Från SVTs liverapportering 14:10:
"Åklagaren frågar om den miljon kronor som pappan satt in till henne under 2012. Det framkommer att de pengarna har satts in på ett konto i Handelsbanken, som åklagarna inte har sett kontoutdrag på. - Polisen har kontrollerat alla konton, eller? undrar åklagarna. Det blir oklart om polisen gjort det. Klart är att åklagarna inte sett detta konto och Fahlander pressar 42-åringen om att få se utdrag från kontot."
Har polisen klantat sig? Verkar ju vara mycket konstigt om de missat detta...
Banktransaktioner är dock lätta att spåra/verifiera.
Inte ens Anki kände till konton och bankfack i Handelsbanken enligt förhör......
Jag vill nästan påstå att Johanna efter mordet på Aki fick blodad tand och började planera det stora dådet mot sina päron i tron att det kommer gå lika enkelt. Jag har svårt att tro att hon satt i bilen medan Mohammad och eventuellt någon annan begick mordet på pappan och mordförsöket på mamman. Hon var antingen i rummet och tittade på eller deltog i handlingarna
Anstiftan till mord ger väl livstids fängelse? Det fick väl Knutbypastorn?
Du har knäckt extra som call-girl.
– Det har jag tagit tillbaka?
Du var inte prostituerad?
– Nej.
De uppgifterna stämmer inte?
– Ja, sa ju nej, hörde du?
Anstiftan till mord ger väl livstids fängelse? Det fick väl Knutbypastorn?
Straffsatsen är knuten till huvudbrottet. Om man anstiftar ett brott kan man dömas på samma sätt som den som utfört det. Det är samma straffskala som gäller.
Åklagaren: En mansperson har gjort insättningar på 6000 vid två tillfällen.
"Åklagaren frågar om inkomster från prostitution som kvinnan hävdat att hon arbetat med. - Den uppgiften tog jag ju tillbaka. Jag har aldrig arbetat med det."
Hon blir märkbart irriterad (enligt SVT)
Bara för att jag har sagt det så behöver det ju inte vara sant!
PS: Såg att jag var tvåa på den...
Edit: lite kompletteringar...
–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-09 kl. 14:50.
Du har knäckt extra som call-girl.
– Det har jag tagit tillbaka?
Du var inte prostituerad?
– Nej.
De uppgifterna stämmer inte?
– Ja, sa ju nej, hörde du?
"2011 förbrukade hon 53 000 i månaden, enligt åklagaren.
Samtidigt hade hon en lön på 22-30 000. Hon berättar att övriga pengar togs från kapitalkontot där hon satt in pengar från fastighetsförsäljningar som gått bra ekonomiskt"
JM ett fall för lyxfällan ?
Om hon hade fått vara med i Lyxfällan 2011 hade vi inte suttit här idag med popcorn och dricka
"2011 förbrukade hon 53 000 i månaden, enligt åklagaren.
Samtidigt hade hon en lön på 22-30 000. Hon berättar att övriga pengar togs från kapitalkontot där hon satt in pengar från fastighetsförsäljningar som gått bra ekonomiskt"
Jag läste i FUP att hon köpt Omega-klockor. Sådana är jäkligt dyra. Kan lätt gå loss på 30.000-40.000 kr. Om det är äkta guld på klockan så kan man plussa på ytterligare. JM känns inte riktigt som en person som skulle sitta med en guldfärgad skräpklocka för 499 kr.
"Hon namnger en man som tagit bilder på henne, lagt ut på internet. En släkting såg detta. Hennes pappa började då hjälpa henne, han tyckte inte att hon skulle fara illa."
Det finns asså runkbilder på häxan nånstans i cyberspace...?