Citat:
Ursprungligen postat av
GustafKroon
Intressant uppföljning här
https://rellobloggen.wordpress.com/ Välkänt för grävargänget men intressant att det finns andra iakttagare som reagerar just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Angel of Peace
Tack för den, Gustaf Kroon!
Rellobloggen som alltid välinformerad och pricksäker!
Jag instämmer i ovanstående uppskattning av Rellos postningar.
Vid en första genomläsning missförstod jag Rellos tidsangivelser om NÄR PeGe ändrade sitt vittnesmål
från försvar av HF till
utpekande av HF.
Citat:
Under polisförhör dagarna efter Helénes död 1999 och vid förhör den 10 februari 2004, exakt en månad efter mordet och mordförsöket säger Peter att han inte tror att Heléne begått självmord. Han tror heller inte att Helge eller någon annan haft något med hennes död att göra, utan att det måste ha varit en olyckshändelse. Sex dagar senare kommer Peter in till polisen igen för att självmant berätta mer. Han har nämligen fått fler minnen, vilka alla talar till Helges nackdel. Han minns nu att Helge och Alexandra bråkat, att Helge betett sig konstigt och varit olik sig själv under kvällen före Alexandras död. Att Peters minnen kommer tillbaka är kanske ingen slump.
https://rellobloggen.wordpress.com "Knutbyskeppet sjunker, del 2", 17 april, 2017
Ifall någon läst lika förhastat så förtydligar jag:
I polisförhör efter Heléns död 1999 till sex dagar efter polisförhöret om mordet på Alexandra 2004 menade PeGe (som andra knutbyledare och medlemmar) att Helénes död var en olyckshändelse.
När AnLi, "älskarinnan", 2004 släppts ur häktet vände sig ÅW, PeGe & hela församlingen istället
mot HF. Vändningen proklamerades en kväll när TV4 inbjudits för att dokumentera, som det meddelats från sekten, en stor händelse. Vi fick i teverutan se ÅW:s teatraliska presentation av nyheten: HF hade
från början varit ormen i ÅW:s paradis. Många förundrades över sektmedlemmarnas ovanliga beteende. Hur deras leenden vid ÅW:s förkunnelse förbyttes i unison gråt med kramande om varandra.
Efter ÅW:s omsvängning rullade den beramade bilkaravanen ut från Knutby mot Uppsala polisstation. Det fanns inte personal att förhöra alla sektmedlemmar som
samtidigt hade drabbats av "återuppväckta minnen". De nya minnena pekade samstämt mot HF:s skuld och inblandning i brotten han var misstänkt för.