2017-05-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Det skulle inte förvåna mig om någon av hennes flyktings-KK var inblandade i mordet på Aki, åklagarens slutsats var att fler personer fanns på platsen eftersom all sprit som de hade köpt var borta. De kanske borde kolla hennes facebook-vänner eller vem hon umgicks med under den period han mördades?

Det är med säkerhet... annars skulle hon inte ta lätt på sakerna och detaljerna när hon då körde repris: gärningen mot föräldrarna ...
JJ, JB och DB har hela sanningen på sina samveten
Citera
2017-05-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Från Livesändningen på Svt:

" Nu visas bilder på tiden efter makens död. Den 23 augusti har kvinnan varit med sina barn på bryggan, enligt bilder, och hennes 13-åriga son visste då inte ens om att maken var död. - Det är konstigt att hon inte sagt det till sonen som bor hos henne, säger åklagaren. Kvinnans föräldrar får inte heller veta om att maken är död, förrän vid begravningen. Att de skedde på deras egna landställe berättar inte kvinnan utan de läser de i en gratistidning från bygden.Andra versioner om hur mannen dog har kvinnan också lämnat till olika personer - till sina föräldrar säger hon att det var en hjärtinfarkt och till någon annan är det att han trillat från en byggnadsställning. "

Till fl säger hon att alla tyckte att det var bra att han dog tom bäst att det hände ! .. Alltså fräckhet i denna grad är sällan att åse...
Citera
2017-05-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Vet inte om jag missat en massa i FUPen men är det inte väldigt skralt i delen om Akis död?

Det stora jobbet är gjort av if .. så egentligen har if sparat många steg för polisen

Han flickvän Nadja berättar ju att han skulle dyka upp hos henne under helgen och han skickade flera sms till henne. Det sista dör det stod "jag älskar dig" skickades väl strax efter åtta på fredag kvällen.

Jag tror att det var JM som hade Akis mobil..

Finns det övervakningskameror på matinköpen?
Det finns säkert.. men jag tror inte ngn affär spar filmer i ett år... synd

Eller är allt för länge sen så att det inte längre är sparar?

Då trodde JM att det lyckas och fungerar.. därmed börja m nästa offer i listan ! Galenskap, ondhet och hennes girighet har inga gränser nämligen
Citera
2017-05-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Tack för allt du förklarar..
Incapacitate måste ha sitt ursprung fr latin.. från capita
Troligen från incapacitas oförmåga
Citera
2017-05-08, 20:15
Medlem
Titianas avatar
Var det inte så att det inte fanns någon bil vid stugan vid tidpunkten då räddningstjänsten kom, då Aki drunknade/dränktes?
Citera
2017-05-08, 20:17
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Intressant ur de första förhören där det i förhöret skrivs ut. "JM börjar gråta som om man satte på en knapp."

Finns väl många glada amatörskådespelare som klarar av att gråta på beställning

---------------------------------------------------------
Det jag inte kan släppa riktigt är barnen Blomsterlund och deras respektive.
De är ju halvgamla och ska väl vara vuxna men har visat upp ett så sjukt förhållningssätt när det gäller Johanna. Johanna har bett dem mörda eller skada folk och de har inte reagerat nämnvärt utan verkar ha tyckt att njae, jag kan inte hjälpa dig just nu, men be du någon annan, det löser sig säkert de har inte diskuterat sinsemellan, de har inte sagt NEJ du är inte klok till Johanna, de har inte reagerat alls utan nu som först drar sig till minnes att jomen nog bad morsan mig att slå ihjäl hennes farsa men just då hade jag annat uppbokat ....typ
Citera
2017-05-08, 20:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Johanna säger ju bland annat i förhör att Aki tog en massa bilder av tvillingarna under eftermiddagen samtidigt som han också satt och drack massa bärs.

Man tycker ju att hans telefon borde ha varit ett väldigt bra bevis på vad Aki gjorde under dagen. Följde han med frivilligt? Var det fler personer på plats?

Hur lång tid sparas sån där data från master? Man fick fram från Johanna om jag förstått det rätt men har man sagt nåt Aki rört sig runt huset från telefonen?

Utifrån FUPen känns det som att åklagaren kommer ha väldigt svårt att driva det här eftersom man tycks sakna en beskrivning över Akis dag fram till döden, ett mordvapen, en mördare. Man sitter på en kvinna med ett motiv och en otrovärdig historia. Men det lär inte räcka.
-från FUP
Akis telefon anteäffas på bryggan. Den beslagtogs aldrig och gjorde således ingen Hök hak och spårning osv.
- Akis telefon har en vecka efter hans bortgång ringt ett utgående samtal.
Akis telefon har enligt JM legat bredvid spisen i en korg i flera månader. JM säger sig ej ha koden. Amanda vittnar även om att Akis telefon legat där i månader. Vid husrannsakan är den borta.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-08 kl. 20:38.
Citera
2017-05-08, 20:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Bra fråga , JJ kan ju vara " försvunnen " varsomhelst i norden också
Men han är väl inte försvunnen? Inressant dock att Jenna sa att det är 3 andra misstänkta för Akis död, men de inväntar bevisning från utomlands för att ev. kunna ta det vidare. Hörde läste igen annan här det?
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-08 kl. 20:22.
Citera
2017-05-08, 20:21
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Var det inte så att det inte fanns någon bil vid stugan vid tidpunkten då räddningstjänsten kom, då Aki drunknade/dränktes?

Jodå.... enl. dottern som kom och hämtade JB och barnen fanns hennes Volvo där. Den som hennes son sen kvaddade....
Citera
2017-05-08, 20:30
Medlem
Men måste det vara så komplicerat?
Säg att de festade på något sätt och sedan kom på idén att ha en ice bucket challenge.
("Vi gör det på bryggan!" kanske) Och sedan "du först!" till Aki, som var lite dragen och ovanligt glad (eftersom de varit så ovanligt trevliga)
Hinken över huvudet, han snubblade till, de välte honom och tryckte på.
Något i den stilen ...
Citera
2017-05-08, 20:33
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Hon borde väl få livstid, men MR kan nog få lägre eftersom han varit i beroendeställning gentemot henne och förmodligen också får utvisning(som visserligen troligen inte blir verkställd)

Leffe GW trodde 12-16år+utvisning för Afghanen vilket är betydligt högre straff än jag skulle gissat på med tanke på att han bara varit en bricka i spelet och grovt manipulerad av psykopaten JM, på det så har han erkänt, varit hjälpsam i utredningen samt visat ånger.

Hoppas på lägre straff för honom, när det gäller utlänningar är det viktigaste att de kommer utanför våra gränser och att de aldrig tillåts komma hit igen. Trots allt så är det vi skattebetalare som ska betala 6000kr varje dygn i 16år om han döms så hårt.

JM däremot måste låsas in resten resten av livet för att skydda allmänheten samt rädda hennes barn , kvinnan är fullständigt livsfarlig.
Citera
2017-05-08, 20:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Från Livesändningen på Svt:

" Nu visas bilder på tiden efter makens död. Den 23 augusti har kvinnan varit med sina barn på bryggan, enligt bilder, och hennes 13-åriga son visste då inte ens om att maken var död. - Det är konstigt att hon inte sagt det till sonen som bor hos henne, säger åklagaren. Kvinnans föräldrar får inte heller veta om att maken är död, förrän vid begravningen. Att de skedde på deras egna landställe berättar inte kvinnan utan de läser de i en gratistidning från bygden.Andra versioner om hur mannen dog har kvinnan också lämnat till olika personer - till sina föräldrar säger hon att det var en hjärtinfarkt och till någon annan är det att han trillat från en byggnadsställning. "
Det är väl JM som sagt. Men Alex i förhör från 2 olika tillfällen på Barnahus eller vad det heter säger att han dagen efter dvs 8 alt 9 aug fick veta. Via internet eller ett syskon vänner. Hans far vittnar även om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in