2017-05-08, 20:58
Medlem
Mår skit över att jag endast fick 0.9, dock första gången jag skrev och går bara i ettan men förväntade mig minst 1.0 ..
Citera
2017-05-08, 21:30
Medlem
Lillarapunzels avatar
När jag skrev HP hösten i 1an på gymnasiet fick jag 0.9. Nu, 19 år gammal, fick jag 0.75. Kräks på min dumhet!
Citera
2017-05-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMartin69
Mår skit över att jag endast fick 0.9, dock första gången jag skrev och går bara i ettan men förväntade mig minst 1.0 ..

Gör inte det, du kommer höja dig rejält efter att ha läst Matte 2.
Citera
2017-05-08, 23:43
Medlem
Abysmals avatar
Är det en bra idé att göra LÄS respektive DTK sist? Varför/varför inte? Hur mycket höjde ni er från första till andra provet?
Citera
2017-05-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abysmal
Är det en bra idé att göra LÄS respektive DTK sist? Varför/varför inte? Hur mycket höjde ni er från första till andra provet?

På den verbala delen kör jag: ord -> mek -> korta engelskatexter -> korta svenskatexter -> långa engelskatexten -> långa svenskatexten

Känner att detta är den optimalaste tidsdistributionen när det kommer till att plocka - sett till ansträngningsnivån för de specifika momenten - lätta poäng.
Citera
2017-05-09, 00:48
Medlem
Citat:

Jag brukar bara köra allt i ordning. Bara kötta. Orkar inte bläddra fram och tillbaka en massa.
Citera
2017-05-09, 06:10
Medlem
Collard.Greenss avatar
Citat:

På Kvant gör jag uppgifterna som de kommer. På verb så blir det ORD - MEK - ELF - LÄS. Läs sist då det är min sämsta del. Lägg din sämsta del sist, så kan du dirigera över tid där den kommer ge mest poäng. Viktigast dock tycker jag är att vilken ordning du än kör, bestäm dig snabbt och träna på samma sätt. Att hålla koll på tiden och veta hur du ligger till exakt på provet är guld värt.
Citera
2017-05-09, 07:53
Medlem
Citat:
Svenska kör jag LÄS sist, tar mest tid och ger minst poäng. DTK kör jag först, enklast poäng ifall man inte slarvar, vilket lätt händer ifall man stressar mot slutet
Citera
2017-05-09, 10:16
Medlem
Citat:

Kvant: bara köra rakt igenom enligt mig. Verb: Ord>Mek>Eng>Svenska och med tid över går man igenom ord/mek. (Om man tycker engelskan är svårare än svenskan borde den ligga sist enligt mig)
Citera
2017-05-09, 10:52
Medlem
Studioworkss avatar
vad är normalt för en 16-åring på högskoleprovet?

Har ett barn på 16 år som nyss gjort högskoleprovet.
Totalt oförberett, inga förstudier eller genomgångar av gamla högskoleprov.
När svaret kom blev det en djup besvikelse.
"Va? Bara 0,80?? Fyfan vad dålig jag är!!"
Försökte säga att det nog inte är så dåligt efter förutsättningarna, men hade inga siffror på det.
Frågan är: vad är "normalt" för en oförberedd 16-åring att få på högskoleprovet?
Citera
2017-05-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Försökte säga att det nog inte är så dåligt efter förutsättningarna, men hade inga siffror på det.
Frågan är: vad är "normalt" för en oförberedd 16-åring att få på högskoleprovet?

Man ska titta på antagningspoängen till det han/hon vill söka och se hur långt resultatet räcker. Sedan kan jag tipsa om att plugga lite extra på matten.
Citera
2017-05-09, 10:57
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks

Går inte att säga så generellt. Beror på mattekunskaper bland annat, vilket är individuellt. Däremot kan sägas att 0,8 var medel på provet, så trots ditt barns unga ålder hamnade denne i genomsnittet, vilket väl får anses rätt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in