2017-05-09, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vilken sida läser du om våta kläder på bröderna?

sid 46
Citera
2017-05-09, 16:12
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
nu är såc färdigkommenterad. han storhet framgår av alla kallhamrade brottslingar som han satt dit trots att man saknat teknisk bevisning och poliser som inte begriper brottslingens psykodynamik och hur deras barntrauman är grunden till handlingarna och att annan bevisningen inte kan jämföras med den kallhamrade gm's erkännande. bara den med djup insikt i den depraverade brottshjärnan klar detta, en hjälte.

over and out om såc

Nu har du enligt egen utsago på samma dag kommenterat klart:

1. Pinnen

2. SÅC

Fortsätt i den här takten så slipper vi kanske ditt trollande!
Citera
2017-05-09, 16:13
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
nu är såc färdigkommenterad. han storhet framgår av alla kallhamrade brottslingar som han satt dit trots att man saknat teknisk bevisning och poliser som inte begriper brottslingens psykodynamik och hur deras barntrauman är grunden till handlingarna och att annan bevisningen inte kan jämföras med den kallhamrade gm's erkännande. bara den med djup insikt i den depraverade brottshjärnan klar detta, en hjälte.

over and out om såc

Du smiter undan att nämna ETT fall som bevis på vad du påstår. Det finns nämligen inget
Citera
2017-05-09, 16:14
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Utan journalister hade förundersökningen aldrig öppnats igen, Thomas Quick hade varit kvar på Säter och "Ulf" hade aldrig fått upprättelse. Det borde vara obehagligt

Helt riktigt. Och de som nu gapar om att det blir medieuppmärksamhet i Kevinärendet måste helt ha glömt hur mycket skriverier det var redan 1998.
Citera
2017-05-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Utan journalister hade förundersökningen aldrig öppnats igen, Thomas Quick hade varit kvar på Säter och "Ulf" hade aldrig fått upprättelse. Det borde vara obehagligt

Jag håller med dig!

Journalister kan väl granska ett fall utan att vinkla fakta?
Citera
2017-05-09, 16:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Den förljugande dokumentären är den som DJ har gjort nu och som sänds på SVT. Vidrigt är vad det är.

Kan du nämna en enda lögn som framfördes i det första programmet?

Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Naturligtvis är det bra att brister eller fel lyfts upp, men det måste göras på ett objektivt sätt.

På vilket sätt har Dan Josefsson inte lyckats hålla sig objektiv i det här fallet?

Citat:
En utredning som är under sekretess för oss andra, och vi får nöja oss med det Josefsson väljer att lyfta upp i tv och som ska väcka tvivel och hitta syndabockar, ivrigt påhejad av diverse experter som också bildar sin uppfattning utifrån hans beskrivning.

Kanske har Josefsson någon utbildning i juridik, straff-processrätt och kan värdera all fakta och omständigheter i olika utredningar för att komma med slutsatser likt en domstol, vad vet jag?!

Det finns inget som hindrar Rolf Sandberg från att lyfta fram det i förundersökningen som talar för hans tes.
Citera
2017-05-09, 16:17
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Jag håller med dig!

En lågmäld granskning av rättsskandaler hade aldrig lett till någon upprättelse. Kevinfallet liksom TQ nådde stor medieuppmärksamhet pga de ursprungliga polisutredningarna (dvs. TQ:s seriemördarfantasier varvades i medierna som om de vore sanningar när det begav sig) och ska det till något belysande av en rättsskandal måste granskningarna vara tydliga och också få stor uppmärksamhet. Annars tigs det bara ihjäl.
Citera
2017-05-09, 16:18
Medlem
Citat:
Jag förstår inte hur alla kan förhålla sig så okritiskt till den information som kommer från en journalist, i det här fallet Josefsson. Han har ett klart syfte, vilket tydligt framkommer i början av dokumentären. Riktigt obehagligt är det.

Dokumentet Kevin-fallet som många här refererar till är också skrivet av en journalist, Nina Hjelmgren. Skillnaden är att de granskningar DJ och DN gjort av samma material är betydligt mer kritiska och tar upp information som tidigare inte varit känd för allmänheten.

Rolf Sandberg har hävdat att pojkarna erkänt och levererat en detaljerad och sammanhängande berättelse för hur mordet gick till. Nu visar det sig att det inte finns något erkännande och att den "detaljerade" berättelsen består av fragment som framkommit efter ledande frågor under långa förhör.

Det är mer skrämmande att folk tror så okritiskt på Sandberg. Mot bakgrund av hur en handfull här inne resonerar och obstinat förbiser fakta som inte stödjer deras tes är jag dock alls inte förvånad över att pojkarnas bedömdes skyldiga för snart 20 år sedan.
Citera
2017-05-09, 16:19
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Jag håller med dig!

En ovinklad nyhetsartikel eller -granskning är inte journalistik, det är råmaterial.
Citera
2017-05-09, 16:26
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Jag håller med dig!

Har du sett alla programmen? Vilka fakta har hittills vinklats?
Citera
2017-05-09, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
När har WikiLeaks någonsin publicerat något till förmån för SÅC?

sorry, pedia
Citera
2017-05-09, 16:31
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
allt är sagt, vill inte ni förstå det gigantisk bevisberg som finns mot utpekade gm som kallhamrade killers, ffa såc förmåga att dra ur dem brotten ur deras trauma så att de kan göra upp med sig själva. occhams rakkniv. dj är ute på bias-äventyr.
Snälla, jag ber på mina bara knän att du nämner ett fall, ett av de hundra fall du påstår att han spelet en avgörande roll för att få en mördare fälld. Sista chansen för dig att behålla ett uns av trovärdighet i den här tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in