2017-05-08, 10:26
Medlem
lasternassummas avatar
Rättegången
Från dialog mellan Expressens Ronge och chattaren Lila:

Lila: Beskriv kvinnan mer. Hon är ju intressant..

Ronge: Hon ser ut som hon deltar i något styrelsemöte, med glasögon på nästippen, flitigt antecknande med blyertspennan. Åklagarens väldigt detaljerade redogörelse för banktransaktionerna förstärker det intrycket.

Citera
2017-05-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
MR ("älskling") var inte med till Thailand.

Det var JM, tvillingarna, JB och DB som samlades till den resan.

Kanske hade MR fått följa med om han haft resepapper (pass)? Kanske inte, med tanke på att JM försökte övertala honom att ta livet av sig efter att hon kom tillbaka efter Thailandsresan?

Var inte JJ också med?
Citera
2017-05-08, 10:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag tror att du har en idé till ett upplägg för försvaret där!

Är man tillräckligt monstruös så finns man inte!

Synomymer till monstruös:
vidunderlig, hisklig, oformlig, grotesk, skrämmande, ohygglig, avskyvärd, hemsk, ruskig, orimlig, otrolig

Om vi tänker efter ha väl egentligen alla dessa ordval förekommit i tråden som beskrivning av fallet och de inblandade. Till och med oformlig om JM!
Citera
2017-05-08, 10:47
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nu måste jag protestera. Venlaflaxin är en helt normal, vanligt förekommande, sk anti depp medicin som verkar på serotonin o noradrenalin. I första hand förskriven för eg depression men även vid social fobi, maxdos 375. Inget rävgift öht, du blir inte personlighetsförändrad el så. Vissa kan sluta helt tvärt o andra behöver trappa ner, väldigt individuellt. OT men tyckte det spårat lite här i denna diskussion. Ett läkemedel som räddar många liv IMO.

Ledsen om jag trampade dig på nån tå, inte alls min mening. :/

Jag skriver endast ur egen erfarenhet då det gäller denna medicin och menar inte att den är ett rävgift för alla. Det är trots allt en medicin som KAN göra bra men för mig blev det raka motsatsen men det är en helt annan tråd som jag skulle kunna göra en roman av. Menar i denna att det inte alls är omöjligt att vår kära Baronessa har spårat ur helt i sitt tankemönster och sedemera handling i samband med att denna sattes in. Jag hade inte förlagt den möjligheten om jag tillhörde försvaret.

OT: Man kan även få Venlafaxin, 375 mg, som förstahandspreparat för att dämpa ADHDsymptom av sin vanliga husläkare.
Citera
2017-05-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Var inte JJ också med?

JJ har inget svenskt pass trots sina 10 år i Sverige, så han kan inte söka turistvisa till Thailand. Det här kom nog han på lite sent. Julia bokade ju först ett hus för ca 1/2års vistelse i Thailand där hela klanen skulle bo, gick ju sådär för Jafar att följa med.
Citera
2017-05-08, 11:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Var inte JJ också med?

Nej, inte enligt listan på resenärer i FUP.

Citera
2017-05-08, 11:08
Medlem
Citat:
Nej, inte enligt listan på resenärer i FUP.

OK, men var han med till Arlanda? Har för mig att någon snurrade runt där och försökte få tag i nån sorts resehandling. Men det var många sidor att läsa, och jag litar på att du har koll.
Citera
2017-05-08, 11:17
Medlem
Citat:
OK, men var han med till Arlanda? Har för mig att någon snurrade runt där och försökte få tag i nån sorts resehandling. Men det var många sidor att läsa, och jag litar på att du har koll.

Svarar tros att du inte citerat mig. Har börjat läsa FUP en gång till o läste nyss att det var Davids kompis Jack som misslyckades med att få ett provisoriskt pass till 1:a försöket att åka till T.
Citera
2017-05-08, 11:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Jag har nog inte läst detaljerna om detta, men jag har uppfattat som du, dvs. att någon försökte få något tillfällig resedokument på Arlanda, men misslyckades. Se ovan om teori.

MR var chaufför och körde alla till Arlanda. Utan körkort, såsom traditionen tydligen bjuder. JM, AB och AM har körkort, men jag tror att DB, JJ, JB och MR inte har det, men kör ändå. Kanske kör inte JB?

Citera
2017-05-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Svarar tros att du inte citerat mig. Har börjat läsa FUP en gång till o läste nyss att det var Davids kompis Jack som misslyckades med att få ett provisoriskt pass till 1:a försöket att åka till T.
Tack för dina svar. Just så var det ja.
Citera
2017-05-08, 11:59
Medlem
Har letat igenom mina nerladdningar och kan inte hitta det tekniska protokollet i fallet. Nån som har den och skulle kunna tänka sig att länka
Citera
2017-05-08, 12:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det var Jack, David komips. Jack försökte på arlanda att få ut ett pass, men gick inte då han skulle inställa sig för fängelse/tvångsvård eller om det var rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in