2017-05-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Klart hon gör. Smart och manipulerande tjej. Har sett hennes ögon när hon blir arg...helt svart i ögonen o stirrar...ingen rolig syn. Sen helt ointresserad av allt utom kameran. Erika hatade Rebecka över allt annat. Catfight😎
Som sagt så är det ju inte denna Rebecka som fallet handlar om, varken pappans eller mammans relation till henne heller.
Du verkar hysa väldigt agg mot båda Alex ex Rebecka och mot Erika, eller är det ditt försök att försvara pappan?
Citera
2017-05-08, 15:53
Medlem
Är det någon som har koll på hur snabbt kroppstemperaturen går ner ? Hon hade 34,3 när hon kom in till sjukhuset med ambulansen och även föräldrarna säger under sos samtalet att hon är kall! Reagerar på det eftersom pappan säger att han tittat till henne då och då under natten!!!!
Citera
2017-05-08, 15:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Undrar om det inte hänt något, varför någon form av misshandel här efter kl 04.39? Vad ska han som sagt annars ha gjort under den tiden? Runkat är förstås ett alternativ antar jag....
Han kanske inte ens var hemma -- om tiden är oförklarad så har ju något hänt som han inte kan ge en förklaring till.
Citera
2017-05-08, 15:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu är jag ingen amningsexpert, men det sägs ju att alla kan amma, det är bara en fråga om teknik ifrån mor och barn. Vet inte vad "flata bröstvårtor" betyder, om det är någon allvarlig defekt som gör att bröstvårtans upphöjning typ helt saknas.

Psykologer brukar ofta mena att det ligger psykologiska faktorer bakom om man inte klarar att amma sitt barn och har för mig att läkare såg barnet amma fint på sjukhuset, men när Erika var själv så funkade det dåligt. Min teori är att barnet kände sig otrygg vid bröstet om hon gjort henne illa, för då blir ju amning förknippat med obehag. T ex om mamman med våld trycker bröstvårtan eller slår barnet i ilska.

Vet inte heller hur mycket Erika visste om amning. Ett barn som ammar tar ofta pauser i amningen, släpper taget om bröstet och tittar upp mot mamman, det är inget man behöver stressa upp sig över, utan det är för att babyn övar samspel.
Självklart har du rätt -- amningsnapp finns på marknaden för att föräldrar som misshandlar sina små barn skall ha en möjlighet att amma de också..

Så är det ju -- "alla" kan amma ...
Citera
2017-05-08, 15:56
Medlem
Ennummerillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag reagerade på att hon sover hela nätterna utan att pumpa ut eller amma alls på flera timmar. Det var länge sedan jag fick barn nu. Men känslan i brösten när man bara var lite sen med amningen minns jag fortfarande. Brösten blev ju som stenhårda fotbollar. Och ont gjorde det.

Men Erika verkar inte ha haft problem med det någon gång överhuvudtaget?

Precis.

Likaså det här med bröstpumpen som de inte hade prioriterade att köpa "för att de inte hade råd" (samtidigt som de köpte en laptop för 3000).

Istället krånglar de runt med att försöka låna en bröstpump av en bekant. Återigen, får vibbar av att hon inte var så intresserad av att faktiskt använda bröstpumpen utan mer av att folk skulle veta hur hon kämpar med amning och att få folk att ställa upp med hjälp och sympatier.
Citera
2017-05-08, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Erika påstod att han la ner henne på bordet så försiktigt, så försiktigt så...

Och var tösen trög i magen? Varför hålla upp benen för att hon lättare ska kunna bajsa. Brukar inte direkt vara stenkulor en sådan liten producerar.
Faktum är att det är något som lärs ut på BB och BVC även för barn som inte är hårda i magen .. Varför har jag inte en aning om -- men däremot att en anhörig som fick barn förra året fick lära sig både att de skulle göra så och massera magen ... Trots att barnet inte var hård i magen..

Så det kan ju handla om ett råd de fått helt enkelt.
Citera
2017-05-08, 15:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag reagerade på att hon sover hela nätterna utan att pumpa ut eller amma alls på flera timmar. Det var länge sedan jag fick barn nu. Men känslan i brösten när man bara var lite sen med amningen minns jag fortfarande. Brösten blev ju som stenhårda fotbollar. Och ont gjorde det.

Hon pumpade mycket i början så mycket att dom fick slänga en del. Handpump vilket är bökigare, och sen kom detta med tungan, och då rekommenderades flaska. E pumpade mindre och fick också mindre mjölk. Det är okej att flaskmata och det är väl många som blir det.
Och hon pumpade innan hon lade sig också, men pappan var ju väldigt duktig med precis allt säger han i alla fall. Han matade bäst och han gjorde si och så. Mamman var så dålig och bla bla.

Han var så duktig så han var nästan för bra säger exet. Han skötte allt nattning, blöjor, matning osv.
Sedan ett tu tre då barnet var större så slutade han med det mesta bara så där tvärt.
Citera
2017-05-08, 16:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Hon pumpade ju. Han beklagar sig ju över att han får kliva upp efter att ha sovit bara ett par timmar och ta barnet när Erika pumpar.
Och såvitt jag minns var mjölkstockning ett problem första dagarna, sen har i alla fall inte jag haft det problemet trots att jag sovit .. så det där är kanske olika för olika människor, och kanske beroende på både hur mycket man läcker och hur mycket man producerar.
Citera
2017-05-08, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Precis.

Likaså det här med bröstpumpen som de inte hade prioriterade att köpa "för att de inte hade råd" (samtidigt som de köpte en laptop för 3000).

Istället krånglar de runt med att försöka låna en bröstpump av en bekant. Återigen, får vibbar av att hon inte var så intresserad av att faktiskt använda bröstpumpen utan mer av att folk skulle veta hur hon kämpar med amning och att få folk att ställa upp med hjälp och sympatier.
Mycket till barnet ska lånas. Det är bara när Alex behöver något som man tänka sig att köpa.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Faktum är att det är något som lärs ut på BB och BVC även för barn som inte är hårda i magen .. Varför har jag inte en aning om -- men däremot att en anhörig som fick barn förra året fick lära sig både att de skulle göra så och massera magen ... Trots att barnet inte var hård i magen..

Så det kan ju handla om ett råd de fått helt enkelt.

Mina ungar hade racerbajs den första månaden. Och några bajsråd fick jag aldrig.
Men de svänger ju väldigt med sina rekommendationer och råd på BVC.
Den första skulle ammas vissa klockslag och den andre hade öppen bar, med happy hour dygnet runt.
Citera
2017-05-08, 16:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Precis.

Hon använde ju bröstpumpen - så vad ger dig den känslan?
Citera
2017-05-08, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon pumpade ju. Han beklagar sig ju över att han får kliva upp efter att ha sovit bara ett par timmar och ta barnet när Erika pumpar.
Och såvitt jag minns var mjölkstockning ett problem första dagarna, sen har i alla fall inte jag haft det problemet trots att jag sovit .. så det där är kanske olika för olika människor, och kanske beroende på både hur mycket man läcker och hur mycket man producerar.

Hon pumpade väl bara i början?
Har bestämt för mig att jag läste att hon sov hela nätterna utan att pumpa/amma de sista veckorna/veckan. Men nu när ni säger annat så får ni mig såklart att vackla.

Jo, det är nog olika för olika människor. Så vi kan kanske släppa den diskussionen.
Jag behövde tömmas regelbundet dygnet runt de första 3-4 månaderna i alla fall.
Citera
2017-05-08, 16:13
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Varför gör han sig omaket att pilla ut en isbit ur en ispåse med en hand (med ett livlöst spädbarn hängandes på andra armen), istället för att bara lägga hela ispåsen på hennes bröst om syftet nu var att chocka liv i henne och få en reaktion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in