2017-05-08, 02:05
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Hon torde ha blivit mindre driftig av maxdosen som jag vill minnas ligger på 375 mg, kan ha fel, så det borde hon fått istället med facit i handen. Men kan av egen erfarenhet, säga att den där medicinen gör få människor till sitt bästa "jag" och hjärnan kan spela Dig ett spratt under tiden Du är satt på detta men även en längre tid efter. Detta gör mig lite nyfiken på om någon vet hur länge hon stått på Venlafaxin? Kan detta rävgift ha tagit sig in i hennes liv runt 2009 när det sägs att hon började "balla ur"? För då kan försvaret nog ge vården en del av ansvaret med lite otur.
JM tog 150 mg, vilket får anses vara en relativt låg dos. Har också för mig att maxdosen är 375 mg.

Notera att Venlaflaxin ej är ett SSRI-preparat, det tillhör gruppen SNRI. Det verkar på tre olika signalsubstanser i hjärnan vid högre doser. SSRI verkar bara på en. Venlaflaxin ges ej som förstahandspreparat då det är för potent för det. Man måste ha en viss nivå av behandlingsresistent depression för att sättas in på Venlaflaxin.

NurseRatched får gärna kommentera ovanstående för verifiering eller konstaterande av eventuella felaktigheter.
Citera
2017-05-08, 02:24
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
JM tog 150 mg, vilket får anses vara en relativt låg dos. Har också för mig att maxdosen är 375 mg.

Notera att Venlaflaxin ej är ett SSRI-preparat, det tillhör gruppen SNRI. Det verkar på tre olika signalsubstanser i hjärnan vid högre doser. SSRI verkar bara på en. Venlaflaxin ges ej som förstahandspreparat då det är för potent för det. Man måste ha en viss nivå av behandlingsresistent depression för att sättas in på Venlaflaxin.

NurseRatched får gärna kommentera ovanstående för verifiering eller konstaterande av eventuella felaktigheter.
Projicerar JM sin " problematik " över på andra, eftersom aki dödshotades genom att få veta att : du ska hängas upp i ett träd och detta ska se ut som ett självmord : venlaflaxin skrivs ut till individer vilka är självmordsbenägna Sedan undrar jag VARFÖR JM ej får vistas ensam med förhörsledaren i häktet, info tack
Citera
2017-05-08, 02:32
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Då har hon ji träffat psykläkare regelbundet......någon borde nog se sig om ett nytt jobb
Ja, din reflektion stämmer helt in med den skräcködla den av mej anmälda socialsekreteraren visat sej vara " märkligt " fäst vid : finns allvarliga anmärkningar ifrån IVO i fallet vilket lett till böter gällande den senare Dessutom är en av skräcködlans kollegor just en alkoholiserad norrlänning dömd för kvinnofridskränkning
Citera
2017-05-08, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vad tror du om badkaret i Tilläggsprot. II, del 1 (2), s. 33. - Lagom stuvningsbart för ett huvud; är man två kan benen också fixeras på ett försåtligt sätt.
Om sådana alternativ kan tänkas, då finns det många baljor att välja på. Men jag tycker att det skulle vara besvärligt att göra så med en stor stark karl. Men det är klart, om man först binder honom. Men då finns det väl risk för ligaturspår ?

Det enklaste vore ett vanligt badkar och då får man tydligen tänka sig ett i en annan bostad och kroppen biltransporterad därifrån. Jag har inte haft tid att läsa FUP, så jag är inte medveten om hinder för en sådan hypotes.
Citera
2017-05-08, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om nu bevisningen ser ut som antytts, dvs. att han dränkts med brunnsvatten, hittats i sjön på "dumpavstånd", en knapp meter från bryggan, med ryggen upp, hur förklarar man då att han "drunknat på egen hand"?

"Insulinspåret" finns väl bl.a. därför att det inte lämnar spår?

Är det verkligen så att man försöker bevisa att han dränkts med brunnsvatten ? Är det inte så att man vill bevisa, att han inte dränkts med sjövatten och att brunnsvatten kunde ha använts ? Det kanske kan ha varit vattenledningsvatten någonstans också ?

Av någon outgrundlig anledning känns avlivning i en hink som ännu mera utstuderat ondskefull.
Citera
2017-05-08, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att Leif GW skapade ett lämpligt ord själv utgående från "inkapabel".
Något och någon hade gjort Aki inkapabel att värja sig mot dränkningen.
Jag har citerat Leif GW ändå, men då skrivit ordet inom citattecken...
Det är ett engelskt lånord, incapacitate. Vanligt i krimdokumentärer.
Citera
2017-05-08, 04:53
Medlem
Grandiosos avatar
"Följ rättegången i Sommarstugemorden här på sajten. Vi direktrapporterar, sänder tv och publicerar sammanfattningar av förhandlingarna i tingsrätten.

Så här ser planeringen från Västmanlands tingsrätt ut:

Dag 1, 8 maj. Sakframställan gällande drunkningsfallet.
Dag 2, 9 maj. Förhör med Johanna Möller
Dag 3, 11 maj. Förhör Johanna Möller
Dag 4, 15 maj. Vittnen, stämplingar.
Dag 5, 17 maj. Vittnen livförsäkringar.
Dag 6, 19 maj. Reservdag.
Dag 7, 22 maj. Rättsmedicinska undersökningar.
Dag 8, 23 maj. Grovt bedrägeri, urkundsförfalskning.
Dag 9, 24 maj. Reservdag.

Dag 10, 31 maj. Sakframställan gällande mord och mordförsök.

Dag 11, 1 juni. Målsägandeförhör.
Dag 12, 2 juni. Förhör Mohammad Rajabi.
Dag 13, 5 juni. Förhör Johanna Möller.
Dag 14, 8 juni. Förhör Johanna Möller.
Dag 15, 9 juni. Reservdag.
Dag 16, 12 juni. Vittnen, anhöriga.

Dag 17, 13 juni. Mohammad Rajabis ålder, rättsmedicinskaundersökningar, polis och ambulans.

Dag 18, 15 juni. Vittnen, VW Touran, lappar och brev.
Dag 19, 19 juni. Muta och hot mot tjänsteman.
Dag 20, 21 juni. Pläderingar.
Dag 21, 26 juni. Pläderingar.
Dag 22, 27 juni. Reservdag.
Dag 23, 28 juni. Reservdag. "

http://www.vlt.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-nu-startar-23-dagars-rattegang-vi-ar-pa-plats-varje-dag
Citera
2017-05-08, 06:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Intressant dock att Akis arbetsgivare uppger att Aki tog ledigt fredag för att fiska. Om det stämmer så var det ju planerat med Granliden. Han dubbelspelade då Nadja. Att jag skiver om det stämmer är för att T Carenry* gett uppgiften. Samme man som startat bolag med Julia Blomsterlun* 2016.

Men alltså, när blev Granliden det första och enda stället att fiska på? Klart han inte skulle dit och fiska och körde nåt dubbelspel heller.
Citera
2017-05-08, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Hon torde ha blivit mindre driftig av maxdosen som jag vill minnas ligger på 375 mg, kan ha fel, så det borde hon fått istället med facit i handen. Men kan av egen erfarenhet, säga att den där medicinen gör få människor till sitt bästa "jag" och hjärnan kan spela Dig ett spratt under tiden Du är satt på detta men även en längre tid efter. Detta gör mig lite nyfiken på om någon vet hur länge hon stått på Venlafaxin? Kan detta rävgift ha tagit sig in i hennes liv runt 2009 när det sägs att hon började "balla ur"? För då kan försvaret nog ge vården en del av ansvaret med lite otur.

Nu måste jag protestera. Venlaflaxin är en helt normal, vanligt förekommande, sk anti depp medicin som verkar på serotonin o noradrenalin. I första hand förskriven för eg depression men även vid social fobi, maxdos 375. Inget rävgift öht, du blir inte personlighetsförändrad el så. Vissa kan sluta helt tvärt o andra behöver trappa ner, väldigt individuellt. OT men tyckte det spårat lite här i denna diskussion. Ett läkemedel som räddar många liv IMO.
Citera
2017-05-08, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men alltså, när blev Granliden det första och enda stället att fiska på? Klart han inte skulle dit och fiska och körde nåt dubbelspel heller.

Men var hade han tänkt vara under helgen då? Systern säger att han inte skulle vara hos föräldrarna, där han bodde. Hon lovade vattna där då föräldrarna var i Finland. Hon trodde han skulle ta med barnen till Nadja men den uppfattningen får i alla fall inte jag, sett från deras kontakter.

And dubbelspel, såg i farten att Aki, i varje fall under 2014, var med på Firstdate.com. Kollade inte hans kontoutdrag så noga, han kan ju ha varit med där sedan långt tidigare o att medlemskapet bara "löpt på".

Likaså har jag funderat på det här med livförsäkringar. Aki har ju bevisligen varit på 2 hälsoundersökningar (för Folksamförsäkringen) kan ju ge stöd för JM.

Får hoppas att man kan bevisa bortom rimligt tvivel att Aki inte dränktes i Hjälmaren. Lät ju på pk som att Fahlander hade något "ess" i ärmen ang hur det hela gått till o som kommer redovisas nu under förhandlingen.
Citera
2017-05-08, 07:20
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nu måste jag protestera. Venlaflaxin är en helt normal, vanligt förekommande, sk anti depp medicin som verkar på serotonin o noradrenalin. I första hand förskriven för eg depression men även vid social fobi, maxdos 375. Inget rävgift öht, du blir inte personlighetsförändrad el så. Vissa kan sluta helt tvärt o andra behöver trappa ner, väldigt individuellt. OT men tyckte det spårat lite här i denna diskussion. Ett läkemedel som räddar många liv IMO.
" ett läkemedel som räddar många liv " : en ironisk twist på slutet av ditt inlägg gällande just en mordrättegång Det står i " FASS för vårdpersonal ", att nämnda medicin ges till självmordsbenägna
Citera
2017-05-08, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Faktum är att jag har fått sympati för Mohammed under läsningen av FUP. Jag försöker påminna mig om att han agerat på ett fruktansvärt sätt alldeles oavsett hur pressad han var.

Han framstår dock som en genuin och solid människa då man ställer honom i kontrast till JM. Exempel: när JM frågar Jafar om inte han kan ställa upp och mörda en av de personer som har sexfilmen så säger Jafar att han ska se till att försöka ordna det. Muhammed sitter med vid detta samtal och i efterhand så frågar han Jafar när de två är ensamma om han verkligen hörde rätt. Jafar bekräftar att han hört rätt; sen säger Jafar till Mohammed att han aldrig skulle kunna tänka sig utföra en sån grej. Vid denna information så reagerar Mohammed och säger till Jafar att han borde ha sagt detta direkt till JM. Finns även flera andra exempel där Mohammed tycks uppvisa någon slags kärna av uppriktighet.

Med detta sagt så får jag samtidigt erkänna att jag inte riktigt kan få ihop bilden av en narkotikamissbrukande mördare med en person jag har sympati för. Han kanske trots allt är den mest rekorderliga människan i denna mordkonspiration - och det i sig är ju ganska sjukt.

Man undrar ju hur mycket Jafar och Julia samt David är insyltade. Julia förde över mer än 100.000 kr till sitt bankkonto från JM:s efter det att JM haffats av polisen. När Johanna får frågan varför Julia för över pengar till sitt konto från hennes så säger JM att hon har gett tillåtelse til det. Det är för att Julia ska kunna betala JM:s räkningar säger hon. 100.000 kr låter dock lite väl tilltaget för att pröjsa hyra och el.
Jag kan inte förstå er som tycker synd om en mördare. Han hade ett val och var inte tvingad att sätta kniven i två oskyldiga personer. Visst, JM lockade honom med uppehållstillstånd och äktenskap men det är inget som kan ursäkta vad han har gjort sig skyldig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in