2017-05-08, 20:17
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Okej, jag förstår då vad du menar.

Min hypotes är ju att de allvarligaste skadorna, som ledde till att hon avled, uppstod flera dagar innan hon avled, dvs när föräldrarna upptäcker "knakljudet" ifrån bröstkorgen. Det beskrivs ju hur dåligt hon mår dagarna innan hon slutar andas.

Vet inte om det framgår hur hjärnskadorna har uppstått? Tror iaf inte att det hände när pappan försökte skaka liv i dottern, då var hon ju rimligen redan i ett kritiskt tillstånd.

Hon hade en äldre hjärnblödning och en nyare. Den senare kan inte uteslutas vara ett resultat av läkningsprocessen av dem äldre men kan lika gärna vara resultat av våld mot huvudet
Citera
2017-05-08, 20:28
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Det här med hur Alexander påstår sig ha lagt Hailey på soffkanten en gång är en fucking amazing liten historia. Det kan vara hans mest korkade lögn.

Han säger att han lägger ner henne på soffan för att byta blöja och vänder sig för att sträcka sig efter våtservetterna som ligger på halvväggen (som är typ 3 meter bort, ska tilläggas). Han har inte lagt henne mitt på soffan utan precis längst ut vid kanten. Yeah right … till och med en förståndshandikappad treåring skulle begripa bättre, så det är totalt uteslutet att detta är sant. Det är något annat som hänt och han ljuger. Frågan är varför och vad som egentligen hände och varför han hittade på den här historien från första början.

Här är två bilder ihopklistrade som visar hur han påstår sig ha gjort (från rekonstruktionen):

http://forumbilder.se/G8B64/idiot
Citera
2017-05-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Det här med hur Alexander påstår sig ha lagt Hailey på soffkanten en gång är en fucking amazing liten historia. Det kan vara hans mest korkade lögn.

Han säger att han lägger ner henne på soffan för att byta blöja och vänder sig för att sträcka sig efter våtservetterna som ligger på halvväggen (som är typ 3 meter bort, ska tilläggas). Han har inte lagt henne mitt på soffan utan precis längst ut vid kanten. Yeah right … till och med en förståndshandikappad treåring skulle begripa bättre, så det är totalt uteslutet att detta är sant. Det är något annat som hänt och han ljuger. Frågan är varför och vad som egentligen hände och varför han hittade på den här historien från första början.

Här är två bilder ihopklistrade som visar hur han påstår sig ha gjort (från rekonstruktionen):

http://forumbilder.se/G8B64/idiot

Att han inte skäms över att hitta på så korkade lögner? Men han är väl så korkad att han inte har förstånd att vara korkad? Dock är han INTE så korkad att han lagt henne ytterst på soffkanten, som du skriver så är det uteslutet och det hoppas jag rätten också anser. Frågan är dock om de måste komma med ett alternativt scenario eller om det räcker med att konstatera att förloppet kan anses uteslutet och att han därför måste ha misshandlat henne istället?

Givetvis hittar han på storyn för att han inte vill uppge den egentliga kriminella orsaken till att Hailey var skadad. Precis som med fjärrkontrollen. Hans lögner påminner om lögner mycket små barn kan komma med. De "råkar" göra saker som gör att det går illa, t ex "de råkade tappa leksaken på kompisens fot" när de egentligen kastade den med berått mot på foten och det är därför kompisen gallskriker och får ett blåmärke.
Citera
2017-05-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Rädd? Ok. Därav att hunden äkskade att busa med alex. Hunden blev helt tokig av glädje när alex lekte med honom eller kom hem efter o varit o handlat eller så.
Hur vet du det?
Citera
2017-05-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hur vet du det?
Bor granne med dom.
Citera
2017-05-08, 21:10
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart har du rätt -- amningsnapp finns på marknaden för att föräldrar som misshandlar sina små barn skall ha en möjlighet att amma de också..

Så är det ju -- "alla" kan amma ...

Nej, alla kan inte amma. Det kan vara fysiskt svårt för barnet att få ett bra tag om bröstvårtan, eller så kan man må dåligt/vara stressad/osv så att mjölken inte rinner till. För att vara typ världens naturligaste grej är det skitkrångligt.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Faktum är att det är något som lärs ut på BB och BVC även för barn som inte är hårda i magen .. Varför har jag inte en aning om -- men däremot att en anhörig som fick barn förra året fick lära sig både att de skulle göra så och massera magen ... Trots att barnet inte var hård i magen..

Så det kan ju handla om ett råd de fått helt enkelt.

Ett rätt vanligt råd numera. Barns tarmar är ju helt nya och 99% av barn får ont i magen sina första 8-12 veckor i livet. Att vinkla benen uppåt sådär, eller hålla barnet i grodställning, hjälper dem att bajsa och fisa och så blir livet lättare för både barn och föräldrar.
Citera
2017-05-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, och det visar att hon inte kan ha haft mycket mjölkproduktion kvar, om ens någon. Även om man sover och pappan får ta nattpasset, så måste han ju lägga till barnet vid ens bröst. Man behöver som mamma inte vakna för det. Jag kommer ihåg när jag var svårt sjuk i feber flera dygn när min dotter var c:a fyra månader. Jag mindes inte ens något efteråt, men min man hade lagt till henne vid bröstet och hällt i mig stora mängder äppeljuice dygnet runt, så att min kropp skulle fortsätta producera mjölk!

Min svärmor var här och tog min dotter ifrån mig 4 dygn. Jag fick bara amma henne men ingen fysiskt kontakt. Mjölken sina nästan direkt Så ja - närhet är jätte viktigt!
Citera
2017-05-08, 21:25
Medlem
Citat:
Bor granne med dom.
I samma by
Citera
2017-05-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hur vet du det?
I tollarp.
Citera
2017-05-08, 21:50
Medlem
Citat:
I tollarp.

Har du blivit hörd av polisen?
Citera
2017-05-08, 22:12
Medlem
Citat:
Rättegången mot de två föräldrar som misstänks ha dödat sitt spädbarn inleddes på måndagen i Kristianstad.
Under förhandlingen visade åklagaren bilder på den lilla flickan.
På ett antal bilder syntes olika märken på hennes kropp.

Citat:
Enligt förundersökningen har den lilla flickan haft minst 20 frakturer på revbenen.
Åklagaren Eva Norberg presenterade också sökningar på nätet och konversationer via SMS som enligt henne skulle ge intrycket av att de var måna om dotterns hälsa.
– Det handlar enligt deras omgivning om ett helt vanligt par som också genom sina sökningar på nätet och åtgärder visat oro för sitt barn, säger mammans advokat Torgny Dahlberg till SVT Nyheter Skåne.

http://www.expressen.se/kvallsposten/bebisen-hade-minst-20-frakturer-pa-revbenen/
Citera
2017-05-08, 22:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
. Erika tänkte slänga en glasskulptur på tv.n....hon skrek horjävel till mamman....hon förstörde parafymer och krämer o dyl. Flr 8000 kr. Slängde en kastrull på dörren ....m.m. Konstigt om mamman blir arg. Hon lånade pengar som hon aldrig betalade tillbaka....drack upp all mjölk o åt upp maten. Så hon får skylla sig själv.
"Tänkte" och slängde är två helt olika saker .. Du vet det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in