Citat:
Ursprungligen postat av
radiobutton
Jag kan inte förstå er som tycker synd om en mördare. Han hade ett val och var inte tvingad att sätta kniven i två oskyldiga personer. Visst, JM lockade honom med uppehållstillstånd och äktenskap men det är inget som kan ursäkta vad han har gjort sig skyldig till.
Jag håller med dig. Mitt förnuft säger en sak men mina känslor en annan. Jag tycker synd om grabben och det förvånar mig. Om det vore upp till mig att välja så skulle jag ändå utmäta det strängaste straffet som är möjligt. Det går inte att komma bort från det han valde att göra. Han kunde ha stuckit iväg från JM, istället valde han att mörda.
Citat:
Ursprungligen postat av
blodgivaren
Projicerar JM sin " problematik " över på andra, eftersom aki dödshotades genom att få veta att : du ska hängas upp i ett träd och detta ska se ut som ett självmord : venlaflaxin skrivs ut till individer vilka är självmordsbenägna

Sedan undrar jag VARFÖR JM ej får vistas ensam med förhörsledaren i häktet, info tack
Just Venlaflaxin (liksom andra antidepp) skrivs väl ut för att patienten klagar över livet. Man känner sig otillfredsställd. Det är av denna anledning jag tror att JM fått medicinen. Sen finns det också individer som funderar på självmord och liknande men det har JM knappast gjort, fast det är fullt möjligt att hon sagt till läkare att hon funderar på självmord för att se om det kan resultera i några fördelar.
Jaha, får hon inte vara ensam med förhörsledaren? Det måste nog bero på de hot hon uttalat. Jag tror att förhörsledarna litar på henne ungefär lika mycket som en kobra. Finns ju inget som säger att JM inte bryter av en tandborste och sen slipar den mot något lämpligt material så den blir vass som satan och sen gömmer den i strumpan, under förhöret så drar hon sen upp den och slänger sig över förhörsledaren och hugger honom.