2017-05-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har förut tänkt att Svartenbrandt skrivit boken Kontraktet.

Är inte Olof Svedelid ett bättre tips?!
Citera
2017-05-07, 14:18
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
........cg ö var vapenexpert och svart bälte i avlyssning med prylar som hade väl räckt till för att förse ett wt gäng. När det gäller kuppregim så förstår jag inte hur du tänker. Vem eller vilka skulle de vara och varför?
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
Vart kommer CGÖ från? Bröder?, kusiner?, familj?
CGÖ är ett typfall som mycket väl kan blivit utnyttjad precis som CP till att ställa upp som frivillig patsy ifall det låtsade räddningsscenario som säpo tillsammans med polisen och CIA med VG skulle vara med på misslyckades. Ingen ville eller fann det lönande att OP skulle offras för en statskupp. En fjärde konstellation utgående från militära SPF och ABAB med PKK som patsy tänkte uppenbarligen tvärtom men hoppades väl att någon ensamgalning från motståndarlagen skulle ta chansen att bli deras hjälte.
Även Baresic kan ha blivit inbillad att det bara skulle röra sig om en övning med lösa skott och aldrig att det i första hand var fråga om statskupp. I så fall hade nog t o m han blivit betänksam. De båda S&W som levererades via PKK till Durai och Baresic på Täbyanstalten som de tydligen skulle skjuta med från var sitt håll och sedan kunna skylla på varandra var det ingen som kunde ta på allvar. Holmér måste ändå nysta igenom PKK-härvan för att fastställa Baresic om inte som gm så åtminstone som huvudvittne mot de verkliga kuppmakarna.
Om man inser att hatkampanjerna mot OP inte var naturliga utan frammanade av opinionsstyret SPF för att få bort demokratin till förmån för en mer effektiv majoritetsregim där oliktänkande och maktlösa som OP skyddade måste offras så blir hela historien kring MOP med början från 60-talet ända tills nu fullkomligt logisk. Fortsättningen blir då lika förutsägbart beroende av omvärldens godtycke.
Citera
2017-05-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Är inte Olof Svedelid ett bättre tips?!

På vilket sätt då? Olof Svedelids böcker är väl inte utgivna av Sellin?
Har du läst Svartens böcker? Läste du länkarna?
Senast redigerad av Cianneli 2017-05-07 kl. 18:17.
Citera
2017-05-08, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Tror du han sprungit mot rött efter skotten eller hade han väntat på grön gubbe?

(GM måste kännt sig lättad då han såg dem korsa Sveavägen.)

Haha, ja, det kan man undra. GM hade redan ett jätteläge på västra sidan av gatan, men efter sidbytet fick han öppet mål.

Off Topic:

Jag kommer från och med nu att börja posta med en ny användare i Palme forumet. Allt för många, speciellt nytillkomna, är helt enkel rädda för den burduse Imamen, och fokuserar mer på min profil än på inläggens innehåll. Profilen var menad som politisk satir, och inget annat.
Ni kommer att märka vem min nya profil är. Kontot är inte alternativt, Imamen går i pension.
Citera
2017-05-08, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
CGÖ är ett typfall som mycket väl kan blivit utnyttjad precis som CP till att ställa upp som frivillig patsy ifall det låtsade räddningsscenario som säpo tillsammans med polisen och CIA med VG skulle vara med på misslyckades. Ingen ville eller fann det lönande att OP skulle offras för en statskupp. En fjärde konstellation utgående från militära SPF och ABAB med PKK som patsy tänkte uppenbarligen tvärtom men hoppades väl att någon ensamgalning från motståndarlagen skulle ta chansen att bli deras hjälte.
Även Baresic kan ha blivit inbillad att det bara skulle röra sig om en övning med lösa skott och aldrig att det i första hand var fråga om statskupp. I så fall hade nog t o m han blivit betänksam. De båda S&W som levererades via PKK till Durai och Baresic på Täbyanstalten som de tydligen skulle skjuta med från var sitt håll och sedan kunna skylla på varandra var det ingen som kunde ta på allvar. Holmér måste ändå nysta igenom PKK-härvan för att fastställa Baresic om inte som gm så åtminstone som huvudvittne mot de verkliga kuppmakarna.
Om man inser att hatkampanjerna mot OP inte var naturliga utan frammanade av opinionsstyret SPF för att få bort demokratin till förmån för en mer effektiv majoritetsregim där oliktänkande och maktlösa som OP skyddade måste offras så blir hela historien kring MOP med början från 60-talet ända tills nu fullkomligt logisk. Fortsättningen blir då lika förutsägbart beroende av omvärldens godtycke.
Tror du att dina kuppmakare hade kommit undan om det var så många inblandade? Hur träffades de för att göra upp om hur mop skulle gå till?
Citera
2017-05-08, 07:51
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
.......Vid en välvillig tolkning så befann sig SE där Lisbets andre gärningsman befann sig vid mordet. Den långe beige mannen. Enligt hans egen berättelse. Utan att nämna att han dessförinnan klev ut på Sveavägen via receptionens dörr alldeles för sent.
Det som är märkligt är att SEs utsaga aldrig prövats mot väktarnas. I rättegångarna mot CP gällde enbart hans version. Om han fysiskt kunde vara på plats ifrågasattes aldrig.......
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
......Sedan är jag öppen för nästan vilket scenario som helst, om det kommer fram mer, Sydafrika, Säpotrio, WT, IB03, Sovjetisk agent, CP, CA, AA, LT mfl.
Men en man i rock vandrar från pelaren mot fönstret till vänster om porten, där han uppehåller sig ett tag. Om du inte redan visste att det var SE hade du betalat ett högt pris för att veta vem det var.....
I platåskor och med skyddsväst under den beiga rocken bör man se Baresics medhjälpare på gatan. SE i sin tur blev medhjälpare åt denne medhjälpares medhjälpare och fick givetvis svårt att tolka signalerna från Centrala Psykstyret och Opinionskontrollen som fortfarande håller på att mörka händelserna precis som berättas i de Mörkaste Vatten.
Citera
2017-05-08, 08:06
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Varifrån har du uppgiften att Matti breven, skelleftehamns breven och "kontraktet" skulle vara skrivna av samma person?
Citat:
Det känns så när jag läser dom.
Samma känsla fick jag beträffande Lingärdes källa och allt jag samtidigt fått höra av IvB då han varit i kontakt med dem båda.
Citera
2017-05-08, 08:30
Medlem
Citat:
Samma känsla fick jag beträffande Lingärdes källa och allt jag samtidigt fått höra av IvB då han varit i kontakt med dem båda.

Men du har inte läst böcker o brev själv o skapat dig en uppfattning?
"En spion i regeringen" känns med lika.
Citera
2017-05-08, 10:13
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Men du har inte läst böcker o brev själv o skapat dig en uppfattning?
"En spion i regeringen" känns med lika.
Jo det är så man måste komma källan så nära som möjligt och aldrig utgå från någon annans förutfattade mening. Det är på detta sätt vi kommer fram till vad vi innerst inne vill och behöver tro för att förstå vad vi själva kan ha upplevt eller anonymt blivit misstänkta för. I detta avseende är vi lika och på samma mänskliga nivå som de mest geniala författare. Självbedrägeriet drabbar oss på precis samma sätt om vi inte kan erkänna en intelligens som övergår allt eget förstånd.
"En spion i regeringen" känns också lika stereotyp och man måste fråga sig vad författaren haft för syfte, lust eller motiv till att skriva ihop denna historia. Efter att ha läst "Fiendens fiende" blev jag lika fundersam. Vad i Berglings sanna historia var Guillou rädd för skulle komma ut i sitt rätta sammanhang?
Senast redigerad av Ove Mollvik 2017-05-08 kl. 10:50.
Citera
2017-05-08, 10:41
Medlem
Citat:
Jo det är så man måste komma källan så nära som möjligt och aldrig utgå från någon annans förutfattade mening. Det är på detta sätt vi kommer fram till vad vi innerst inne vill och behöver tro för att förstå vad vi själva kan ha upplevt eller anonymt misstänkta för. I detta avseende är vi lika och på samma mänskliga nivå som de mest geniala författare. Självbedrägeriet drabbar oss på precis samma sätt om vi inte kan erkänna en intelligens som övergår allt eget förstånd.
"En spion i regeringen" känns också lika stereotyp och man måste fråga sig vad författaren haft för syfte, lust eller motiv till att skriva ihop denna historia. Efter att ha läst "Fiendens fiende" blev jag lika fundersam. Vad i Berglings sanna historia var Guillou rädd för skulle komma ut i sitt rätta sammanhang?

Syftet är väl att få bort fokus från sig själv som mördaren? Som ett litet barn som tror det inte syns när det håller för ögonen.
Citera
2017-05-08, 11:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Syftet är väl att få bort fokus från sig själv som mördaren? Som ett litet barn som tror det inte syns när det håller för ögonen.
När det gäller Svarten är det helt orimligt att han själv skulle ha velat ett aktivt deltagande i MOP men precis som Ausonius, Bergling, Quick osv blev han en typisk sådan som militära psykexpertisen kunde odla fram för att ha som patsy eller avledningsobjekt för sina egna illdåd mot folk och folkvalda. Clark Olofsson genomskådade och överlistade till slut hela systemet.
I den nya psykregim som nu gäller och Guillou måst ta ledningen över för att inte själv bli ett offer låter man vildhjärnor och verkliga genier spelas ut mot varandra så att den majoritetsmakt man själv skapat genom sin överlägsna sociala kompetens fått bli normgivande för rätt människovärdighet. Avvikande minoriteter och enskilda individer är då inget att bry sig om eller ens värda att lyssna på.
Alf Enerström och flera andra jag träffat drevs till vansinne av samma psykexpertis och maffia som tog livet av OP osv. Nu sätter man bokstavsdiagnoser i förebyggande syfte redan från dagis där man övertygats om annars kriminella anlag. Guillou är nu inget annat än överlevare på högsta nivå.
Citera
2017-05-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Tror du att dina kuppmakare hade kommit undan om det var så många inblandade? Hur träffades de för att göra upp om hur mop skulle gå till?

Hade cgö bröder? vilken stad bodde dom i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in