Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Nu känner jag mig avkönad! Ska jag vara orolig för att jag inte är som andra?
Men du har nog rätt, med eller utan flytväst, så är det nog så att de flesta tar det över relingen...
–
Lite komplettering från mitt förra inlägg...
...det kanske redan har konstaterats men JM hade antagligen just anlänt till stugan då hon ringde 112. Polisen säger att det luktade instängt när hon gick in för att leta efter någon slags ID-handling på Aki. Självklart så hade JM sett till att det hängde ett par jeans precis då man kom in i stugan och i dessa låg förstås Akis ID-kort. Allt var arrangerat. Väskorna var inte uppackade och det stod en matkasse med mögligt bröd i köket säger polisen. Allt tyder på att Aki mördats någon annanstans och att han sedan fraktats ut dit för att dumpas i vattnet. Därefter ringer JM 112. Hon och Aki hade förmodligen aldrig befunnit sig i stugan strax innan dödsfallet.
Polisen säger också i förhör att JM bara ville ha det överstökat så fort som möjligt, hon ville bara att polisen skulle åka därifrån verkade det som. Hon ville inte kolla på Aki och hon tyckte inte att de behövde ringa någon anhörig. Hon ställde heller inga frågor kring vart han hittades eller vad som skulle komma att hända härnäst.