2017-05-08, 14:25
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om någon av hennes flyktings-KK var inblandade i mordet på Aki, åklagarens slutsats var att fler personer fanns på platsen eftersom all sprit som de hade köpt var borta. De kanske borde kolla hennes facebook-vänner eller vem hon umgicks med under den period han mördades?
Citera
2017-05-08, 14:25
Medlem
ziracorns avatar
Aftonbladets reporter?

Först hade han 1,36 promille i kroppen.

"Nu visar åklagarna meddelande som den åtalade skickat efter makens död. Hon ger flera olika versioner av hur han avlidit. Bland annat påstår hon att han var drogpåverkad, vilket obduktionen bevisat att han inte varit."

Alkohol är ingen drog, alltså?
Gött, då kan jag va full på jobbet resten av mitt liv!
Citera
2017-05-08, 14:28
Medlem
SmygarBerits avatar
Från Livesändningen på Svt:

" Nu visas bilder på tiden efter makens död. Den 23 augusti har kvinnan varit med sina barn på bryggan, enligt bilder, och hennes 13-åriga son visste då inte ens om att maken var död. - Det är konstigt att hon inte sagt det till sonen som bor hos henne, säger åklagaren. Kvinnans föräldrar får inte heller veta om att maken är död, förrän vid begravningen. Att de skedde på deras egna landställe berättar inte kvinnan utan de läser de i en gratistidning från bygden.Andra versioner om hur mannen dog har kvinnan också lämnat till olika personer - till sina föräldrar säger hon att det var en hjärtinfarkt och till någon annan är det att han trillat från en byggnadsställning. "
Citera
2017-05-08, 14:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
3 minjohan.ronge - EXPRESSEN
Det fanns ingen alkohol, varken i form av fulla flaskor eller tomflaskor, kvar vid sommarstugan från det stora inköpet på Systembolaget den 7 augusti. – Därför är vår slutsats att fler personer var på platsen, säger Jessica Wenna.

Vet inte om det är en väl grundad slutsats. Om det varit många där borde det då inte funnits många tomflaskor. Jag förstår inte alls den slutsatsen.

Det borde alltså ha funnits några spår av gårdagen, dvs sopor eller tompavor . dvs att Johannas påstående om att de hade ätit och druckit kvällen innan spricker
Citera
2017-05-08, 14:30
Medlem
SmygarBerits avatar
"Expojkvännen har i förhör sagt att han hört från både 42-åringen, hennes son, svärson (som båda nska ha varit med vid mordet) att hon mördat sin man."
Citera
2017-05-08, 14:34
Medlem
darthvaders avatar
Exmaken fick en grym död. Ur aftonbladets live-rapportering från rättegången: "KLockan 21.19 sker den sista aktiviteten på makens telefon. Då lyssnar han på låten Jalat alta av Charles Plogman på Spotify."

Tänk dig att det här är det sista man hör i livet. Grym död som sagt...
https://www.youtube.com/watch?v=7nEOitthlQU
Citera
2017-05-08, 14:35
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Jag tänkte mer från andra sidan, om jag minns rätt hade hon 41k i taxerad månadslön (uppgav själv 70k). Hon måste fått in dryga 100k vid sidan om för att kunna spendera 150k per månad i flera år. Kan Johanna ha varit del i droghandelbusiness, JJ verkar vara en gatugangster och kanske distributör. Det skulle kanska förklara pengarna som flöt mellan JM och JJ?

41k efter skatt och 70k före läste jag i fup.
Citera
2017-05-08, 14:37
Medlem
MurrayHewitts avatar
Vet inte om jag missat en massa i FUPen men är det inte väldigt skralt i delen om Akis död?

Han flickvän Nadja berättar ju att han skulle dyka upp hos henne under helgen och han skickade flera sms till henne. Det sista dör det stod "jag älskar dig" skickades väl strax efter åtta på fredag kvällen.

Finns det nån tekniskt bevisning var akis mobil befann sig under dagen?
Finns det övervakningskameror på matinköpen?

Han syster har ju sagt att Johanna raderade hans mobil efter att han dog. Har man hittat den och försökt återställa i efterhand?

Eller är allt för länge sen så att det inte längre är sparar?
Citera
2017-05-08, 14:37
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader
Exmaken fick en grym död. Ur aftonbladets live-rapportering från rättegången: "KLockan 21.19 sker den sista aktiviteten på makens telefon. Då lyssnar han på låten Jalat alta av Charles Plogman på Spotify."

Tänk dig att det här är det sista man hör i livet. Grym död som sagt...
https://www.youtube.com/watch?v=7nEOitthlQU

nja nu kan man ju inte fastslå att det är han själv som lyssnat på spotify NÅGON har satt på låten via hans mobil
Citera
2017-05-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det borde alltså ha funnits några spår av gårdagen, dvs sopor eller tompavor . dvs att Johannas påstående om att de hade ätit och druckit kvällen innan spricker

Jag förstår innebörden. Bara det att slutsatens inte kan dras av innehållet i referatet. Däremot tror jag mer att det var reporten som tog ett uttryck ur sammanhanget och därför blev det fel. Jag hoppas det.

Däremot tror jag inte den slutsaten håller ( även om den nog var bättre väl underbyggd i advokatens fulla uttalande), jag har svårt att se att avsaknaden av bevis håller som bevis för att fler skulle befunnits sig på brottsplatsen vid brottstillfället
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-08 kl. 14:44.
Citera
2017-05-08, 14:48
Bannlyst
Hur dog ex-maken? Om det inte var drunkning?
Citera
2017-05-08, 14:50
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Hur dog ex-maken? Om det inte var drunkning?
Drunkning är konstaterad. Var han drunknade och om han blev dränkt är väl det som är frågan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in