2017-05-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
I just det här meningsutbytet håller jag med häxan. "Du hörde väl för fan va jag sa, GUBBE!"

Förstår att det är åklagarens strategi, men någon gräns måste väl finnas. Domaren måste väl inbryta efter 4-5 frågor på samma tema.
Syftet kan ju vara att visa rätten att hon inte enbart är god och mild.
Citera
2017-05-09, 15:38
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Falsk budgivning i samband med husförsäljningen:
Citat:

Samma man som la upp bilder på den här hemsidan på kvinnan där hon tänkte sälja sin kropp, har också senare lagt ett falskt bud på kvinnans hus för att sätta igång budgivningen, berättar hon. Det har även mannen och mäklaren bekräftat, säger åklagaren.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Hennes hallick lade alltså ett falskt bud på hennes hus för att höja priset. Det faller väl under bedrägeri? Nåt slags brott torde det vara i alla fall.

JM är sannerligen multikriminell, detta stämmer in på sista punkten i Hares diagnostikmall för psykopater.

Citera
2017-05-09, 15:39
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Typiska psykopater brukar mycket sällan kryssas i en större sinnesundersökning. Att kryssas (bedömas inte kunna dömas till fängelse pga en kliniskt konstaterad allvarlig psykisk störning) kräver oftast ett psykotiskt tillstånd, antingen temporärt eller permanent, dvs att inte veta vad man gjort eller varför, drivas av demoner, höra röster etc. Och vad jag förstår är det i princip omöjligt att "spela sig till" en kryssning.
Johanna kommer inte att kryssas.

Jag har samma bild av kryssning, en som är medveten och beräknande i sina handlingar kvalificerar sig inte till kryss, inte ens om man försöker konstla sig till ett kryss. Ok kanske om man är åt det maniska hållet i en bipolär diagnos, men det är inte JM.

Demoner och röster i huvudet brukar ge kryss samt helt sjuka berådda mord, men hon har ju inte ens hållit i kniven eller dränkt någon tror jag och då kan man nog knappt heller få kryss.
Citera
2017-05-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
I just det här meningsutbytet håller jag med häxan. "Du hörde väl för fan va jag sa, GUBBE!"

Förstår att det är åklagarens strategi, men någon gräns måste väl finnas. Domaren måste väl inbryta efter 4-5 frågor på samma tema.

Åklagaren kan ju inte bete sig som en telefonförsäljare, oavsett vem han åtalar.

Åk manipulerar. Försöker reta upp henne så hon tappar koncepten. Inget ovanligt knep. Hon ska sättas under press och allt hon säger ska ifrågasättas. Hon klarar det bra än så länge. Kanske har advokaten varnat henne.
Citera
2017-05-09, 15:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Läste någonstans att Amanda sagt att den låg och skräpade i sommarstugan lång tid efter hans död. Kanske röjde föräldrarna ut den inför flytten.

Samtal efter hans död kan även ha varit med hans SIM-kort i en annan telefon.

Loggar inte systemen både PUK-kod och abbonemangsnummer?

Citera
2017-05-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Loggar inte systemen både PUK-kod och abbonemangsnummer?

Vet inte. Vet inte heller vad polisen kollat.
Citera
2017-05-09, 15:45
Medlem
Finns det bilder på psykhoran? Sökt i tråden men hittar inget.

Hur fan kan man vilja döda ens egna föräldrar när dem har vart så jävla snälla
Citera
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelshampo
Kan man inte höra hennes röst någonstans ? Tråkigt att bara läsa vad hon säger hela tiden
Från dagens förhandling:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zpXeK/live-rapportering-rattegangen-om-arboga-morden
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmie2k
Det är en Breitling Chronomat 18 karat. Länken kan vara i double.

Inte en speciellt dyr klocka om man har intresset för klockor. (dryga 40-50k isch)
Jösses, 40.000-50.000 kr? För vanliga dödliga är det en astronomisk summa för en klocka. I JM:s fall tror jag dessutom inte att det föreligger något intresse för klockor i sig, det är snarare fråga om ett svulstigt grandiost beteende.
Citera
2017-05-09, 15:46
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Även om nu JM har alla möjliga diagnoser (ADHD, Bipolär, Mytoman mfl?!) så kan hon ju faktiskt ha rätt i att hon blivit sexuellt utnyttjad av sin far och detta har gjort att hon fått MR att döda honom.
Det får vi ju aldrig veta eftersom han är död.

hon vill skapa osäkerheter, distraheringar med att få dig tänka på allt möjligt skit.

mönstret är snarare att när göran satte ner foten och vägrade betala ut mer pengar så utlöste han försvarsmekanism svartvit tänkande hos henne. Han var hennes försörjare och ängel tidigare. Men efter han sa nej så är han PEDOFIL, GUBBJÄVEL, IDIOT, INCEST, allt som kan tänkas vara passande för någon som är andra sidan än på vitan sidan, dvs på svarta sidan.
Citera
2017-05-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jösses, 40.000-50.000 kr? För vanliga dödliga är det en astronomisk summa för en klocka. I JM:s fall tror jag dessutom inte att det föreligger något intresse för klockor i sig, det är snarare fråga om ett svulstigt grandiost beteende.

Tänker du på själva summan i sig eller en klocka för den summan?

Det är inte mycket pengar. 50k ska man kunna spara ihop på i alla fall ett år om man har rimliga levnadskostnader.
Citera
2017-05-09, 15:50
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
hon vill skapa osäkerheter, distraheringar med att få dig tänka på allt möjligt skit.

mönstret är snarare att när göran satte ner foten och vägrade betala ut mer pengar så utlöste han försvarsmekanism svartvit tänkande hos henne. Han var hennes försörjare och ängel tidigare. Men efter han sa nej så är han PEDOFIL, GUBBJÄVEL, IDIOT, INCEST, allt som kan tänkas vara passande för någon som är andra sidan än på vitan sidan, dvs på svarta sidan.

Ja antingen var Göran ett offer eller en psykopatisk incestpappa med omättbart kontrollbehov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in