Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Nästan allt kokar ner till migration och integration.
Det är invandrare och deras barn som står för väldigt stor del av brotten. Detta orsakar otrygghet, poliser som inte orkar med och säger upp sig osv osv.
Det är på grund av alla invandrare som vården går på knäna. Alla som varit på en barnakut kan inte ha undgått alla somalier. Inte bara vården utan även problemen i skolan med "dåliga" (läs, invandrartäta) skolor.
Det är invandringen som skapat bostadsbristen till stor del. Och med den så har priserna på bostäder skjutit i höjden vilket försvårar Riksbankens jobb.
Allt detta är sanningar som inte får uttalas. Men precis som Galileo Galilei hade rätt och kyrkan fel så har jag rätt om Sverige och liberalvänstern fel.
Jag lever ett bra liv och har inga problem eller nåt ont av invandrarna. Men den som inte förstår att det är ohållbart med stor invandring från tredje världen tillsammans med ett starkt socialt skyddsnät är tamejfan efterbliven.
Det har uppstått ett mycket märkligt diskussionsklimat där den som ifrågasatt kostnadsutvecklingen anklagats för rasism.
En annan sak är oviljan om att beteckna resurser som begränsade. Du hör oftare en politiker slunga anklagelser om "att ställa grupper mot varandra" än någon som uttalar att resurserna faktiskt ÄR begränsade. Du betecknas som god om du skanderar "allt åt alla", eller förklarar att allt kan lösas om man höjer skatterna trots att uttalanden som dessa borde diskvalificera dig från alla samtal där vuxna pratar.
Detta för mig tillbaka till frågan om väljarna är beredda att se en koppling mellan invandring och utvecklingen inom vård-, skola och rättsväsende eller om man reducerar detta till en fråga som kan lösas av politiken om det bara tillförs tillräckligt av de oändliga resurser man omedvetet anser finns?
(Vill för övrigt tillägga att det finns en rad systemfel inom dessa områden (vård-, skola och rättsväsende) som i hög grad bidrar till att systemen sviktar. Invandringen har inte skapat dessa, men den extra belastning invandringen utgör gör att problemen snabbt blir akuta.)