2017-05-08, 14:50
Medlem
MurrayHewitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Hur dog ex-maken? Om det inte var drunkning?
Det var drunkning. Dock antagligen inte i sjön Hjälmaren där han hittades.
Citera
2017-05-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det borde alltså ha funnits några spår av gårdagen, dvs sopor eller tompavor . dvs att Johannas påstående om att de hade ätit och druckit kvällen innan spricker
Det är ett mysterium- han avled nog på annan plats- och har fraktats i motorbåt till sommar-stug-området- en motorbåt tycks ha hörts av grannar/vittnen. Han kanske fraktades redan avliden till platsen där han hittades. Han hade gjort inköp av mat i massor -det indikerar att han tänkte sig en fest för många fler personer än bara Johanna. Mohammad hade hört Jafar berätta hur han slängt honom i vattnet -det kan då ha varit en redan drunknad Aki.
Kanske hade de ordnat nån typ av grabb fest och badat i nån tunna-
medans Johanna vistades i stugan. Inga vittnen finns att Aki har åkt i hennes bil ut till stugan.
Så hänsynslös kvinna-otrolig mänska- vilken miss att Akis död avskrevs som olycka.
.
Citera
2017-05-08, 15:07
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiobutton
Jag kan inte förstå er som tycker synd om en mördare. Han hade ett val och var inte tvingad att sätta kniven i två oskyldiga personer. Visst, JM lockade honom med uppehållstillstånd och äktenskap men det är inget som kan ursäkta vad han har gjort sig skyldig till.
Jag håller med dig. Mitt förnuft säger en sak men mina känslor en annan. Jag tycker synd om grabben och det förvånar mig. Om det vore upp till mig att välja så skulle jag ändå utmäta det strängaste straffet som är möjligt. Det går inte att komma bort från det han valde att göra. Han kunde ha stuckit iväg från JM, istället valde han att mörda.

Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Projicerar JM sin " problematik " över på andra, eftersom aki dödshotades genom att få veta att : du ska hängas upp i ett träd och detta ska se ut som ett självmord : venlaflaxin skrivs ut till individer vilka är självmordsbenägna Sedan undrar jag VARFÖR JM ej får vistas ensam med förhörsledaren i häktet, info tack
Just Venlaflaxin (liksom andra antidepp) skrivs väl ut för att patienten klagar över livet. Man känner sig otillfredsställd. Det är av denna anledning jag tror att JM fått medicinen. Sen finns det också individer som funderar på självmord och liknande men det har JM knappast gjort, fast det är fullt möjligt att hon sagt till läkare att hon funderar på självmord för att se om det kan resultera i några fördelar.

Jaha, får hon inte vara ensam med förhörsledaren? Det måste nog bero på de hot hon uttalat. Jag tror att förhörsledarna litar på henne ungefär lika mycket som en kobra. Finns ju inget som säger att JM inte bryter av en tandborste och sen slipar den mot något lämpligt material så den blir vass som satan och sen gömmer den i strumpan, under förhöret så drar hon sen upp den och slänger sig över förhörsledaren och hugger honom.
Citera
2017-05-08, 15:11
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Vit låda på bryggan som Åklagare påstår är "tillräckligt stor för att dränka någon i"

https://images.scribblelive.com/2017/5/8/019c9d16-aa36-41f3-a5bc-c5ce574c4c45.png

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
I sakframställan lyfter åklagare Wenna fram att Arbogakvinnan var tillbaka vid bryggan och badade med sina barn bara två veckor efter att Aki Paasila drunknat på samma plats. Hon pekar då ut en vit låda som finns på bryggan på en av bilderna som visas i salen: "Här ser vi återigen den här vita lådan som står på den här bryggan. Vi kan bara konstatera att den är ju tillräckligt stor för att dränka någon om man skulle vilja."
Citera
2017-05-08, 15:13
Medlem
Johanna har ju en tendens att mixa halvsanningar och lögner kryddat med några stråk av sanning. Ska bli intressant att se vad hon säger imorgon.
Citera
2017-05-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Vit låda på bryggan som Åklagare påstår är "tillräckligt stor för att dränka någon i"

https://images.scribblelive.com/2017/5/8/019c9d16-aa36-41f3-a5bc-c5ce574c4c45.png

Jag har för mig att det någonstans i FUP pratas om en vit låda/back. Någon ur räddningstjänst/polis som nämner det. Så den fanns nog där vid mordet.
Citera
2017-05-08, 15:19
Medlem
Citat:

Åklagaren antyder alltså att AP dränkts i brunnsvatten i en vit låda på bryggan?

Hmm....👀
Citera
2017-05-08, 15:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Åklagaren antyder alltså att AP dränkts i brunnsvatten i en vit låda på bryggan?

Hmm....👀

Det har varit uppe tidigare, och jag instämmer i din skepsis.

Bär man vatten ca 100 meter från huset ner till bryggan om det går lika bra med sjövatten?
Kanske är hypotesen att "hinken" fanns vid stugan då Aki mördades?

Citera
Medlem
Citat:

Läste detsamma. Men tänkte genast att det borde ha givit upphov till en blödning under huden att trycka ner någons huvud i den. Bröstkorgen/bröstbenen borde ha blivit utsatt för stort tryck då den borde ha pressats mot den hårda kanten på lådan.
Tror inte den fungerar. Däremot funkar den ju att plantera misstankar med. Jag tycker det verkar vara så åklagaren jobbar med mordåtalet för tillfället. Sår misstankar överallt. Kanske så att Jafars och Mohammads utsagor i fallet ska vila i bättre jord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Finns länk/länkar i trådstart.

Tack, vet du i vilken av de fyra länkarna som förhöret med Johanna hålls?
Citera
2017-05-08, 15:26
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Läste detsamma. Men tänkte genast att det borde ha givit upphov till en blödning under huden att trycka ner någons huvud i den. Bröstkorgen/bröstbenen borde ha blivit utsatt för stort tryck då den borde ha pressats mot den hårda kanten på lådan.
Tror inte den fungerar. Däremot funkar den ju att plantera misstankar med. Jag tycker det verkar vara så åklagaren jobbar med mordåtalet för tillfället. Sår misstankar överallt. Kanske så att Jafars och Mohammads utsagor i fallet ska vila i bättre jord.

Jag tänker också att det är så, åklagaren formulerar sig för att väcka en sinnebild av vad som kan ha inträffat, hittills varken med eller utan bevis i detta fall med själva dränkningen.

Men om det heller inte motbevisas så finns fröet där i nämndemännens huvud och den vita lådan på deras näthinnor.

Åklagaren har ju inte påstått att det faktiskt skett i lådan, bara att det är en möjlighet.

Kanske också ett sätt att driva fram en motstridig uppgift som sedan kan analyseras vidare.
Citera
2017-05-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det har varit uppe tidigare, och jag instämmer i din skepsis.

Bär man vatten ca 100 meter från huset ner till bryggan om det går lika bra med sjövatten?
Kanske är hypotesen att "hinken" fanns vid stugan då Aki mördades?

När GW gjorde en rundvandring stannade han vid en tunna med regnvatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in