2017-05-09, 11:33
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
rättsläkaren säger att haily kan ha fått en hjärblödning vid födslen...detta tillsammans med benskörhet....resulterar i blåmärken bara man ta i någon...även ny blödning för den äldre blödningen...m.m. Erika fick havandeskapsförgiftning....mycket blod gavs och en blodpropp som visade sig under tungan..en flrhårdnad som försvann och vandade vidare till hjärnan. Inte omöjligt faktiskt.....eller? Benskörhet resulterar i att revbenen går av man lyfter eller så. HLR! Finns möjligheter.

En hjärnblödning vid födseln upptäcks ALLTID ganska snabbt. Ingen av de förhörda från BB, några med väldigt lång erfarenhet har aldrig varit med eller ens hört talas om något annat. ALLA värden på Hailey låg på topp efter födseln. 10/10/10 av 10/10/10 möjliga på testet de gör direkt efter födsel.
Om du inte tror att de efteråt gjort alla prover för att testa benskörhet mm och naturliga orsaker till Haileys död är du mer än lovligt dum.
Nån havandeskapsförgiftning hade hon aldrig med tecken på att kunna utveckla. Därför valde man att sätta igång förlossningen innan och det är INGENTING som på något sätt påverkat Haileys hälsa.
Naturligtvis finns en mikroskopisk chans att de missat något men det tog nästan 8 månader innan slutliga utlåtandet från rättsläkaren kom. Han har nog inte bara lagt patiens på sin dator hela tiden.
Citera
2017-05-09, 11:34
Medlem
Någon som har tiderna för rättegången? Såg en lista på vad som sker när men hittar inte den igen.
Citera
2017-05-09, 11:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
rättsläkaren säger att haily kan ha fått en hjärblödning vid födslen...detta tillsammans med benskörhet....resulterar i blåmärken bara man ta i någon...även ny blödning för den äldre blödningen...m.m. Erika fick havandeskapsförgiftning....mycket blod gavs och en blodpropp som visade sig under tungan..en flrhårdnad som försvann och vandade vidare till hjärnan. Inte omöjligt faktiskt.....eller? Benskörhet resulterar i att revbenen går av man lyfter eller så. HLR! Finns möjligheter.

Det står uttryckligen i FUP:en att Hailey INTE led av benskörhet med ökad risk för benbrott. Detta enligt rättsmedicinslverket. Så den fantasin kan du lägga åt sidan. Hon fick frakturerna pga våld. Förstår att det är svårt att läsa, men sanningen kan vara tuff att ta in ibland.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-09 kl. 11:39.
Citera
2017-05-09, 11:37
Medlem
kentolles avatar
Rättsläkaren utesluter inte rent hypotetiskt medicinskt att hjärnblödningen skulle uppstått vid födseln men att den då inte skulle upptäckts under de 3 dagar hon var kvar på BB är så gott som uteslutet.
Hon var på alla sätt 100% välmående frisk när hon lämnade BB. Ev okända sjukdomar som inte yttrat sig skulle garanterat upptäckts vid senare undersökningar/obduktion
Citera
2017-05-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Helt okej

Jag är inne på din linje -- jag tror inte att han suttit i solospel. Om han inte hade kontakt med andra i spelandet -- varför postar han i så fall ett inlägg på en facebook-sida till andra spelare när H ligger på sjukhus och de inte vet om hon skall överleva eller inte.

Helt ologiskt.

Jag har också tänkt på det.
Det hade i min värld varit ganska intressant att som utredare få kontakt med eventuella personer A har spelat med den natten för att höra om han har varit irriterad, förbannad etc.
Det borde ju vara ganska enkelt för en forensiker eller operatörer att se vad han har gjort.
Menar det finns väl ingen som spelar LoL själv?
Citera
2017-05-09, 11:43
Medlem
NurseJackies avatar
Båda föräldrarna har ju helt uppenbart brustit i sitt ansvar av omvårdnaden/omsorgen över lilla H.

Jag känner som så att E hade extremt dålig självkänsla och redan på BB kände sig misslyckad pga av amning tex.
Tror också att hon då kände att det inte var så lätt och rosenskimrande som hon hade tänkt sig.

Då kliver A fram och är så duktig och tar över och visar hur man ska göra, vilket får henne att må ännu sämre.
När de kommer hem börjar de ju nästan direkt med sitt dygnsdelande, om A då varje morgon säger att H ätit så bra och sovit (lögn antar jag). Hon gick ju inte upp i vikt som hon skulle.

Kanske är då H kinkig dagtid när E ska ha henne och hon blir frustrerad.

A verkar ju förövrigt inte alls ha så bra koll på barn som han påstår, då han inte har en aning om hur de ska ligga tex. Reagerar också på hans sätt att hålla H när han matar henne, för mig känns det konstigt.

Vill man verkligen att amningen ska fungera är det ju vettigt att man som mamma är vaken när barnet vill äta(även nattetid), även om det är sjukt jobbigt.
Sen får väl pappan ta hand om barnet däremellan, så mamman kan vila.

Nä anledningen till detta uppdelande var att A ville/var van att sitta uppe på nätterna och spela, det ville han inte göra avkall på. Och det är ju mindre lämpligt att sitta med hörlurar och ha barnet i en vagn i hallen (jag tror tom han kanske ställde den i andra rummet med dörren stängd)

Dessutom har han utomordentligt minne av vissa tillfällen men natten då H blev akut sjuk har mycket svårt att redogöra för. Hans historia ändrar sig konstant.
Jag vet att folk beter sig mycket olika i chocktillstånd, och sällan helt rationellt men det är så mycket som inte stämmer.

E börjar ju tex direkt efter ha ringt 112 springa runt o packa o plocka undan ??! I fall de skulle vara borta länge.

Nycklar och plånbok är det jag tänker på, att man ska ha med sig.
Citera
2017-05-09, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kajlie
Jag har också tänkt på det.
Det hade i min värld varit ganska intressant att som utredare få kontakt med eventuella personer A har spelat med den natten för att höra om han har varit irriterad, förbannad etc.
Det borde ju vara ganska enkelt för en forensiker eller operatörer att se vad han har gjort.
Menar det finns väl ingen som spelar LoL själv?

Inte bara DEN natten, utan alla nätter sedan Hailey föddes.
Kompisarna borde registrerat en förändring i deras kontakt. Och om de inte gjorde det, så innebär ju det att Alex inte alls påverkats av den stora omställning som det innebär att bli förälder. Och alltså kört på med gamla vanor.
Citera
2017-05-09, 11:46
Medlem
Citat:

Stod klart och tydligt att inga tecken på benskörhet/osteoporos fanns.

Stod också att det är osannolikt att hjärnblödningen uppstått vid födseln. Hon fick 10/10 på apgar, vilket innebär att hon betraktades som ett måndagsexemplar, ett välskapt, friskt barn vid födseln. Inte alls drabbat av hjärnblödning med alla de neurologiska symptom det innebär.

Hur som helst, håller du inte med om att ifall ens barn får blåmärken så fort man petar på det, då åker man till akuten med barnet? I det läget finns liksom inget "folk reagerar olika och det är helt normalt", utan då är man helt galen om man inte söker vård direkt. Om vi låtsas att Hailey nu var benskör som en 90-åring och kroppen bara krasade sönder om man tog i henne, ja, då är det misshandel att INTE se till att hon får hjälp. Du måste väl förstå hur ont hon haft med 20 brutna revben?
Citera
2017-05-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
är du väldig partisk, eller???

om det var så som du säger då skulle hon absolut haft blåmärke/frakturer/ont under de 7 dagar de var inlagda, och personalen skulle absolut reagerat!
Ne. Det var det sjukhuspersonalen missade! Kolla istället på csk hur mycket dom felat i allt på senare tid! Läkare sket i vad sjuksköterskan sa. Sen har du ingen erfarenhet eller utbildning i medicin. Men det har jag! Lovar.vet hur kroppen fungerar och läs vad rättsläjaren säger!!!! Kan vara en hjärnblödning ifrån födslen! Läs !
Citera
2017-05-09, 11:50
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Båda föräldrarna har ju helt uppenbart brustit i sitt ansvar av omvårdnaden/omsorgen över lilla H.

Jag känner som så att E hade extremt dålig självkänsla och redan på BB kände sig misslyckad pga av amning tex.
Tror också att hon då kände att det inte var så lätt och rosenskimrande som hon hade tänkt sig.

Då kliver A fram och är så duktig och tar över och visar hur man ska göra, vilket får henne att må ännu sämre.
När de kommer hem börjar de ju nästan direkt med sitt dygnsdelande, om A då varje morgon säger att H ätit så bra och sovit (lögn antar jag). Hon gick ju inte upp i vikt som hon skulle.

Kanske är då H kinkig dagtid när E ska ha henne och hon blir frustrerad.

A verkar ju förövrigt inte alls ha så bra koll på barn som han påstår, då han inte har en aning om hur de ska ligga tex. Reagerar också på hans sätt att hålla H när han matar henne, för mig känns det konstigt.

Vill man verkligen att amningen ska fungera är det ju vettigt att man som mamma är vaken när barnet vill äta(även nattetid), även om det är sjukt jobbigt.
Sen får väl pappan ta hand om barnet däremellan, så mamman kan vila.

Nä anledningen till detta uppdelande var att A ville/var van att sitta uppe på nätterna och spela, det ville han inte göra avkall på. Och det är ju mindre lämpligt att sitta med hörlurar och ha barnet i en vagn i hallen (jag tror tom han kanske ställde den i andra rummet med dörren stängd)

Dessutom har han utomordentligt minne av vissa tillfällen men natten då H blev akut sjuk har mycket svårt att redogöra för. Hans historia ändrar sig konstant.
Jag vet att folk beter sig mycket olika i chocktillstånd, och sällan helt rationellt men det är så mycket som inte stämmer.

E börjar ju tex direkt efter ha ringt 112 springa runt o packa o plocka undan ??! I fall de skulle vara borta länge.

Nycklar och plånbok är det jag tänker på, att man ska ha med sig.

Men eller hur?
*Mycket konstiga vanor och saker som händer omkring dom
*Svårt att minnas allt i detalj men det är ju inte en random natt förra veckan det handlar om...
*Packa rena trosor är nog det sista som dyka upp i skallen

Tror de båda döljer en hel del om vad som hänt under den lilla flickans korta liv. Ska bli intressant att se hur de hanterar ett pressat förhör med försåtliga frågor och fällor
Citera
2017-05-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
En teori är att han ville se om han kunde "chocka" henne med is, ja, väcka upp henne genom något kallt eller se om hon reagerade. Men han hade ju försökt skaka liv i henne en kort stund tidigare, så vad en liten isbit på magen kunnat åstadkomma som skakningar inte kan, det förstår nog ingen.

Ja, det här med isbiten verkar väldigt suspekt.
Kanske han helt enkelt försökte bortförklara varför babyn var så kall ( 34 grader drygt ) vid ankomsten till sjukhuset, om jag inte missminner mig.
Körde han ut den lilla på balkongen och drog igen dörren för att få spela i fred kanske?
Citera
2017-05-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Benskörhet skall ju ha uteslutits - så varför du blandar du in det?
vart står det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in