2017-05-08, 15:27
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Vit låda på bryggan som Åklagare påstår är "tillräckligt stor för att dränka någon i"

https://images.scribblelive.com/2017/5/8/019c9d16-aa36-41f3-a5bc-c5ce574c4c45.png
Bra bild...
Citera
2017-05-08, 15:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Tack, vet du i vilken av de fyra länkarna som förhöret med Johanna hålls?

Jag har för mig att det finns i flera dokument.

Det finns tre typer av dokument i FUP:
Huvudprotokoll: 15 dokument
Tilläggsprotokoll: 11 dokument
Protokollbilagor: 19 dokument

Det finns ingen vettig samlad innehållsförteckning. Jag har börjat, men gav upp.
Om jag gör ett försök igen och kommer någonstans så lovar jag att dela den, men nu är det som det är. Tungt.

Notera dock att många av dokumenten har innehållsförteckning.

Tyvärr är många av textsidorna skannade och därigenom inte sökbara, varken inom PDF eller som en del i hela FUP.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-08 kl. 15:31.
Citera
2017-05-08, 15:30
Medlem
autostoperkas avatar
"Tingsrätten har beslutat att ta egendomar från Arbogakvinnan i kvarstad för att täcka framtida, eventuella skadestånd. Det fanns tillräckligt med pengar på ett av Arbogakvinnans bankkonton för att täcka skadeståndsanspråken som är en bra bit över en miljon kronor."
Från live apporteringen
Hon alltså har över en mille men ändå mjölkade hon ut föräldrarna bokstavlig till sista droppe
Citera
2017-05-08, 15:31
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bra bild...
Det räcker för att bevisa att lådan finns
"Arbogakvinnan var tillbaka vid bryggan och badade med sina barn bara två veckor efter att Aki Paasila drunknat på samma plats. Hon pekar då ut en vit låda som finns på bryggan på en av bilderna"
Citera
2017-05-08, 15:33
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kan någon länka FUP? Har gått igenom flera sidor utan att hitta den, tack!

www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/
Citera
2017-05-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
"Tingsrätten har beslutat att ta egendomar från Arbogakvinnan i kvarstad för att täcka framtida, eventuella skadestånd. Det fanns tillräckligt med pengar på ett av Arbogakvinnans bankkonton för att täcka skadeståndsanspråken som är en bra bit över en miljon kronor."
Från live apporteringen
Hon alltså har över en mille men ändå mjölkade hon ut föräldrarna bokstavlig till sista droppe
Antagligen vinst av försålda aktier ( pangelius såldes/avvecklades? ). Johanna räknade med att få tillgång till dessa i Januari (2017, kan ha fel på månad här). Siffrorna 1M till 3M har nämts i fup
Citera
2017-05-08, 15:35
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Från live apporteringen

Jag tror det har kommit in pengar efter häktningen då företaget Pangelius Familjehemsvård AB har blivit likviderat (påbörjades 2016-12-22).

http://www.allabolag.se/5590316823/pangelius-familjehemsvard-ab
Citera
2017-05-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det har varit uppe tidigare, och jag instämmer i din skepsis.

Bär man vatten ca 100 meter från huset ner till bryggan om det går lika bra med sjövatten?
Kanske är hypotesen att "hinken" fanns vid stugan då Aki mördades?

Och om han dränktes vid huset, och sedan blev buren ner till bryggan så hade det väl blivit synliga märken efter det. Han hade shorts och t-shirt när han hittades, inte så himla lätt att bära en kropp utan några skador. Fast å andra sidan var ju inte den första undersökningen särskilt grundlig.
Citera
2017-05-08, 15:43
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Har jag missat detta?
En tredje inblandad i mordet på pappan?
"Ghasem Hosini kopplade upp mot den 3 augusti 2016 kl 01.36."

"Uppspelning av vittnesförhör med Ghasem Hosini (kompis med Mohammad Rajabi) jml RB 35:14 1 st 2 p, till styrkande av att han inte känner till något om mordet och mordförsöket. 1 tim 10 min. Ghasem Hosini finns på okänd plats troligen i Iran. De internationella polis- och åklagaravdelningarna har bedömt det som utsiktslöst att begära internationell rättslig hjälp.
6. Vittnesförhör med Rasmus Nilsson och Morteza Ghalami (kompisar till Ghasem Hosini) angående Ghasem Hosinis förehavanden den 3 augusti 2016, till styrkande av att han var i Örebro då. Ca 15 min varder"
Ur åtalet

Vart kan man läsa/finna detta?
Citera
2017-05-08, 15:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Och om han dränktes vid huset, och sedan blev buren ner till bryggan så hade det väl blivit synliga märken efter det. Han hade shorts och t-shirt när han hittades, inte så himla lätt att bära en kropp utan några skador. Fast å andra sidan var ju inte den första undersökningen särskilt grundlig.

Transporten är ett problem. Det går någon slags väg ner till bryggan eftersom det finns en arbetsbarack på hjul som körts dit och troligen används som "sjöbod".
Hypoteser:
Vet inte om en personbil kan köra ner. Jag har sett en minitraktor på en bild från stugan. Kanske fanns det en vagn till denna? Kanske användes en skottkärra?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-08 kl. 15:54.
Citera
2017-05-08, 15:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella

I de flesta sommarstugor står en tunna för regnvatten placerad utmed en husknut för att samla vattnet från rännor/stupröret.
I en sådan kan man kanske få mer kontroll om man vänder ned en människa med fötterna upp. Det är inte mycket till utrymme i en sådan tunna och med två vuxna män som håller fast kroppen så tror jag inte att man kommer därifrån, ej heller ges plats för att åsamka sig skador på kroppen. Tror jag...

Kan det kanske varit en tänkbar plats för dränkning? Sorry ifall detta dryftats i tråden tidigare.
Citera
2017-05-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Transporten är ett problem. Det går någon slags väg ner till bryggan eftersom det finns en arbetsbarrack på hjul som körts dit.
Hypoteser:
Vet inte om en personbil kan köra ner. Jag har sett en minitraktor på en bild från stugan. Kanske fanns det en vagn till denna? Kanske användes en skottkärra?

GW var väl inne på skottkärran har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in