2017-05-08, 19:29
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
En sak är säker, det kommer INTE bli nåt "Mats Alm" av det här.
Snarare ett "Lisa Holm".

Kanske det blir stämpling i drunkningsfallet mot maken, men häxan kommer i vilket fall att dömas till 15/livstid. Svartskallen är redan klar/livstid - utvisning.
Hon borde väl få livstid, men MR kan nog få lägre eftersom han varit i beroendeställning gentemot henne och förmodligen också får utvisning(som visserligen troligen inte blir verkställd)
Citera
2017-05-08, 19:30
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Hur kan hon veta vilka kläder han hade på då hon hade somnat innan han kom?

Jag har bara en tanke varför hans jeans hängde inne i huset, det sades att han alltid hade sin mobil på/med sig det kanske inte fanns ngr fickor på shortsen, och JM ville ju gärna ha mobilen för att kunna bevara korten/bilderna på deras tvillingar.

De JM ville rädda var mobilen så den togs ifrån han innan han dumpades.

Troligtvis tog ngn/ngr av honom jeansen, och då såg JM vilka kläder han bar under.

JM påstår att de satt på bryggan innan hon gick upp och lade sig.
Citera
2017-05-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
OK, men var han med till Arlanda? Har för mig att någon snurrade runt där och försökte få tag i nån sorts resehandling. Men det var många sidor att läsa, och jag litar på att du har koll.

JJ fick inte visum, därför dröjde de till det hyrda huset.. det var vad JB skrev när de inte kom fram i tid
Citera
2017-05-08, 19:40
Medlem
Smhfs avatar
Anki frågade sitt målsägandebiträde ang arvet hoppas man inte blir belönad för att ha mördat, då svarade MB=Målsägandebiträdet ungefär vad jag kommer ihåg: det är bara om det är ngt fel i huvudet.

JM har ju givetvis läst detta och allt annat i FUP. hon tänker nog om jag blir fälld och får fängelse då får jag inget arv, men om jag blir kryssad finns det en chans att kamma hem lite pengar, allt är uträknat från hennes sida.
Citera
2017-05-08, 19:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:

Avtrubbad, frånvarande – nästan ointresserad. När rättegången mot den 42-åring som misstänkts ha mördat sin ex-man och ett år senare även sin far, inleddes på måndagen var det en till synes oberörd kvinna som fördes in i rättssalen.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6TehNT_-SE8J:www.dn.se/nyheter/sverige/arbogakvinnan-avtrubbad-i-ratten/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=se

Citat:

– Det är nästintill som ur en film, en deckare, det blir kittlande för allmänheten och media. Det ställer extra tuffa krav på rättsväsendet, säger Sven-Erik Alhem.

– Det är sällan ett mordmål har alla de här dimensionerna. Pappan ska dö, ekonomiska motiv kan ligga bakom, att det är en kvinna som är tilltalad och att det är en ung man inblandad. Det ökar per automatik intresset, säger han.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:un0Nlj4GY1gJ:www.dn.se/nyheter/sverige/atalet-om-sommarstugemorden-i-arboga-ar-unikt/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=se
Citera
2017-05-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Läser ikapp i denna tråd och nyheterna och bara gapar. Alltså, hur många gånger har den här kvinnan/monstret beställt mord(/mordförsök)? Jag har tappat räkningen.

Jag får känslan av att hon har tänkt mord som lösning i hela sitt liv med tanke på hur mycket hat inom sig hon har.. samma mönster är odlat i hennes barn.. Förhoppningsvis blir Alexander räddad av sin ordentliga pappa.. och Akis tvillingar tas om hand av Akis familj
Citera
2017-05-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Idag på rättegången är hon strikt klädd i svart och med glasögonen på nästippen.
http://www.vlt.se/

.. och riktigt tjockis har hon blivit.. han hade ju storlek 36 på sina beslagtagna kläder :: vet ej om storlek 42 ens klär henne framöver
Citera
2017-05-08, 19:46
Medlem
LGW kommenterar Arboga-fallet kl 20.00 i Brottscentralen (Expressen)
Senast redigerad av Remark 2017-05-08 kl. 19:49.
Citera
2017-05-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Beträffande vattnet: OK, jag har inte hunnit läsa FUP, som i Lisa Holm-fallet.

Incapacitate står i mitt engelskalexikon från 1953, så det är ett gammalt engelskt ord och har som många andra sipprat in i svenskan och på vägen kanske ändrat betydelse. Utgående från Herr Leifs läsvanor, så är det nog den ursprungliga betydelsen, som han menat: sätta ur stånd, göra oförmögen. Om man googlar på murder och incapacitate får man 4 miljoner träffar. Det är helt enkelt termen för de inledande stegen i en övermanning med sikte på våldtäkt och mord. Yrkesjargong helt enkelt.

Tack för allt du förklarar..
Incapacitate måste ha sitt ursprung fr latin.. från capita
Citera
2017-05-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
På tal om hennes klädsel; har det framkommit nåt om det där att hon inte (enl vissa) fick ha privata kläder på sig i häktet, att hennes kläder skulle förvaras åt henne och att hon fick 'låna' dem vid förhandling/besök, vad det handlade om för plagg?
(nog inte nu den viktigaste frågan iofs)

Edit: på tal om hennes klädsel 2: bara jag som får (obehagliga) associationer av spindeln Svarta Änkan; känd för sin giftighet och för att döda hanen efter fullbordad parning

Nej då.. denna är Svarta Änkan personifierad
Citera
2017-05-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag har funderat på det här med Akis drunkning. Att inga märken på yttre våld finns. Sedan så tänker jag på det där fosterbarnet som drunknade ( vilket jag inte hittar särskilt mycket vidare info om). Ändå kan jag inte låta bli att dra en parallell. Jag gör det för att Johanna har visat sig uttrycka många halvsanningar samt blanda dikt och verklighet. Skulle det inte vara möjligt att en något onykter Aki fås ur balans, sedan hålls under ytan på barnpoolen genom jämt fördelat tryck av flertalet personer? Poolen är mjuk och lämnar inga märken på Akis kropp. Poolen är fylld med brunnsvatten alternativt kranvatten. Tycker mig sett att " barnpools alternativet" varit uppe i tråden vid ett tidigt skede samt några sidor tillbaka. Kan inte annant än att hålla med. Frågan är om det kan bevisas? Kan plast molekyler från babypoolen återfinnas i lungorna?

Det som gör det hela svårt är att det inte syns / finns motståndsreaktioner på Akis kropp .. Kroppen reagerar autonomiskt i sådana situationer.. därmed möjligheten att han först blev drogad: helt kraftlös och sedan det som du beskriver.. på så sätt har aldrig kroppen haft ngn chans till snabb reaktionsförmåga för att kämpa emot...
Citera
2017-05-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kanske JJ / J***a vet...........

JJ, JB och DB är de som: vet, deltagit, hjälpt till / varandra och röjt undan allt angående Akis mord..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in