2017-05-08, 19:11
Medlem
MurrayHewitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Den förtvivlade änkans ''gråt'' tog snabbt slut.

Intressant ur de första förhören där det i förhöret skrivs ut. "JM börjar gråta som om man satte på en knapp."
Citera
2017-05-08, 19:14
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, tack f utförligt svar! (har ej haft tid m fup)
Ja man tycker att åkl borde kalla in alla som går att få fatt i som kan tänkas komma med observationer ang 'misstänkt' beteende hos JM i Aki-fallet, med tanke på avsaknaden av hårda bevis.
Ett problem för rätten kan ju bli att värdera deras utsagor efter såpass lång tid?
Från och med sidan 103 kan vittnesmålet från läkaren Jan läsas här: https://minfil.org/eeP1C2bdb9/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf

Även övriga involverade personers redogörelser finns där.
Citera
2017-05-08, 19:14
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Intressant ur de första förhören där det i förhöret skrivs ut. "JM börjar gråta som om man satte på en knapp."

Den knappen har nog används ett antal ggr när det har behövs lite påfyllning på kontot och vid andra tillfällen.
Citera
2017-05-08, 19:16
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt

Jag instämmer! Sedan slutar hon gråta och säger; kör!
Citera
2017-05-08, 19:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag misstänker ju faktiskt att polisen och läkarens vittnesmål är färgade av att dom nu fått reda på att JM är en iskall mördare. De förhör som hölls med läkaren och polisen gjordes i januari nu i år.

Fast det har ju inte gått så jättelång tid va? Sen har väl poliser (och även läkare) ett väldigt stort förtroendekapital hos rätten skulle jag tro.

En sak är säker, det kommer INTE bli nåt "Mats Alm" av det här.
Snarare ett "Lisa Holm".

Kanske det blir stämpling i drunkningsfallet mot maken, men häxan kommer i vilket fall att dömas till 15/livstid. Svartskallen är redan klar/livstid - utvisning.
Senast redigerad av ziracorn 2017-05-08 kl. 19:19.
Citera
2017-05-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
På Aftonbladet är inte samtalet ''blurrat'' till 112.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/216294

Var han ute för att fiska frågade larmcentralen, ja jag tror det säger JM, hon påstår ju att de skulle fiska kräftor och äta nästa dag.....hmmm mkt märkligt.
Hur kan hon veta vilka kläder han hade på då hon hade somnat innan han kom?
Citera
2017-05-08, 19:20
Medlem
Hur bränner man 1 mille om året på shopping?
Citera
2017-05-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Antagligen så backades en bil ner mot strandkanten, sen bars Aki ut. JM ville väl att han skulle hittas direkt kanske. Eller så ville hon väl inte riskera att någon skulle se båten med två personer i. Skulle ett sådant vittnesmål komma in så skulle hon ju ha varit torsk.

Ungefär så har jag också tänkt mig att det skedde.
Citera
2017-05-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Förhör med Fosshagen, Ulrika; 2016-08-04 17:50 diarienr: 5000-K945188-16
Sidan 246" (för mig står det sidan 253/688)

" Ulrika ombads att berätta om sina föräldrar.
De var vanemänniskor och varje dag var den andra lik. De gick upp på morgonen och läste
tidningen, drack kaffe, Anki kollade face-book och de sociala medierna. På kvällarna drack
Göran whiskey och öl och blev berusad. Göran hade alkoholproblem och drack varje dag.
Han tittade på TV på kvällarna och på grund av sin berusning somnade han ofta i fåtöljen
framför TV:n. Anki var i köket på kvällarna."

" Göran var aldrig hotfull och aggressiv
utan lugn som en filbunke. När han drack blev han ännu lugnare, mest på grund av att han
blev mer och mer berusad. Ulrika anser att mamma och pappa hade ett normalt förhållande,
de grälade ibland men inte mer än andra. Göran har aldrig varit våldsam mot Anki."

Kan någon göra en sammanställning om denne sitter med länkar till fup:ar eller annat dylikt. Hade vart otroligt uppskattat!! Lite läsning att ta igen märker jag..

Tack på förhand!
Citera
2017-05-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag rotade litet i minnesbilden som din ishink väckte.

Här lite om dumheter man kan göra med en hink med isvatten. Jag kommer att tänka på, när jag för att göra mig till, tvättade håret i en nätt och jämnt smält fjällsjö. Upplevelsen var skrämmande och jag mådde dåligt i flera timmar efteråt.
https://www.forbes.com/sites/jvchamary/2014/08/25/ice-bucket-challenge/#b0d126732d58
http://www.express.co.uk/news/world/501603/Man-behind-ALS-Ice-Bucket-Challenge-dies-drowning-aged-27

Intressant. Kan nog förklara en del oväntade drunkningar.
Citera
2017-05-08, 19:26
Medlem
Detta med pengaflödet. 150.000 ut varje månad sedan 2009 om jag läste rätt. Man kan omsätta en massa som gambler t ex. Men detta är skumt. Och vilka är betalningsmottagare?
Ej läst FUP men ganska insatt i "Fallet"*
Citera
2017-05-08, 19:27
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag också! - Allt planerat av JM och genomfört mot betalning (vilket åklagaren borde kunna visa med hjälp av en kortare indiciekedja).
JM själv var säkert också behjälplig där nere vid den partysmyckade mordplatsen, men armstyrkan tillhandahölls av annan person.

Men tänk om det inte behövdes någon armstyrka. Låt oss anta att någon tog fram en pistol och hotade Aki. Då kan det ju tänkas att han inte såg någon möjlighet att göra annat än som han blev tillsagd. Han kan ha blivit beordrad att dricka öl eller något annat starkare för att slippa bli skjuten. Drycken var spetsad med något sömnmedel så när han väl somnat så var det bara att hålla fram hinken och stoppa ner hans huvud under så lång tid det krävdes för att han skulle dö. Detta skulle också kunna förklara avsaknad av skador på kroppen eftersom inget våld behövde tas till.

Tror precis som du (eller känner mig säker på) att allt var planerat av JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in