2017-05-09, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
De skulle göra det. Bygga en ny dator med bland annat delar från den trasiga. Alex pappa skulle betala och hans kompis skulle bygga, men det skulle ändå gå på en ganska stor peng och framför allt skulle det ta tid, så de köpte en laptop för 3000 att ha så länge för Alex kunde inte vänta. Trots att Erikas stationära fanns till hands och 2 mobiltelefoner. Det räckte inte.

Då är man ganska djupt nere i sitt missbruk - när det är på den nivån och man samtidigt egentligen absolut inte har råd.

Förstår inte varför det skulle ta tid?
Beställer du delarna så har du dem max ett par dagar senare. Och kan kompisen bygga, så tar det en halv dag.

Men att de båda tillhör den nya generationen där man lever genom skärmen är tydligt. Smsar tom. när de sitter bredvid varandra. Vojne vojne, vart är världen på väg?
Citera
2017-05-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Förstår inte varför det skulle ta tid?
Beställer du delarna så har du dem max ett par dagar senare. Och kan kompisen bygga, så tar det en halv dag.

Men att de båda tillhör den nya generationen där man lever genom skärmen är tydligt. Smsar tom. när de sitter bredvid varandra. Vojne vojne, vart är världen på väg?

Enda anledningen till att de skulle ta tid är väl om inte pengarna fanns hos pappan till A.
Citera
2017-05-09, 17:51
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
De skulle göra det. Bygga en ny dator med bland annat delar från den trasiga. Alex pappa skulle betala och hans kompis skulle bygga, men det skulle ändå gå på en ganska stor peng och framför allt skulle det ta tid, så de köpte en laptop för 3000 att ha så länge för Alex kunde inte vänta. Trots att Erikas stationära fanns till hands och 2 mobiltelefoner. Det räckte inte.

Då är man ganska djupt nere i sitt missbruk - när det är på den nivån och man samtidigt egentligen absolut inte har råd.

Men i förhör frågar ju FL Alex var datorn är, den gamla. Han svarar att den är hos pappan, men förmodligen kastad då de nyligen flyttat. Nu vet jag iofs inte om de tagit rätt på vissa saker ur den.
Men jag tror iaf han ville ha en helt ny.

Undrar också varför han var så emot att använda Erikas dator ?
Citera
2017-05-09, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Enda anledningen till att de skulle ta tid är väl om inte pengarna fanns hos pappan till A.
Familjen verkar märkligare och märkligare.
Har pappan inte pengarna utan måste spara ihop till dem, så är det höjden av curling. Alex är ju vuxen och får väl spara själv.
Citera
2017-05-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Familjen verkar märkligare och märkligare.
Har pappan inte pengarna utan måste spara ihop till dem, så är det höjden av curling. Alex är ju vuxen och får väl spara själv.

Ja.. och jag får inte alls ihop de där med att dom kunde ta 3000:- istället för att köpa några nya möbler den månaden. Gick dom inte på soc? de finns ju inte att man har 3000.- över bara för man låter bli att köpa möbler en månad.
Citera
2017-05-09, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Men i förhör frågar ju FL Alex var datorn är, den gamla. Han svarar att den är hos pappan, men förmodligen kastad då de nyligen flyttat. Nu vet jag iofs inte om de tagit rätt på vissa saker ur den.

Tror att det är så enkelt som att han var rädd att han skulle få nöja sig med den då.
Pappsen hade väl inte sett till att spara i samma hastighet, om Alex ändå hade en dator. Om än inte ny.
Citera
2017-05-09, 18:00
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ja.. och jag får inte alls ihop de där med att dom kunde ta 3000:- istället för att köpa några nya möbler den månaden. Gick dom inte på soc? de finns ju inte att man har 3000.- över bara för man låter bli att köpa möbler en månad.

Tittar man på deras kontoutdrag har det nog aldrig funnits dessa pengar, i synnerhet inte på Alex.
Citera
2017-05-09, 18:09
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ja man undrar ju verkligen varför man köper en laptop för 3000:- när man inte har pengar, borde man inte kunna laga den andra datorn med nya saker istället? Man behöver ju inte alltid köpa helt ny, speldatorer brukar ju kunna byta ut minneskort osv. men jag är inte så datakunnig så det kanske inte var så i detta läget.
Om han är suicid och tänker ta livet av sig för en data är sönder är det ju riktigt skrämmande,, och varför var det så viktigt att inte använda hennes dator om hon nu ändå inte spelade så mycket, många märkliga beslut som man aldrig kommer få svar på..
Allt som hänt och du hänger upp dig på att paret köpte en ny laptop istället för en begagnad (eller lagat den trasiga)!

Sen vet vi ju inte om han verkligen blev suicid av datorbristen eller ej(?) ..tonåringar överlag låter så nuförtiden om stänger routern där de befinner sig; -arghh, jag dör, livet är slut, det finns ingen mening längre... osv osv och som jag bedömt det hela har "vi" med två vuxna bäbisar att göra som i egen tur skaffade barn utan att själva hunnit mogna tillräckligt och katastrofen var ett faktum..
Citera
2017-05-09, 18:09
Medlem
Citat:

Möblerna hade de redan köpt eftersom de fått beviljat extra till just möbler och diverse hemutrustning dessa inköp skulle redovisas med kvitto.Några 3000 kr över fanns knappast med tanke på att de fick/lånade pengar av anhöriga till mat och liknande upprepade gånger, var ju ofta det enda ärendet de hade när de kontaktade släkten.
Citera
2017-05-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie

Gissningsvis för att han porrsurfade och inte ville att hon skulle se det.
Citera
2017-05-09, 18:13
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Gissningsvis för att han porrsurfade och inte ville att hon skulle se det.

Det visste hon ju om, han hade ju dessutom lånat hennes mobil till det ibland,
Citera
2017-05-09, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Allt som hänt och du hänger upp dig på att paret köpte en ny laptop istället för en begagnad (eller lagat den trasiga)!

Sen vet vi ju inte om han verkligen blev suicid av datorbristen eller ej(?) ..tonåringar överlag låter så nuförtiden om stänger routern där de befinner sig; -arghh, jag dör, livet är slut, det finns ingen mening längre... osv osv och som jag bedömt det hela har "vi" med två vuxna bäbisar att göra som i egen tur skaffade barn utan att själva hunnit mogna tillräckligt och katastrofen var ett faktum..

Det var jag som spånade om ifall Erika (som troligtvis var medveten om hans tidigare självmordsförsök), var så mån om att han skulle ha en dator, för att hon var rädd för att han skulle göra ett nytt försök nu.

Han har ju spelat Allan som sjutton när datorn kraschade. Så hon blev kanske orolig att han skulle göra något dumt.

Men det är väl inte relevant mer än att det visar på klent psyke hos dem båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in