2017-05-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton-Brattenburg
Det är sorgligt att man bemöter oss som benhårt tror på Mats med dessa lumpna trick. Vi kommer aldrig tystna, sanningen kommer fram i dagsljus och då står ni alla där med byxorna nere.

Ni får tro vad ni vill, men vi med lite "inside information" vet utgången redan om inte polisen gör ett megaklant-jobb.

Lustigt hur det helt plötsligt dyker upp folk med "inside information" (som uppenbarligen inte är känd "inside" i verkligheten) när saker börjar brännas lite, och att Mats mest hängivna försvarare oftast kännetecknas av nyregistrerade konton med få inlägg.

(Du fick till stavningen på skopolamin till slut. Bra. Men det heter "medicinskt" och inte "medecinskt").

Förslår att du hjälper *agro en smula med de ekonomiska sammanställningar/uträkningar denne sagt sig sitta på (avseende Lindas ekonomi) men som vederbörande inte lyckats presentera ännu. Det hade varit klädsamt för trovärdigheten.
Citera
2017-05-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Polisen gjorde massor med förhör jag skulle villa påstå väldigt mycket, det gällde Lindas arbetskompisar, hennes vänner, hennes fd.män, grannarna hennes, Mats vänner och bekanta, Mats systrar och hans föräldrar m.m.
Alltsammans finns i förundersökningen och vid en sammanställning kommer man fram till att Linda hade en mycket bra tid med Mats och hans nära anhöriga, hon blev accepterad och respekterad, blev helt enkelt populär.
Mats och Linda blev hembjuden till Lottefors många gånger för middagar m.m. som inte skulle skedd om inte Linda var uppskattad.
Nu har det bedrivits vad man kan kalla en häxjakt mot Mats och även Alm familjen som kan ses som den värsta i Sverige under modern tid.
Därför finns ingen sanning hos media och även andra skribenter, utan man måste gå direkt på fakta källorna och sammanställa dem för att få en rättvis bild.

Oj, det där lät ju inte bra. Du som verkar känna familjen såpass bra, vad är det sjuka människor som inte skulle bjuda hem sonens sambo bara för att hon eventuellt inte skulle passa in till 100%.

Det var ju tur att hon var "populär" då så även hon var bjuden. Så som du skriver det var hon inte bara accepterad och respekterad, hon uppnådde tom en än högre status. Måste varit jobbigt för Mats då han inte bara verkade ha kontrollbehov utan även enligt andra var väldigt svartsjuk.
Citera
2017-05-09, 13:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton-Brattenburg
Jag har studerat scopolamin och andra tänkbara ämnen som kan ha använts.

Min slutsats är att mördarna kommer aldrig hittas i detta fallet. De har varit mycket beräknande och är mycket farliga individer. Men, ska polisen försöka hitta mördarna skall man börja rota i Lindas förflutna och granska hennes familj. Där finns det sannerligen folk som vet hur detta ligger till.

Var har du studerat dessa ämne och när. Vilken utbildning har du?

Du kan svara på detta utan att äventyra någon polisiär utredning.
Citera
2017-05-09, 13:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Fagro så här skrev du: Sedan påstods det att Mats förskingrat pengar från Linda som är en ren lögn, Linda hade väl rätt att ge från sina pengar till Mats om hon önskade, man kan tro att det var skribenternas pengar hon hade.

Då har du säkert läst att Mats Alm hade både LC:s kort och kod, han kunde alltså plocka ut vad han ville och när han ville.
På måndagen när brevet från banken hade blivit aktuellt, då kanske det blivit en anmälan till polisen.

Varför är den här "skopan" så intressant, den är ju inte aktuellt förrän Mats Alm är "så jävla dum att gör så när han ska hålla sig undan". Just därför måste det till en historia som polisen inte kan knäcka.

Det finns inte något som talar för att det finns en alternativ GM.
Citera
2017-05-09, 13:40
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Jag kan påstå utan överdrift att jag har läst FUP och kan den också, däremot skulle jag påstå att många skribenter har inget hum vad som finns i den.
Den första som drog igång hatpropagandan mot MA var LGW Persson i "Efterlyst" som anklagade MA för att ha mördat Linda, han hade ingen information från utredningen om Lindas försvinnande från polisen, utan alltsammans var hans eget påhitt.
GW har setts som någon guru av skribenterna och många gånger har de hänvisat till hans uttalande, som har pågått i många år tills han började yra om att han kände vibrationer och att där fanns mordplatsen, i hans senaste TV program.
Sedan har det påståtts att motivet för Mats var en försäkring som Mats tog genom sitt jobb och Linda var förmånstagare. I förhöret januari 2010 sade Mats att kommer det att bli pengar på försäkringen kommer de att gå till Alex, Lindas son, som Linda och han hade uppgjort, som också skedde. Det här visar ingen kunde FUP av skribenterna, som yrade om försäkringen.
Linda hade försäkringar och fasta tillgångar på ca 2,3 miljoner kronor enligt bouppteckningen som aldrig nämnts som visar 0 koll i FUP och annat material.
När inte Mats dömdes för mord påstod pajsarna att det var därför det fanns ingen dödsorsak, som är rent svammel, finns det bevis att någon mördat en person åtalas och döms den personen.
Sedan påstods det att Mats förskingrat pengar från Linda som är en ren lögn, Linda hade väl rätt att ge från sina pengar till Mats om hon önskade, man kan tro att det var skribenternas pengar hon hade. Det visar finns ingen koll vad som finns i FUP.
Att Linda hade ett konto på 700.000 kr 2007 har aldrig nämnts, men finns i FUP som visar 0 koll vad som finns där.
Linda köpte lägenheter tre st för 750.000 kr finns också i FUP men har aldrig nämnts, 0 koll där också.
Sedan kunde jag fortsätta men avbryter här.

Du med stenkoll på FUP. Kan du inte fortsättningsvis ge källhänvisningar till FUn; jag tänker mig typ en parentes efter varje faktapåstående, ungefär såhär; (FUP s.217) Det skulle leda till en hederligare debatt. Den är trots allt på 4000 sidor.
Citera
2017-05-09, 13:52
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallgan88
Ytterligare en anledning för Lars att torka ren datorn från fingeravtryck - flickstackarn tänkte inte på att använda handskar!

Visst var det så...........
Citera
2017-05-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Du med stenkoll på FUP. Kan du inte fortsättningsvis ge källhänvisningar till FUn; jag tänker mig typ en parentes efter varje faktapåstående, ungefär såhär; (FUP s.217) Det skulle leda till en hederligare debatt. Den är trots allt på 4000 sidor.

Bra sagt, känns som att det refereras till FUP utan sid nr. Mer klarhet till debatten och enklare att kunna avgöra vem som faktiskt har konkret fakta.

Minns fallet väldigt väl då jag är ifrån närliggande stad till Borlänge. Magkänslan säger att MA är skyldig. Hoppas klarhet kommer fram inom snart framtid.
Citera
2017-05-09, 14:33
Medlem
Polis, åklagare och domstol var alla eniga om att Mats historia var en lögn. Inget har förändrats idag.
Den här tråden har följts av både kriminologer och poliser, som så klart vet om teorierna om skopolamin, och de har avfärdat dessa sedan länge.

Även om man inte kunde fälla honom för mordet på Linda Chen så såg man till att fälla Mats Alm för brott mot griftefriden, och där gav man honom ett högt straff i skalan. För att han var tveklöst skyldig till det brottet.
Citera
2017-05-09, 14:49
Medlem
bagarn29s avatar
Fagro, varför skulle Mats Alm öppna ett emailkonto den 11/9.

Citat:
I förhör med Mats framkommer också att han den 11 september skapade ett emailkonto hos Yahoo i namnet "Mommen" (Mats smeknamn på sin mormor), något han själv säger sig inte minnas att han gjort. (sid 3825)

Det fetade: har de hemska asiaterna gett honom "skopan" innan, för minnet är tydligen redan skadat?
Citera
2017-05-09, 14:55
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski
Polis, åklagare och domstol var alla eniga om att Mats historia var en lögn. Inget har förändrats idag.
Den här tråden har följts av både kriminologer och poliser, som så klart vet om teorierna om skopolamin, och de har avfärdat dessa sedan länge.

Även om man inte kunde fälla honom för mordet på Linda Chen så såg man till att fälla Mats Alm för brott mot griftefriden, och där gav man honom ett högt straff i skalan. För att han var tveklöst skyldig till det brottet.

Leif G.w. Person serverade polisen en enkel lösning i programmet Efterlyst, jag följde detta vecka ut och vecka in och minns även hur jag tänkte när detta pågick. När den gode professorn tjatat om att det till 90% sannolikhet alltid är en anhörig som är skyldig och när han tydligt pekade ut Mats hade polisen ingen möjlighet att värja sig även om de såg Mats som helt oskyldig. Man drabbades av ett tunnelseende liksom SVT och massmedia, det hamrades in dag ut och dag in att Mats var skyldig. Det kan vara farligt att tidigt bestämma sig för vem man anser vara skyldig, man hamnar lätt fel, det visar historien om och om igen.
Det finns bevis i förundersökningen för att Linda klev in i en bil där den satt två kineser. Det är fakta, varför blunda för det, det luktar Kevin-fallet lång väg, bevis finns där framför ögonen men man ignorerar uppenbara bevis för att det är bekvämt. Vi vet ju vem som är skyldig! Alla har bestämt sig redan! Men ibland, oftast har alla helt fel!!
Citera
2017-05-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallgan88
Det regnade inte i Falutrakten kvällen 2009-08-01 enligt FUP sid 167-170, nej. Kan vittnet Anders ha tagit fel på dag?
Det var en festival i Falun fredag och lördag den 1 augusti jag kan aldrig tro att Anders tog fel på dagen.
Den sista rapporten från väderstation var 21.00 och då var temperaturen 15,3 grader
Vid rapporten 20.00 var temperaturen 18 grader.
När temperaturen faller så snabbt är det regn i luften,men det var inget större regn därför Anders säger också att mycket folk rörde sig på gatan.
När han ser combibilen som Linda sannolikt klev in var klockan 23.15 och då var det sannolikt duggregn där.
Linda klev in i baksätet som menar att två personer satt i framsätet, sannolikt asiaterna som sedan kidnappade Mats från bostaden.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-09 kl. 15:15.
Citera
2017-05-09, 15:12
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Enligt FUP 2004
Yngve tycker att den person som reste med bussen som passagerare och som var med om det han berättat är identisk med den person han sett bilder på i tidningar och den personen heter Mats Alm. Yngve berättar att han känner sig mycket övertygad att det är samma person. Han tuppger att han inte är helt säker men han tror att det är den person som han sett bilder av i tidningar där han namngivits som Mats Alm.
Yngve uppgav att det var efter att han blev kontaktad av polisen och att förhör hållits med honom
Förhör med Munter, Yngve; 2009-12-29 14:15 diarienr: 2000-K19429-09
2003
som han kom på att den här personen kunde vara Mats Alm han kände igen bilder och att personen var väldigt lik Mats Alm.
Signalement Yngve har tidigare lämnat signalement men han ombeds att lämna signalement så utförligt som möjligt igen.
Han beskriver den här personen att det är en man, han är ca 35 år, han kan vara mellan 32-37 år. Yngve uppfattar honom som att han är svensk och Yngve beskriver honom att han har europeiskt utseende och han är blond. Mannen är ca 170 cm lång och det har Yngve kommit fram till genom att när Yngve stod och pratade med honom såg han honom rakt i ögonen och Yngve är själv ca 170 cm lång.

Eftersom Mats Alm är 186 cm lång är det helt omöjligt att det var Mats som åkte med bussen och datorn, utan det var den här Andrew Johnson som åkte med Mats dator.
De här vitnesuppgifterna medför att det var inte Mats Alm på bussen utan han var kidnappad och fanns på gömstället deras, exakt som han framlade i förhören.
Med den här vittnesuppgiften av Yngve kan hela griftefridsdomen ifrågasättas.

*agro ta dina mytomanhistorier och skriv en deckare istället. Jag som har träffat på Mats ett antal gånger, skulle precis som bussvittnet Yngve beskriva Mats som ca 170cm.

Vet du varför? Mats är skyldig och mår dåligt, så han försöker göra sig så liten och osynlig som han kan, genom att krypa ihop. Problemet är att Mats kommer aldrig försvinna från allmänhetens ögon, om han inte själv bestämmer sig för att ta livet av sig. Det är då han kommer få lugn och ro, eller om han erkänner sitt brott.

Dina förklaringar och försök att rentvå Mats är bara pinsamma! Du är som en papegoja som rapar upp samma låtsasstory om och om igen, i något desperat försök till att övertyga andra, men troligtvis dig själv mest.

Mats är en svagbegåvad och misslyckad liten manspojk, som måste ha pappsens hjälp om och om igen, då han konstant lyckas trampa i klaveret. Han parasiterade på andra människor, som försörjde honom.

Du *agro verkar ju känna Mats väl, så då frågar jag dig, när gjorde Mats ett ärligt handtag sist? Mig veterligen så har det aldrig hänt. Han är en slashas som utnyttjar andra och kunde till och med mörda för pengar.

Sluta dra upp kinesisk maffia etc. Ett tips till dig är dock att Kina tillhör inte Sydostasien. Jag har bott och jobbat på flera ställen i Asien och jag är vän med en kille som tillhör toppskiktet av thailändska maffian. Om du tror att Mats skulle ha överlevt en kidnappning av maffian, så tror du jävligt fel. Mats hade i så fall hittats med ett skott i pannan, eller misshandlad till döds. Det är så maffian jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in