Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
? Snömos är ordet som kommer över en när man läser dessa meningar.
Efter månader av diskussion kommer det slutligen fram att postaren "Pripps3,5" tycker att vederbörande blir isolerad om hen inte får umgås fritt med kriminella våldsmän.
Och du tror att vår diskussion om Lottas ansvar för sina dåliga val handlar om att vi är bittra för att vi inte kan använda det för att förkorta Martins straff??
Hjälp! Varför har vi inte gått ut i hönsstallet och diskuterat med de fjäderförsedda damerna där istället!
Det hade varit minst lika meningsfullt!
Ja, vad ska man göra. Ibland tvivlar man på sin skrivförmåga när man försöker vara tydlig men att det hela tiden tolkas bak och fram.
Jag tror dock de flesta som läser tråden förstår "vår" syn, även om vissa uppenbarligen inte delar den. Det får räcka så.
Men ett stort tack till dig för dina många och kloka kommentarer, och även er andra såklart. Det har kommit fram många tänkvärda tankar och debatten har varit på en ovanligt god nivå.
Allt vi kan hoppas på är att media tar sig i kragen och allvarligt funderar på om deras agenda är delorsak till att det kommer fler Lottor som fattar ödesdigra beslut pga att PK trumfar en kvinnas liv.
Jag tror inte att Martin kommer missköta sig värre än de andra på anstalten, jag tror han mår bäst inlåst. Vissa människor klarar inte av ett liv i det fria utan känner sig trygga i att slippa all typ av ansvar.