2017-03-31, 11:57
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
Å PeGe tar inge ansvar för allt skit han ställt till me. Å ingen ånger för att han varit ett svin. O vem som bor var har han inget me å göra. Han borde själv flytta långt bort från trasiga människor o älskarinna för han kommer å springa o styra där ändå.
Nu ska bara styrelsen avgå. Åtminstone alla utom möjligen ToHa. Ha såna som AlWe o gänget kvar som svamlar om demoner o hotar ungdomar borde låsas in tills de kommer till sans.
Skriv för fasen vilka namn som åsyftas! Dessa personer verkar ju helsjuka.
Citera
2017-03-31, 16:49
Medlem
Angel of Peaces avatar
Dagen uppmärksammar också nyheten:

http://www.dagen.se/peter-gemback-lamnar-pastorstjanst-i-knutby-har-varit-turbulenta-ar-1.946744

Citat:
Ursprungligen postat av Dagen
Gembäck har sagt upp sig från den 30 mars och gör sin sista arbetsdag den 30 april.

– I höstas genomgick församlingen drastiska förändringar och då var jag inställd på att stanna kvar till den värsta stormen hade blåst över, säger han när Dagen ringer upp.

Han tillägger att han ville stanna kvar för att "städa upp".

Nog behöver det städas - och han är ju van.

Citat:
Har den värsta stormen blåst över nu och har du även städat upp?

– Ja. Församlingen står stadigare och jag har haft ett rigoröst jobb med att möta frågor i församlingen. Men det är först de sista veckorna som jag har känt att jag måste backa, säger han.

Peter Gembäck kommer bo kvar

Peter Gembäck kommer att bo kvar i Knutby och vara med i församlingen samtidigt som han tänker jobba med sitt byggföretag och studera.

– Under en tid kommer jag att vara aktivt passiv i församlingen. När det gäller ny ledning i församlingen har jag medvetet valt att inte lägga mig i processen.

Kanske bäst så.

Citat:
Dagen: Hur känns det att avsluta pastorstjänsten?

– Dubbelt. Jag älskar församlingen och känner fortfarande en kallelse, men nu kommer jag troligtvis inte att arbeta som pastor på några år. Samtidigt känns det skönt att sluta, det har varit turbulenta år i församlingen. Jag är trött och behöver vila.

Vad tänker du göra från och med i maj?

– Förhoppningsvis kan jag vara föräldraledig en tid. Det har jag inte varit så mycket. Samtidigt måste ju företaget drivas.
Citera
2017-03-31, 18:29
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Dagen uppmärksammar också nyheten:

http://www.dagen.se/peter-gemback-lamnar-pastorstjanst-i-knutby-har-varit-turbulenta-ar-1.946744

.....

Han säger bl.a.:

Citat:
Men det är först de sista veckorna som jag har känt att jag måste backa, säger han.

Undrar vad det är som tagit skruv till sist? Börjar han känna marken bränna under fötterna? Anar han farbror blå i buskarna?

Citat:
Jag älskar församlingen och känner fortfarande en kallelse, men nu kommer jag troligtvis inte att arbeta som pastor på några år.

"på några år"? Tänker han återkomma?

Hur skall han skaffa sig de riktiga kvalifikationerna?

Han har sagt att han tänkt studera. Jag är skeptisk.
Han menar förmodligen "studier" på egen hand i så fall. Inget betungande.

Säkert inget som skulle göra honom lämplig(are) som pastor.
Citera
2017-04-01, 05:23
Medlem
Pege ska eventuellt vara föräldraledig. Är genusprogrammet skrotat? Ska paret ha ett till barn? Deras är väl ganska stora?

"Aktivt passiv" ska han vara. Hur ska det gå? Jag har varit med om i föreningslivet en ordförande som hoppade av posten och styrelsen men kvar i föreningen. Han kunde ju inte låta bli att lägga sig i det ena eller andra till nya styrelsens irritation. Det tog inte lång tid innan han var tillbaka på ordförandeposten (Han gillar att bestämma).

Så min erfarenhet är att ska man hoppa av ska man varken vara 'aktivt aktiv" eller "aktivt passiv". Man ska bara helst hålla sig undan helt.

Men i Gränsta kanske det funkar? Vad vet jag?

Aktivt passiv? Var det det ÅW var när hon inte hade någon formell makt men ändå styrde och ställde om allt?
Senast redigerad av joannaw 2017-04-01 kl. 05:41.
Citera
2017-04-01, 07:26
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Pege ska eventuellt vara föräldraledig. Är genusprogrammet skrotat? Ska paret ha ett till barn? Deras är väl ganska stora?

"Aktivt passiv" ska han vara. Hur ska det gå? Jag har varit med om i föreningslivet en ordförande som hoppade av posten och styrelsen men kvar i föreningen. Han kunde ju inte låta bli att lägga sig i det ena eller andra till nya styrelsens irritation. Det tog inte lång tid innan han var tillbaka på ordförandeposten (Han gillar att bestämma).

Så min erfarenhet är att ska man hoppa av ska man varken vara 'aktivt aktiv" eller "aktivt passiv". Man ska bara helst hålla sig undan helt.

Men i Gränsta kanske det funkar? Vad vet jag?

Aktivt passiv? Var det det ÅW var när hon inte hade någon formell makt men ändå styrde och ställde om allt?

Samma tanke här.

Föräldraledig och föräldrapenning är väl för de yngsta.
Sedan upp till 8 år, vara hemma med sjukt barn - VAB:a?
Citera
2017-04-02, 19:10
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
ÅW, UF, PaW tog bakvägen ut från sektledningen.
Här har vi bestridit PeGe, som kvarstående herre på sekttäppan.
Nu har han avgått. Ett riktigt beslut PeGe!
Knutby filadelfia går in i nästa skede av nedmontering.
Ingen sitter längre på locket över Åsa Waldaus och Knutbysektens mörka hemligheter.
Underbara nyheter!
Citera
2017-04-03, 12:55
Medlem
nabos avatar
Citat:
Å PeGe tar inge ansvar för allt skit han ställt till me.
Vad anser du att PeGe personligen har ställt till med?
När han avgick på eget initiativ utan att sparkas eller fly från bygden kan man väl se honom som före detta hantlangaren åt ÅW & UF. Eller?
Citat:
Nu ska bara styrelsen avgå. Åtminstone alla utom möjligen ToHa.
Styrelsen är ju avlövad, bara tre personer kvar.
I Knutby filadelfia har ledare och medlemmar under 25 år grundligen missförstått kristendomens kärnvärden. Det är omöjligt att då kollektivt - gemensamt - rehabilitera en sån församling. Medlemmarna har länge, länge delat ett ingrott feltänkande och tillsammans lät de sig invaggas i lydnad under okvalificerade, maktmissbrukande pastorer.
Man ser nu hur (före detta) knutbysekten splittras i smågrupper, vilka misstror varandra medan den ena efter den andra medlemmen stillsamt planerar för flytt från Knutby.
Det är nog bra att frigörelse kan rulla på i den takt som är lagom för var och en.
Jag håller med K-bo om att ToHa är en schysst och betrodd man
Hoppas styrelsetrion tar konsekvenserna av religionshaveriet och gör om församlingen till en byklubb för musik, pingpong, majbrasa och liknande aktiviteter.
Senast redigerad av nabo 2017-04-03 kl. 13:02.
Citera
2017-04-03, 16:16
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Å PeGe tar inge ansvar för allt skit han ställt till me. Å ingen ånger för att han varit ett svin. O vem som bor var har han inget me å göra. Han borde själv flytta långt bort från trasiga människor o älskarinna för han kommer å springa o styra där ändå.

K-bo tycks ha noga insyn i gruppen. Peter är på rätt väg nu eller hur K-Bo? Man blir ju undrande för allt K-bo dundrar om men inte nämner ett ord om vad folket på Kullen ställt till med. Ska nu Peter ta ansvar för vad han ställt med vore det kanske på sin plats att nämna att allt upphov för ALL SKIT som ställts till kommer från Kullen. Åsa har smitit ut bakvägen och vad tycker K-bo om hennes ansvar?
Jojo Peter har varit ett svin säger K-bo mycket möjligt MEN vad ska då Åsa gestaltas som tycker du? Sen Urban helt förvandlad av Å och som gått fram som en vad ska vi kalla honom tycker du?

Nu ska bara styrelsen avgå. Åtminstone alla utom möjligen ToHa. Ha såna som AlWe o gänget kvar som svamlar om demoner o hotar ungdomar borde låsas in tills de kommer till sans.

Hot och demoner har det hotats om i alla år !!!!!! Just det från Kullen har hoten kommit!
Senast redigerad av iakttagare 2017-04-03 kl. 16:20.
Citera
2017-04-03, 16:25
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
När han avgick på eget initiativ utan att sparkas eller fly från bygden kan man väl se honom som före detta hantlangaren åt ÅW & UF. Eller?

I Knutby filadelfia har ledare och medlemmar under 25 år grundligen missförstått kristendomens kärnvärden. Det är omöjligt att då kollektivt - gemensamt - rehabilitera en sån församling. Medlemmarna har länge, länge delat ett ingrott feltänkande och tillsammans lät de sig invaggas i lydnad under okvalificerade, maktmissbrukande pastorer.
Man ser nu hur (före detta) knutbysekten splittras i smågrupper, vilka misstror varandra medan den ena efter den andra medlemmen stillsamt planerar för flytt från Knutby.
Det är nog bra att frigörelse kan rulla på i den takt som är lagom för var och en.
Hoppas styrelsetrion tar konsekvenserna av religionshaveriet och gör om församlingen till en byklubb för musik, pingpong, majbrasa och liknande aktiviteter.

Vilket toppenförslag Starta någon trevlig verksamhet och låt människorna få gå till
den församling dom själva väljer.
Citera
2017-04-03, 17:55
Medlem
Stina-Linas avatar
Peter Gembäck har sitt på det torra han har ett byggföretag som redan har varit igång ett tag så han lär kunna försörja sej Han ska alltså inte utöka familjen utan bara byta verksamhet men vara kvar i församlingen

Men för min del undrar jag hur man orkar leva med allt det sjuka som förevarit där

Sen vill jag påminna om att tidningen Dagen kräver att man prenumererar om man vill läsa mer nyhetsartiklar än 3 per månad om nån nu försöker............
Senast redigerad av Stina-Lina 2017-04-03 kl. 17:59.
Citera
2017-04-03, 20:12
Medlem
Citat:

Ska man inte hoppas på att någon upplöser församlingen i Knutby och därefter att folk med religiös tro söker sig till friskare rötter i Uppsala? Det är väl ändå så att många i den fd sekten ändå bär på en tro som de även fortsatt vill ska finnas i deras liv.
Citera
2017-04-03, 22:06
Medlem
iakttagares avatar
Citat:

K-bo tycks ha noga insyn i gruppen. Peter är på rätt väg nu eller hur K-bo? Man blir ju undrande till
allt K-bo dundrar på om men nämner inte med ett ord om vad folket på Kullen ställt till med. Ska nu Peter ta ansvar för vad han ställt med vore det väl på sin plats att nämna att allt upphov till ALL SKIT kommer från Kullen. Åsa har smitit ut bakvägen och vad tycker K-Bo om hennes ansvar? Peter har varit ett svin enligt K-Bo, mycket möjligt MEN vad ska då Åsa gestaltas som tycker du? Sen har vi då Urban som gått fram som en ja vad ska han gestaltas som tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in