2017-05-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Aktiviteten vid datorn upphör 04:39. Larmet till SOS inkommer 05:51. Enligt Alexander har han gjort mat (dvs hällt varmvatten från kranen + pulver i en flaska), gått ut och rökt i högst 5 minuter, hittat Hailey och från han hittar henne tar det 30-90 sekunder innan han ringer 112. Vad är det jag missar här?

Han tittade på ett avsnitt av V.D på Netflix. Står i nåt förhör med honom..
Citera
2017-05-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon använde ju bröstpumpen - så vad ger dig den känslan?
Inte jag som skrivit det inlägget, men kan tänka mig att känslan kommer bla av att hon ville låna en bröstpump på sjukhuset som hon sedan inte använde vilket personalen reagerade över.
Citera
2017-05-08, 16:19
Avslutad
Citat:
Varför gör han sig omaket att pilla ut en isbit ur en ispåse med en hand (med ett livlöst spädbarn hängandes på andra armen), istället för att bara lägga hela ispåsen på hennes bröst om syftet nu var att chocka liv i henne och få en reaktion?

Kom nu inte med sådan självklara påfund, när Alex gjorde sig omaket att pilla ut isbiten mitt i paniken.
Citera
2017-05-08, 16:19
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Mina ungar hade racerbajs den första månaden. Och några bajsråd fick jag aldrig.
Men de svänger ju väldigt med sina rekommendationer och råd på BVC.
Den första skulle ammas vissa klockslag och den andre hade öppen bar, med happy hour dygnet runt.

Det är inget direkt bajsråd, utan knäna/benen mot magen är en del i vanlig kolikmassage och det handlar inte direkt om att få ut bajs ut en unge med förstoppning, utan snarare om att underlätta för gaser att komma ut ur en unge med magknip pga kolik eller fisar på tvären. Men visst, det hjälper ju även om barnet har förstoppning.

Jag fick mitt första barn för närmre 20 år sen och redan då var detta standard.
Citera
2017-05-08, 16:22
Medlem
Intressant att detta pågår fortsatt.
Citera
2017-05-08, 16:23
Medlem
Ennummerillas avatar
Citat:
Hon använde ju bröstpumpen - så vad ger dig den känslan?

Det baserar jag på förhöret med sjukvårdspersonalen som reagerade på att den mycket omdiskuterade bröstpumpen som de lyckades få fram sen inte ens användes av mamman. Plus att man inte passar på att köpa en bröstpump när man har chansen.

Om du pumpade varje natt och det var viktigt för dig, skulle du då köpa en bröstpump när du har pengarna, eller skulle du köpa en laptop och låna bröstpumpen en av en person som du knappt känner och som vill ha tillbaka den snarast? Skulle du pumpat på sjukhuset eller skulle du inte ha pumpat på sjukhuset? Lägg därtill att mamman inte ens ville byta blöja på barnet utan lät det ligga i sitt bajs tills pappan kom tillbaka och bytte...

Hela min tes om vem som är skyldig utgår ifrån att mamman och pappan är extremt otillförlitliga vittnen, men att sjukvårdspersonalen är mer trovärdiga.

Dessutom tror jag att de flesta instiktivt är mer benägna att misstänka en pappa än en mamma för ett sånt här brott, så det faktum att närapå samtliga inom vården reagerat på just mammans beteende anser jag än mer graverande.
Citera
2017-05-08, 16:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Det baserar jag på förhöret med sjukvårdspersonalen som reagerade på att den mycket omdiskuterade bröstpumpen som de lyckades få fram sen inte ens användes av mamman. Plus att man inte passar på att köpa en bröstpump när man har chansen.

Om du pumpade varje natt och det var viktigt för dig, skulle du då köpa en bröstpump när du har pengarna, eller skulle du köpa en laptop och låna bröstpumpen en av en person som du knappt känner och som vill ha tillbaka den snarast? Skulle du pumpat på sjukhuset eller skulle du inte ha pumpat på sjukhuset? Lägg därtill att mamman inte ens ville byta blöja på barnet utan lät det ligga i sitt bajs tills pappan kom tillbaka och bytte...

Hela min tes om vem som är skyldig utgår ifrån att mamman och pappan är extremt otillförlitliga vittnen, men att sjukvårdspersonalen är mer trovärdiga.

Dessutom tror jag att de flesta instiktivt är mer benägna att misstänka en pappa än en mamma för ett sånt här brott, så det faktum att närapå samtliga inom vården reagerat på just mammans beteende anser jag än mer graverande.
Jag har inte en man som ens skulle andas om att köpa sig en speldator om vi inte hade pengar ... så vad jag skulle göra och inte göra för prioriteringar är rätt ointressant.

Sjukvården ser vad Alexander vill visa upp -- mamman däremot hade uppenbarligen inte förmågan att spela teater utan hennes uppgivenhet och hennes ångest för att inte duga (bl a p g a amningen) blev påtaglig.

Edit:
Jag kan också se i sjukhusförhören att det finns de som vittnar om att hon öppnar sig för både barn och personal när Alex inte är där.
Citera
2017-05-08, 16:29
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Han tittade på ett avsnitt av V.D på Netflix. Står i nåt förhör med honom..

Nej, det var tidigare. Det påstår han ju att han gjorde i samband med att han matade henne vid 01:30-02:00. Vilket inte stämmer med datoraktiviteten för det finns inget sådant uppehåll.

Fram tills vid halv ett eller något sådant har de båda två suttit bredvid varandra vid det långa datorbordet och surfat ihop. Sen har hon lagt sig, men de har fortsatt att prata via telefon/messenger fram till halv två. Därefter är det non stop aktivitet på hans dator varvat spel och att titta på Youtube-klipp som handlar om spelet.

Vid 04:39 upphör den här aktiviteten.

Han har tidigare påstått att Erika gick och la sig kl 23-24 och att de inte hade mer kontakt och sen matade han Hailey vid 01:30-02:00 ungefär och har i samband med detta tittat på 1-2 avsnitt på Netflix. Sen har han lagt henne i vagnen och satt sig vid datorn fram tills han gick och gjorde maten, rökte, hittade henne halvdöd.

Antalet avsnitt har varierat i olika förhör. Det har också varierat om Hailey bara varit upp tillfälligt och ätit, eller om han suttit och hållit henne i famnen 1-2 timmar när han kollat Netflix.

Sen gick de igenom tidslinjen med honom och visade på att Erika faktiskt varit vaken betydligt senare och det finns loggat aktivitet på datorn den och den tiden och då föll allt ihop och han började svamla och sluddra på samma sätt som han gjorde vid första förhören då han knappt fick ur sig en enda sammanhängande eller logisk mening.

Av allt att döma så har han överhuvudtaget inte haft uppe Hailey eller brytt sig om henne från Erika gick och la sig fram till någon gång mellan 04:39 och 05:51 och vad som hänt däremellan vet bara Alexander.
Citera
2017-05-08, 16:37
Medlem
Ennummerillas avatar
Citat:
Jag har inte en man som ens skulle andas om att köpa sig en speldator om vi inte hade pengar ... så vad jag skulle göra och inte göra för prioriteringar är rätt ointressant.

Sjukvården ser vad Alexander vill visa upp -- mamman däremot hade uppenbarligen inte förmågan att spela teater utan hennes uppgivenhet och hennes ångest för att inte duga (bl a p g a amningen) blev påtaglig.

Edit:
Jag kan också se i sjukhusförhören att det finns de som vittnar om att hon öppnar sig för både barn och personal när Alex inte är där.

Okej, det får stå för dig att sjukvårdspersonalen som hade chans att observera familjen under en vecka och vid senare tillfällen, får en mindre objektiv bild av Erika än vad man får om man accepterar hennes egen utsagor i förhör.

Edit: Fast det är för mig helt obegripligt hur man kan uppfatta det som att pappan är den mer slipade manipulatören av de båda. Att han skulle kunna styra och ställa över mamman och hålla uppe någon slags fasad medan hon "uppenbarligen inte hade förmågan att spela teater" - den analysen går verkligen tvärs emot intrycket jag får när jag läser om dessa båda personer.
Senast redigerad av Ennummerilla 2017-05-08 kl. 16:43.
Citera
2017-05-08, 16:40
Medlem
Citat:
Nej, det var tidigare. Det påstår han ju att han gjorde i samband med att han matade henne vid 01:30-02:00. Vilket inte stämmer med datoraktiviteten för det finns inget sådant uppehåll.

Fram tills vid halv ett eller något sådant har de båda två suttit bredvid varandra vid det långa datorbordet och surfat ihop. Sen har hon lagt sig, men de har fortsatt att prata via telefon/messenger fram till halv två. Därefter är det non stop aktivitet på hans dator varvat spel och att titta på Youtube-klipp som handlar om spelet.

Vid 04:39 upphör den här aktiviteten.

Han har tidigare påstått att Erika gick och la sig kl 23-24 och att de inte hade mer kontakt och sen matade han Hailey vid 01:30-02:00 ungefär och har i samband med detta tittat på 1-2 avsnitt på Netflix. Sen har han lagt henne i vagnen och satt sig vid datorn fram tills han gick och gjorde maten, rökte, hittade henne halvdöd.

Antalet avsnitt har varierat i olika förhör. Det har också varierat om Hailey bara varit upp tillfälligt och ätit, eller om han suttit och hållit henne i famnen 1-2 timmar när han kollat Netflix.

Sen gick de igenom tidslinjen med honom och visade på att Erika faktiskt varit vaken betydligt senare och det finns loggat aktivitet på datorn den och den tiden och då föll allt ihop och han började svamla och sluddra på samma sätt som han gjorde vid första förhören då han knappt fick ur sig en enda sammanhängande eller logisk mening.

Av allt att döma så har han överhuvudtaget inte haft uppe Hailey eller brytt sig om henne från Erika gick och la sig fram till någon gång mellan 04:39 och 05:51 och vad som hänt däremellan vet bara Alexander.

Ah okej, då är det jag som missuppfattat det.. Lite rörigt i skallen av alla förhör..

Någon undrade om Erikas bioföräldrar.. Hennes mamma kvävdes av sina egna spyor när E var runt 7 år.. Vad som hände pappan vet jag inte..
Citera
2017-05-08, 16:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Rebecka är ju pålitlig...👄 haha. Hon skäller på tindra hela tiden och hotar med allt.....sluta....annars får du inte det...eller det....suck! Som sagt...rebecka vänder kappan efter vinden.

OM det här är sant, så MÅSTE du anmäla till soc! Innan det händer samma med Tindra som med Hailey! Det duger inte att vara efterklok och sitta här och berätta inside-knowledge när allt är för sent! Du borde ha kontaktat soc när Erika fick Hailey också, OM det är sant det du beskriver att du har sett.

Jag hoppas att polisen läser här och tar itu med det...
Citera
2017-05-08, 16:44
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Varför gör han sig omaket att pilla ut en isbit ur en ispåse med en hand (med ett livlöst spädbarn hängandes på andra armen), istället för att bara lägga hela ispåsen på hennes bröst om syftet nu var att chocka liv i henne och få en reaktion?

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Kom nu inte med sådan självklara påfund, när Alex gjorde sig omaket att pilla ut isbiten mitt i paniken.

Nej, men jag tänker lite kring om han verkligen HAR försökt chocka henne med is överhuvudtaget. Det är ju en otroligt märklig idé, speciellt i ett så uraktut skede där allt går snabbt. Ett långsamt förlopp med ett något äldre barn som har fungerande cirkulation men verkar allmänpåverkad så man vill få dem att kvickna till hade möjligen känts mer rimligt, men i det här skedet är det oerhört märkligt. Eller om han någon gång där på morgonen fick en tanke om att ljuga ihop att han gjort allt och så dök tanken om is upp och han sa det, utan att tänka, för han inbillade sig för ett ögonblick att det skulle låta bra, att han verkligen kämpat där och sen har den lögnen snappats upp och alla snackar om den och han har varit tvungen att hålla fast vid att han gjorde det.

Små lögner kan anta väldigt stora proportioner ibland. Men det känns mer rimligt att det är en lögn från början än att han gjorde det, för om allt gått till så som han säger så är det sjukt och heltokigt att tänka på is i det läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in