Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Enligt FUP 2004
Yngve tycker att den person som reste med bussen som passagerare och som var med om det han berättat är identisk med den person han sett bilder på i tidningar och den personen heter Mats Alm. Yngve berättar att han känner sig mycket övertygad att det är samma person. Han tuppger att han inte är helt säker men han tror att det är den person som han sett bilder av i tidningar där han namngivits som Mats Alm.
Yngve uppgav att det var efter att han blev kontaktad av polisen och att förhör hållits med honom
Förhör med Munter, Yngve; 2009-12-29 14:15 diarienr: 2000-K19429-09
2003
som han kom på att den här personen kunde vara Mats Alm han kände igen bilder och att personen var väldigt lik Mats Alm.
Signalement Yngve har tidigare lämnat signalement men han ombeds att lämna signalement så utförligt som möjligt igen.
Han beskriver den här personen att det är en man, han är ca 35 år, han kan vara mellan 32-37 år. Yngve uppfattar honom som att han är svensk och Yngve beskriver honom att han har europeiskt utseende och han är blond. Mannen är ca 170 cm lång och det har Yngve kommit fram till genom att när Yngve stod och pratade med honom såg han honom rakt i ögonen och Yngve är själv ca 170 cm lång.
Eftersom Mats Alm är 186 cm lång är det helt omöjligt att det var Mats som åkte med bussen och datorn, utan det var den här Andrew Johnson som åkte med Mats dator.
De här vitnesuppgifterna medför att det var inte Mats Alm på bussen utan han var kidnappad och fanns på gömstället deras, exakt som han framlade i förhören.
Med den här vittnesuppgiften av Yngve kan hela griftefridsdomen ifrågasättas.
*agro ta dina mytomanhistorier och skriv en deckare istället. Jag som har träffat på Mats ett antal gånger, skulle precis som bussvittnet Yngve beskriva Mats som ca 170cm.
Vet du varför? Mats är skyldig och mår dåligt, så han försöker göra sig så liten och osynlig som han kan, genom att krypa ihop. Problemet är att Mats kommer aldrig försvinna från allmänhetens ögon, om han inte själv bestämmer sig för att ta livet av sig. Det är då han kommer få lugn och ro, eller om han erkänner sitt brott.
Dina förklaringar och försök att rentvå Mats är bara pinsamma! Du är som en papegoja som rapar upp samma låtsasstory om och om igen, i något desperat försök till att övertyga andra, men troligtvis dig själv mest.
Mats är en svagbegåvad och misslyckad liten manspojk, som måste ha pappsens hjälp om och om igen, då han konstant lyckas trampa i klaveret. Han parasiterade på andra människor, som försörjde honom.
Du *agro verkar ju känna Mats väl, så då frågar jag dig, när gjorde Mats ett ärligt handtag sist? Mig veterligen så har det aldrig hänt. Han är en slashas som utnyttjar andra och kunde till och med mörda för pengar.
Sluta dra upp kinesisk maffia etc. Ett tips till dig är dock att Kina tillhör inte Sydostasien. Jag har bott och jobbat på flera ställen i Asien och jag är vän med en kille som tillhör toppskiktet av thailändska maffian. Om du tror att Mats skulle ha överlevt en kidnappning av maffian, så tror du jävligt fel. Mats hade i så fall hittats med ett skott i pannan, eller misshandlad till döds. Det är så maffian jobbar.