Citat:
Ursprungligen postat av
Tony_Tedeschi
Du släpper ingenting tills du fått alla BTC som krävs för köpet oavsett förskottsbetalningen.
Edit:
1 btc 13500 förra veckan
1 btc 16000 idag...
Hur vet man om en krasch närmar sig? är det som en punktering att det sker långsamt eller säger det bara pang och byxorna ryker?
Mycket svårt att säga, folk försöker ju använda indikatorer som nyhetsstoff och liknande.
Jag har en grym strategi som jag kan dela med mig bara för att jag känner mig givmild idag.
Försök inte tajma toppen, då finns det en stor risk att du missar en stor del av gainsen. Det man gör istället är att man väntar tills bubblan spricker rejält, sen väntar man en tid (1-4 veckor) till rebounden och försöker sälja. Man förlorar visserligen lite vinst på att inte tajma toppen, men man riskerar inte att sälja alldeles för tidigt.
Tar 2013 som exempel:
http://imgur.com/a/2Svvu
Försöker man tajma toppen är det mycket möjligt att man säljer vid den första peaken (500 usd).
Väntar man däremot tills bubblan har spruckit definitivt, vilket vi kan konstatera efter ett misslyckat försök till ATH och en minikrash till 700$, så kan man lugnt sälja vid nästa rebound.
Säljer du vid den röda punkten på min bild så minimerar du risken att missa en stor del av vinsten i en bubbla, i mitt exempel hade du kunnat sälja bitcoin för ca 200$ mindre än ATH, vilket jag absolut tycker är värt det för den minskade risken.
Lycka till