2017-05-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är ju inte så vanligt att vuxna dricker flytande föda som tillagats med varmvatten direkt från kranen. Men, för sakens skull, så kan exempelvis vuxna drabbas av irritabilitet, sömnproblem, aggressiva utfall, minnesproblem och andra kognitiva issues, depression. Så jag tycker inte det går att utesluta sådär lätt.

Nu verkar ju barnet inte fått i sig så där väldigt mycket mat misstänker jag, hon har inte direkt ökat massor i vikt har jag för mig, utan typ stått stilla på sin redan låga födelsevikt istället för att öka 400-800 gram. Svårt att tro på blyförgiftning efter bara en månad, men hade hon fortsatt leva så....
Citera
2017-05-09, 12:58
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag föreslår att du läser länken jag gav.
Jag skummade den och den säger ingenting. Blyhalten är olika från hus till hus, spädbarn är extremt blykänsliga, och vuxna får ytterst sällan i sig varmvatten direkt från kranen i likadana proportioner som barnet får i det är fallet. Blyförgiftning kan vara asymtomatisk tills det blir akut.
Citera
2017-05-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Ne. Det var det sjukhuspersonalen missade! Kolla istället på csk hur mycket dom felat i allt på senare tid! Läkare sket i vad sjuksköterskan sa. Sen har du ingen erfarenhet eller utbildning i medicin. Men det har jag! Lovar.vet hur kroppen fungerar och läs vad rättsläjaren säger!!!! Kan vara en hjärnblödning ifrån födslen! Läs !

Hur kommer det sig att någon av föräldrarna googlat på om skakvåld kan ge neurologiska symptom? Båda nekar också till googlingen och vad tror du det beror på?

I mina ögon finns det ingen orsak att neka till en googling om skakvåld ifall man själv inte gjort något mot barnet som man tror kan ge de symptomen. Det är heller ingen googling man glömmer bort.
Citera
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbly
Hjärnblödningar synns inte alltid utanpå, känner till flera fall där det funnits tidigare tecken på blödningar som ej har gett några symptomer.

Min son fick hjärnblödningar vid 4 månader ålder men hade även en gammal blödning från någon månad tidigare och den gav inga symptomer alls. Så tror helt klart att Hailys hjärnblödning kom vid födseln men inget som syndes utanpå, sen kom läkningen som gjorde att en ny blödning uppstod som då gjorde att flickan sedan avled av komplikationerna.
(Va gäller min son kunde aldrig läkarna komma fram till varför min son fick dem)

Angående blåmärken, jag har ej läst noga men har de testat för alla sjukdomar som kan ge lätta blåmärken? För finns sjukdomar man får blåmärken bara man nuddar en person lite för hårt tex att hunden råkar nudda med tassen eller någon barn råkar krypa in i deras ben orsakar blåmärken. Dessa sjukdomar får man inte svar via blodprov utan det är syptomer som bestämmer om man har sjukdomen. Menar att de inte kan utesluta att hon hade lätt för att få blåmärken då blodprov inte räcker för att få en diagnos.

Sedan revbensbrotten, d vitamin bristen. Har de tagit prover från haily när hon blev sjuk och diagnoserat dem om d vitamin brist? Eller har de tagit blod från pku testen och tittat d vitamins halten då?
D vitamin brist ger benskörhet man börjar ju med d vitamin efter någon vecka så att testa d vitaminen innan de börja ge dropparna är ett måste för att få en bra pålitligt resultat.

Angående hur Erika reagerar har vi inget med att göra, alla beter sig olika i pressande situationer. Många ser mig som känslolös men det är min sett att bearbeta och sedan bryta ihop när ingen ser på..

känner igen mig i hennes beteende i sjukhuset för jag var exakt likadan när min son blev sjuk. Och jag är ingen dålig förälder för det.

Ganska osannolikt trots allt att Hailey har:
1. Fått en oupptäckt hjärnblödning vid födseln.
2. Benskörhet som enbart verkar påverkat revbenen.
3. Ovanlig sjukdom som gör att hon lätt får blåmärken
4. Okänd sjukdom som orsakar svullnaden under tungan.
mm mm mm

Allt är möjligt men...
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ne. Det var det sjukhuspersonalen missade! Kolla istället på csk hur mycket dom felat i allt på senare tid! Läkare sket i vad sjuksköterskan sa. Sen har du ingen erfarenhet eller utbildning i medicin. Men det har jag! Lovar.vet hur kroppen fungerar och läs vad rättsläjaren säger!!!! Kan vara en hjärnblödning ifrån födslen! Läs !

Men snälla du, ditt sätt att skriva i den här tråden är ohyggligt pinsamt. Du framstår biased as hell och du kommer med idiotiska idéer och påståenden. Inse att ingen här tar det du skriver på allvar eftersom du redan erkänt att du hatar Erika och älskar Alex och att allt du säger därmed per automatik är att betrakta som skräp.

Du har erfarenhet och utbildning inom medicin? Knappast. Så du skulle vara läkare då? Med ditt lågbegåvade sätt att uttrycka dig? Eller menar du att du kanske jobbar som vårdbiträde eller undersköterska i hemtjänsten eller liknande? Det skulle passa dig. Din personlighetstyp. I så fall har du inga som helst extra kunskaper som hjälper till vid läsandet av en obduktionsrapport. Du har då överhuvudtaget inte utbildning inom medicin, utan inom vårdvetenskap, vilket är något helt annat. Om du nu ens har någon utbildning överhuvudtaget. "Bildning" är inte direkt det jag utläser av dina inlägg.

Jag har läst rapporten och alla provsvar och det står klart och tydligt att Hailey inte hade någon benskörhet eller andra sjukdomar. Det står också klart att de flesta trasiga revben gått sönder någon gång i mitten-slutet av hennes liv När hon var 2-3 veckor gammal).
Citera
2017-05-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag skummade den och den säger ingenting. Blyhalten är olika från hus till hus, spädbarn är extremt blykänsliga, och vuxna får ytterst sällan i sig varmvatten direkt från kranen i likadana proportioner som barnet får i det är fallet. Blyförgiftning kan vara asymtomatisk tills det blir akut.

Nu resulterar ju inte blyförgiftning i brutna revben, så det är i så fall bara en del i dödsorsaken.
Citera
2017-05-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Ganska osannolikt trots allt att Hailey har:
1. Fått en oupptäckt hjärnblödning vid födseln.
2. Benskörhet som enbart verkar påverkat revbenen.
3. Ovanlig sjukdom som gör att hon lätt får blåmärken
4. Okänd sjukdom som orsakar svullnaden under tungan.
mm mm mm

Allt är möjligt men...

Man får ju beakta sannolikhet. Och ja, det är verkligen osannolikt. Bara för att något mikroskopiskt sätt är möjligt innebär det inte att det är sant. Och mot bakgrund av att Alle erkänt att han både lagt babyn ytterst på soffkanten så hon trillade ner och att han gjort henne illa på andra sätt blir det ännu mer osannolikt. Hade kunnat överväga det som sannolikt om de tagit hand om Hailey exemplariskt i övrigt, men nej, inte nu.
Citera
2017-05-09, 13:14
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu resulterar ju inte blyförgiftning i brutna revben, så det är i så fall bara en del i dödsorsaken.
Ja, absolut, som sagt så tror jag absolut att föräldrarna varit vårdslösa och hårdhänta. Särskilt om hela familjen var blyförgiftad är det troligt att detta lett till våldsamheter (pga bristande impulskontroll hos föräldrarna + ovilja att äta hos barnet).

Alltså blyförgiftning är inte min huvudtes (den har jag beskrivit senare), utan jag reagerade på att det inte uteslutits. Så fort de fick veta att barnet matats med varmvatten bort de ha begärt en kontroll på halterna av tungmetaller i barnets kropp.
Citera
2017-05-09, 13:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
vart står det?

Jag har tagit en bild på FUP:en där rättsläkaren säger att Hailey INTE har benskörhet. För att underlätta för dig har jag ringat in texten. Kan du tolka det hela på något annat sätt bär du väldigt rosaskimrande glasögon och tror på andevärlden. Revbensfakturerna har INTE uppstått inifrån pga benskörhet utan från yttre våld. Vad är då yttre våld?

I fantasivärlden är det aliens som klivit in i lägenheten och krossat revbenen. Eller vättar. I verkligheten så har dessa revbensbrott, som uppstått inte bara vid ett tillfälle utan vid flera, orsakats av människor i hennes närhet. Vilka har umgåtts mest med hennes och kunnat ge henne revbensfrakturer under flera veckor? Hennes föräldrar. Frågan är bara om en eller båda föräldrarna orsakat frakturena.

http://sv.tinypic.com/r/2jabwo8/9

Ett tips: läs hela FUP:en och välj inte bara ut det som passar in i din teori.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-09 kl. 13:21.
Citera
2017-05-09, 13:24
Medlem
CharlieRs avatar
Att barnet skulle ha någon form av underliggande sjukdom över huvud taget (utöver tungmetallsförgiftning, som är osannolikt) kan vi helt utesluta efter att ha läst FUP. Barnet var uppenbarligen ett helt friskt barn när det föddes.
Citera
2017-05-09, 13:29
Medlem
kentolles avatar
Citat:

Jo då jag har erfarenhet och utbildning i medicin.
Jag har genomgått utbildning i HLR och sambon är utbildad undersköterska och vi har sett massa avsnitt med Doktor House
Citera
2017-05-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har tagit en bild på FUP:en där rättsläkaren säger att Hailey INTE har benskörhet. För att underlätta för dig har jag ringat in texten. Kan du tolka det hela på något annat sätt bär du väldigt rosaskimrande glasögon och tror på andevärlden. Revbensfakturerna har INTE uppstått inifrån pga benskörhet utan från yttre våld. Vad är då yttre våld?

I fantasivärlden är det aliens som klivit in i lägenheten och krossat revbenen. Eller vättar. I verkligheten så har dessa revbensbrott, som uppstått inte bara vid ett tillfälle utan vid flera, orsakats av människor i hennes närhet. Vilka har umgåtts mest med hennes och kunnat ge henne revbensfrakturer under flera veckor? Hennes föräldrar. Frågan är bara om en eller båda föräldrarna orsakat frakturena.

http://sv.tinypic.com/r/2jabwo8/9

Ett tips: läs hela FUP:en och välj inte bara ut det som passar in i din teori.

Och obduktionen visade inte heller på förekomst av någon blodpropp som åkt ifrån tungan upp i hjärnan (som det har funnits teorier kring).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in