2017-05-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer

Någon som har fler tips på hur man bör studera matematiken inför nästa högskoleprovs-tillfälle?

Gör gamla prov. Matteboken.se är rätt hjälpsam också. Sen om du får problem när du gör uppgifterna så googla eller fråga nån, för att få svar direkt. Hitta dina svagheter och jobba på dem!
Citera
2017-05-08, 17:47
Medlem
Augmenteds avatar
Jag hittar bara resultatet från det första provet som jag skrev 2014 under meriter. Har testat logga ut och in, olika webbläsare och även olika datorer, fortfarande samma sak. Mailade supporten om ärendet och fick detta svaret;

"Hej,

Resuktatet från högskoleprovet den 1 april kommer att hämtas in automatiskt den 9 maj. "

Verkar som att alla andra har fått sitt resultat idag, varför jag ska behöva vänta tills imorgon? Någon som fått något liknande? Känner ju mig lite smått orolig just nu.
Citera
2017-05-08, 17:50
Medlem
Collard.Greenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Jag hittar bara resultatet från det första provet som jag skrev 2014 under meriter. Har testat logga ut och in, olika webbläsare och även olika datorer, fortfarande samma sak. Mailade supporten om ärendet och fick detta svaret;

"Hej,

Resuktatet från högskoleprovet den 1 april kommer att hämtas in automatiskt den 9 maj. "

Verkar som att alla andra har fått sitt resultat idag, varför jag ska behöva vänta tills imorgon? Någon som fått något liknande? Känner ju mig lite smått orolig just nu.

Resultatet kan läsas på hoskoleprov.nu, det kommer att föras över till antagning.se den 9 Maj.

Ingen har fått resultatet på antagning.se, alltså sidan där du söker sedan, utan på högskoleprovets egna sida.
Citera
2017-05-08, 17:50
Medlem
Hade förväntat mig 2.0 på Kvant men blev bara 1.6
Ses till hösten igen då, blir att studera över sommaren...
Citera
2017-05-08, 17:52
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Hade förväntat mig 2.0 på Kvant men blev bara 1.6
Ses till hösten igen då, blir att studera över sommaren...
Hur hade du förberett dig för kvant? Vad fick du totalt och vad vill du komma in på för program?
Citera
2017-05-08, 17:54
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collard.Greens
Resultatet kan läsas på hoskoleprov.nu, det kommer att föras över till antagning.se den 9 Maj.

Ingen har fått resultatet på antagning.se, alltså sidan där du söker sedan, utan på högskoleprovets egna sida.
Där ser man, så kan det gå om man stressar upp sig före man hinner tänka efter. Tack för det snabba svaret!
Citera
2017-05-08, 18:06
Medlem
Citat:
Hur hade du förberett dig för kvant? Vad fick du totalt och vad vill du komma in på för program?

Har bara pluggat lite olika uppgifter på hpguiden, kanske totalt cirka 3-4h av rena mattestudier, så har inte pluggat ihjäl mig där. Fick 1,4 och vill helst in på läkarlinjen. Är dock en bra bit kvar dit (Hade ioförsig bara skrivit 1,6 även med 2,0 på kvant, vilket nog inte räckt)
Själv då?
Citera
2017-05-08, 18:28
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Har bara pluggat lite olika uppgifter på hpguiden, kanske totalt cirka 3-4h av rena mattestudier, så har inte pluggat ihjäl mig där. Fick 1,4 och vill helst in på läkarlinjen. Är dock en bra bit kvar dit (Hade ioförsig bara skrivit 1,6 även med 2,0 på kvant, vilket nog inte räckt)
Själv då?
Då har du ju stooooor förbättringspotential med så få nedlagda timmar, det kommer säkert gå bra nästa gång om du lägger ned fler timmar på det. Själv så står det klart för mig att jag måste börja läsa matematik och det ett större antal timmar, ska först räkna igenom matematik-boken (1B) och sedan satsa på HPguiden (tror jag, har ingen koll på HP-akademin så får väl läsa lite om den först).
Citera
2017-05-08, 18:30
Medlem
Citat:
Då har du ju stooooor förbättringspotential med så få nedlagda timmar, det kommer säkert gå bra nästa gång om du lägger ned fler timmar på det. Själv så står det klart för mig att jag måste börja läsa matematik och det ett större antal timmar, ska först räkna igenom matematik-boken (1B) och sedan satsa på HPguiden (tror jag, har ingen koll på HP-akademin så får väl läsa lite om den först).

Problemet för mig är att matten alltid suttit naturligt, det är verb delen jag har svårt för. Hunnit lära mig cirka 800 ord sen jag började studera inför HP. Förhoppningsvis hinner jag med 3-4k ord tills höst provet, borde kunna ge några extra poäng på ORD + MEK hoppas jag!
Citera
2017-05-08, 19:46
Medlem
Citat:
Själv då?

Jag skrev 1,35 i höstas och 1,7 nu efter tre veckors plugg. Det är bara att kötta! 1,4 är ett jättebra startläge.
Jag vill också in på läkarlinjen (LiU), helst i höst om antagningsgudarna är med mig.
Lycka till så kanske vi ses på sjukhusen i framtiden!
Citera
2017-05-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostinthewild
Jag skrev 1,35 i höstas och 1,7 nu efter tre veckors plugg. Det är bara att kötta! 1,4 är ett jättebra startläge.
Jag vill också in på läkarlinjen (LiU), helst i höst om antagningsgudarna är med mig.
Lycka till så kanske vi ses på sjukhusen i framtiden!

Tack! Ja, det gör vi förhoppningsvis
Citera
2017-05-08, 20:03
Medlem
D4Cs avatar
Citat:

Har själv skrivit 1.8, kan rekommendera att göra mattedelen på samtliga gamla prov, brukar inte variera så mycket från år till år.
Förstår man hur man löser samtliga frågor på dem gamla matte-proven så bör nästa prov heller inte vara något problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in