Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Den fetade meningen visar att om någon är slut i huvudet så är det du.
Man drar inte ut ett erkännande från en 5-åring efter massa förhör. En 5-åring berättar vad som helst som han tror de vuxna vill höra, särskilt om det är ledande frågor och om man får uppmuntran om man säger "rätt sak"
Läs på lite om hur barnförhör fungerar innan du spyr ut din dygna i inlägg efter inlägg.
Med hans logik så är alla de barn som pekade ut häxor på 1600-talet även de sanningsvittnen, de blev ju lockade till Blåkulla och fick dansa med djävulen, den tidens ledande experter pekade ut dessa barn som fantastiska sanningsvittnen för barn ljuger ju aldrig, det vet man ju.
Det är som DJ säger, polisen ville klara ut detta brott enkelt utan rättegång, pappan till Kevin var ju inte någon mönstermedborgare precis och det skulle blivit obehagligt om det skulle visa sig vara en pedofil, mycket extraarbete för polisen, mycket OB tillägg, väldigt mycket som ska skickas till SKL för prövning för att koppla detta till en ev GM.
Nu slapp polisen allt detta eftersom de kom på en smart paketlösning.
Jag har själv varit med om sånt här, jag drabbades för åratal sedan av inbrott och det fanns en GM i närheten, men polisen löser situationen med att lägga ner undersökningen och antyda att jag själv utfört inbrottet för att få försäkringen.
Nu slapp de besväret att lagföra en missbrukande mängdbrottsling som ändå skulle vara fri ett år senare.
Detta är mycket vanligt beteende från poliser och samma sak i Tomas Quick fallet, det var polisen som presenterade brottsoffren för TQ och tillsammans byggde upp målen, sedan kom SÅC in i bilden och även han hjälpte till att "lösa" kalla fall och få en slutgiltig lösning på dessa mord, en paketlösning helt enkelt.
Med dagens teknik kan man mycket väl lösa fallet, teknik som inte fanns 1998, och dagens DNA teknik är oerhört mer förfinad idag, finns det DNA så kan man även med mycket små mängder ta fram en DNA profil, såvida det inte är kontaminerade.
Detta att pojkarna skulle sett Kevin, fram med bevis från förhören att det är så, det är mycket möjligt att det är som med TQ en skapad förhörssanning. Och då finns det ingen substans i det, lika lite som i förhören mot TQ.