2017-05-09, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1daeeh
Fast det sägs ju i första avsnittet av Kevinfallet att det faktiskt togs fingeravtryck men inget matchade brödernas. Eller har jag fattat fel?

Precis. Och vilka avtryck skulle det vara om det inte var deras när pinnen ligger på mordplatsen? Vissa hör inne vägrar lägga ihop 2+2...
Citera
2017-05-09, 11:38
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Precis. Och vilka avtryck skulle det vara om det inte var deras när pinnen ligger på mordplatsen? Vissa hör inne vägrar lägga ihop 2+2...

Nu stämmer väl inte avtrycken överens med pojkarna?
Citera
2017-05-09, 11:38
Medlem
Enligt polisen ljög många barn eftersom de varit vid sjön vilket de inte fick av sina föräldrar.

Varför skulle 10-åringen inte lika gärna kunna vara en av de som ljög om detta?
Citera
2017-05-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Enligt polisen ljög många barn eftersom de varit vid sjön vilket de inte fick av sina föräldrar.

Varför skulle 10-åringen inte lika gärna kunna vara en av de som ljög om detta?

Och det känns som det skulle framkommit senare i utredningen och där med höll inte alibit. Men det tar inte dan Josefsson upp, han kör sitt race ska såklart inte finnas några tvivel på pojkarna..
Citera
2017-05-09, 11:43
Medlem
1daeehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias

Det matchade ju inte skrev jag ju...
Citera
2017-05-09, 11:44
Medlem
Hittade detta på facebook där Kevins farbror skriver såhär. Det var tydligen flera som protesterade då RS gjorde sin utredning

den 29 april kl. 10:35 ·
GOD MORGON mitt kära fosterlands folk.Ja,jag har sovit ända tills nu.Så öppnar jag NWT och ser om min brorson Kevin igen och allt det där hemska kommer tillbaka igen.Ja,Patrik skog är min bror.Vi har samma mor,Siv men olika pappor.Det är alltså åter sorg i mitt hjärta och broder mår dåligt igen.Men man undrar hur Kevins mor mår.Och hennes föräldrar.De syns aldrig till i media ang Kevin.Kanske för att de är ökända suputer,som var fulla som ägg,då mordet på Kevin skedde.Alla i Dottervik vet om hur de är.Men inte ett enda ord om detta ses i media.Man tar tydligen hänsyn till det känsliga i missbruksfolk.Min bror Patrik missbrukar däremot ingenting.Polisen i Arvika fick kritik redan då de gjorde sin förundersökning.Präster från svenska kyrkan men också jag hade synpunkter på hur det hela utfördes.Men vi fick fnysande och fräsande svar tillbaka.Ja ,nu kommer allt det där tillbaka igen.Gud hjälpe Putte.Han har det inte lätt just nu.
Citera
2017-05-09, 11:45
Bannlyst
Citat:
Det matchade ju inte skrev jag ju...

man kunde inte testa dem, då de var för dåliga. man de var från barn.
Citera
2017-05-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Hittade detta på facebook där Kevins farbror skriver såhär. Det var tydligen flera som protesterade då RS gjorde sin utredning

den 29 april kl. 10:35 ·
GOD MORGON mitt kära fosterlands folk.Ja,jag har sovit ända tills nu.Så öppnar jag NWT och ser om min brorson Kevin igen och allt det där hemska kommer tillbaka igen.Ja,Patrik skog är min bror.Vi har samma mor,Siv men olika pappor.Det är alltså åter sorg i mitt hjärta och broder mår dåligt igen.Men man undrar hur Kevins mor mår.Och hennes föräldrar.De syns aldrig till i media ang Kevin.Kanske för att de är ökända suputer,som var fulla som ägg,då mordet på Kevin skedde.Alla i Dottervik vet om hur de är.Men inte ett enda ord om detta ses i media.Man tar tydligen hänsyn till det känsliga i missbruksfolk.Min bror Patrik missbrukar däremot ingenting.Polisen i Arvika fick kritik redan då de gjorde sin förundersökning.Präster från svenska kyrkan men också jag hade synpunkter på hur det hela utfördes.Men vi fick fnysande och fräsande svar tillbaka.Ja ,nu kommer allt det där tillbaka igen.Gud hjälpe Putte.Han har det inte lätt just nu.

Det är rätt självklart att det inte står rätt till hos en familj som låter sin 4-åring springa fritt och inte undrar var han är förrän sent på kvällen då han varit borta i många timmar...

Edit: Inte ett dugg konstigt om pappan och hans familj skuldbelägger modern (och ev morföräldrarna) för detta utan det är snarare fullt legitimt.
Senast redigerad av Ghana 2017-05-09 kl. 11:53.
Citera
2017-05-09, 11:50
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Fast det sägs ju i första avsnittet av Kevinfallet att det faktiskt togs fingeravtryck men inget matchade brödernas. Eller har jag fattat fel?
Teknikern pratade om fingeravtryck som inte stämde med någon av de man testade på. Han sa inget om handavtryck
Citera
2017-05-09, 11:52
Medlem
1daeehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Teknikern pratade om fingeravtryck som inte stämde med någon av de man testade på. Han sa inget om handavtryck

Aha. Borde inte fingeravtryck räcka när de inte stämde med de misstänkta?
Citera
2017-05-09, 11:57
Medlem
Citat:

Antagligen inte läst på förundersökningen då de skedde för 19 år sen är de ganska lätt att
Glömma. Och får man ens ta fingeravtryck i en LUL utredning?
Citera
2017-05-09, 11:59
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
En av många frågetecken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in