2017-05-07, 22:22
Medlem
Solglittrets avatar
Nu är kvällen sen och spekulationerna blir allt värre men

Fanns det hembränt?
Kan Aki dränkts i hembränt blandat i vattnet i barnbaljan??
Det kommer nog en teori nu under rättegången var Aki har drunknat. Skulle gissa att det har något med brunnen att göra eftersom man analyserat just brunnsvattnet. Kanske är detta vatten dock samma som fanns i barnpoolen om det är taget ur brunnen.

Att Akis kropp var något svullen måste vara väldigt svårt att avgöra för någon som inte känner honom utan bara ser honom upptagen ur vattnet. Men magkänslan hos polisen är ju intressant.
Att han låg på rygg fritt flytande är ovanligt. Vet bara ett fall där någon återfanns på rygg - och det var också mord.

OT En man som dök med sin nyblivna hustru på bröllopsresan och skar av hennes luftslang under dyket. Blev dock filmad (!) av några japanska turister som såg mordet när filmen framkallades. Hon låg på rygg.
Citera
2017-05-07, 22:24
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det finns i en vittnesuppgift att DB hade roppe (i väska, necessär e.dyl.) i samband med att Aki drunknade. Som jag minns och som jag uppfattade det. Det kan ha varit AB som fått denna uppgift från Tove, men jag minns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Den generiska substansen i Rohypnol heter Flunitrazepam. Idag saluförs det som Flunitrazepamtabletter men är exakt samma sak som det numera sedan 2004 utgångna preparatet Rohypnol.

Jag tror att både Fentalnyl och Flunitrazepam hade återfunnits i proverna. Men vem vet det kan ju ha sjabblats bort - man letade ju inte efter någon förgiftningssustans på den genom en olycka drunknade fiskande mannen.
Korrekt!

Jag blandade ihop varumärket Rohypnol med den aktiva substansen. Kom dessutom på att ämnet varit uppe förut i tråden (mitt minne är uppenbart inte alltid briljant): (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Fast just det där med drogprover, det kanske de bara gör vid en utvidgad rättsmedicinsk obduktion? En sådan gjordes ju ej på maken då fallet var aktuellt första gången.

Flunitrazepam blir kraftfullt i kombination med alkohol. Det kan ha varit en barnlek att dränka honom om han var utslagen. Jag har dock för mig att Flunitrazepam smakar väldigt bittert då man pulvriserar det. Frågan är om han kan ha reagerat på att ölen smakade konstigt. Det räcker dock med att hon dukade upp några glas med "shots", har man hällt upp brännvin och blandat i lite sådant där pulver som finns i karamell-godiset "Turkisk peppar" så kan man med största sannolikhet inte känna smaken av pulvriserat Flunirazepam.
Citera
2017-05-07, 22:29
Medlem
lasternassummas avatar
Om att inte komma ihåg allt: Det är mycket nu!

FUP
Det känns lite stenålder att massor av textsidor i FUP är bilder så att man inte kan klippa text ur dom. Det går att konvertera, med lämpligt verktyg, men det tar ju en stund.
Innehållsförteckningarna är ju lite inkonsekvent gjorda. Ibland per dokument och ibland i det första av en serie.
Det är inte självklart att åtgärda detta, men det går väl. Lite irriterande är det när man letar. IMO.

Om jag får ihop någon samlad innehållsförteckning så ska jag lägga upp den...

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Korrekt!

Jag blandade ihop varumärket Rohypnol med den aktiva substansen. Kom dessutom på att ämnet varit uppe förut i tråden (mitt minne är uppenbart inte alltid briljant): (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Fast just det där med drogprover, det kanske de bara gör vid en utvidgad rättsmedicinsk obduktion? En sådan gjordes ju ej på maken då fallet var aktuellt första gången.

Flunitrazepam blir kraftfullt i kombination med alkohol. Det kan ha varit en barnlek att dränka honom om han var utslagen. Jag har dock för mig att Flunitrazepam smakar väldigt bittert då man pulvriserar det. Frågan är om han kan ha reagerat på att ölen smakade konstigt. Det räcker dock med att hon dukade upp några glas med "shots", har man hällt upp brännvin och blandat i lite sådant där pulver som finns i karamell-godiset "Turkisk peppar" så kan man med största sannolikhet inte känna smaken av pulvriserat Flunirazepam.
Citera
2017-05-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Antagligen så har Johanna särskilt bett om att Mohammed ska hugga ut ögonen på Göran samt skära av tungan på Anki. JM nämner ju själv detaljer om skadorna varpå polisen undrar hur hon kan veta det, då påstår hon att det är Mohammed som berättat det för henne efter mordet.

som jag uppfattar det så vet hon detaljerna genom FUP då hon m sin advokat får en kopia hela tiden.. men just när hon sa det så hade ingen berättat .. den detaljen kom hon ut med under förhör... Hela vägen denna hemska natt.. hela vägen tillbaka måste de ha pratat mycket, jag får för mig att MR nämner att hon frågade ivrigt om vad som hände, alltså ville veta detaljer .. MR ljuger fortfarande först säger han att han stod 30-40 min bakom sovrumsdörren då Göran var fortfarande vaken.. i andra förhör säger han att det hela inte ens tog 10 min och utelämnar helt den biten..
Först sa han att JM aldrig var utanför bilen.. senare säger han att hon var m ända fram till dörren...

Vad det är för något som Göran ska ha sett som gör att hon vill att hans ögon ska skäras ut vet jag inte men JM kanske var så berusad av ondska att hon fann tillfredsställelse i att variera vanställandet mellan de två.

Jag får den uppfattning att JM blivit rasande efter vräkningen.. och att de menade allvar nu.. att nu får det vara nog.. Annars det Anki berättar om JM sedan barndomen är ju bara äckligt hemskt...

Lite andra tankar efter läsning i FUP:

Sidan 460, huvudprotokollet.

Detta är ju ganska anmärkningsvärt. Julia skall alltså ha efterfrågat samlag med Mohammed och när Mohammed nekar detta så får han skäll av Jafar. Grälet uppstod väl, förmodar jag, inte för att han nekade utan för att han fick frågan överhuvudtaget. Vilken dysfunktionell röra!

Ja.. instämmer .. just denna JB: visst var det hon som i ett SMS skrev: jag önskar att det var jag som dödade honom, om AP ...
Citera
2017-05-07, 22:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hm, det framkommer på vissa ställen att det alltid varit problem med JM, bl.a. säger GMs (BO) gamla kompis under 1980-1990-tal det.

Och det står i förhöret med vakthavande befäl på häktet i Uppsala när lappar/brev hittas (fritt ur mitt minne dock) att:

P g a JMs kriminalhistoria hos kriminalvården ska vi ALLTID vara 2 när vi har med henne att göra .
Jag tolkar det som att hon är känd hos kriminalvården sedan tidigare, alltså INNAN detta.

Och sedan förhöret med MB (pappa till de 3 första barnen)...

(Fan, kan inte kopiera), men att GM hade en otrohetsaffär för en 7-8 år sedan (det blir ju ca 2009-2010), och att AM och GM var på väg att skiljas.

I förhöret med GMs gamle vän Torgny, så frågar FHL ungefär samma sak, men frågar också om Torgny känner till något om att det skulle finnas EN SON...... från något mer "seriöst" förhållande/otrohetsaffär (min kommentar).

Kanske GMs otrohet 2009-10 kan ha gjort JM "vild and crazy"??

Ingenting förvånar längre i detta fall. Helt sanslöst allt som kommer upp!
Nu blir man ju möjligen ännu mer konspiratorisk. Vem var Göran otrogen med??
En person vet vi som samtidigt påstås ha blivit helt personlighetsförändrad, tappat alla hämningar och blivit kriminell. Vill inte ens skriva ut det för det är så absurt om GM skulle haft förhållande med JM. Det borde inte kunna vara sant - även om JM sålde sig för pengar så borde i vart fall Göran haft sans och vett att inte hamna där.
Citera
2017-05-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Angående Ghasem. Jag tror att det föst var tänkt att han och Mohammad skulle ha ihjäl Göran och Anki, men "de hittade inte hemmet" ( hans mobil triangulerades inom området en tid innan mord tillfället) Där av Mohammads fösta erkännande om "knivAR". Senare ändrade han till "knivEN". Det skulle mkt väl kunna vara dessa två knivar som fanns vid västerbron i en buske. När de inte hittade till Granliden fick Johanna köra dit Mohammad själv. Att knivspetsen är av på den ena utav dessa två kan komma sig av att Johanna läst obduktionsprotokollet ( Amanda Hikes visade henne detta i smyg). En efterkonstruktion alltså, för att plantera falska bevis. Det riktiga mordvapnet kanske ligger ngn helt annanstans som ej hintats om av någon. Vart var det den bilkunninge grannen på Granliden såg bilen ta vägen?

Åter till Ghasem, han verkade oförklarligt rädd när han berättade om vad han visste för en kompis ( var det Anton? Eller var det en annan kompis, blev osäker på vem nu, men kan kolla upp). Om posten ovanför stämmer, att han ska tillbaka för att vittna så får vi se om jag har rätt lol. Om han inte ljuger förståss ( eller om jag har fel rätt och slätt)

Kan vara Anton "kroaten" det är ju hans "styvbror" .. som Ghasem ändå snor hans mobil på badplatsen !
Citera
2017-05-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Var spetsen av på en av knivarna som hittades i en buske?

Nej, tyvärr hittades spetsen i Görans öga.. där den gick av .. sen hittades en kniv utan spets i JMs kök.. men de passade inte ihop...
Citera
2017-05-07, 22:37
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Julias vittnesmål (om Aki) tror jag har sitt ursprung i något som Johanna har förmedlat. Julia är dömd för narkotikainnehav och bruk därav liksom till behandlingsvård.

Bl.a. för just Rohypnol (innehavet), som hon påstod tillhörde Johanna.
" sverigebilden " äpplet faller inte långt ifrån trädet ( som hen påstod tillhörde " mamma " ): JB & JJ utförde splatmord i sommarvillan på " mormor & morfar " och fick 100.000 Min fråga är : JJ har flytt och JB " vill inte " vittna mot " mamman " : varför tar då MR på sej skulden ? Somsagt tipsa MR om att han kan få avtjäna straffet i afghanistan istället så kanske han ändrar sej
Citera
2017-05-07, 22:42
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Nej, tyvärr hittades spetsen i Görans öga.. där den gick av .. sen hittades en kniv utan spets i JMs kök.. men de passade inte ihop...
Varnånstans finns den spetsen då
Citera
2017-05-07, 22:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Och sanningen att säga, varför skulle Aki inta sprit tillsammans med Johanna som han separerat ifrån och misstänkte hade velat mörda honom? Detta dessutom på landstället som han avskydde?
Och därtill ta sig dit för att hämta sina tvillingar - utan bil???

Han borde inte ens varit därute och absolut inte druckit ens en öl där. Allra minst blivit berusad som han var nu med 1.34 promille (tror jag det var). Det stämmer inte att han skulle velat stanna och dricka därute.

Därför skulle jag tro att hans promillehalt är något som någon tvingat i honom. Injektion? Lurad? Tvång?
Intressant dock att Akis arbetsgivare uppger att Aki tog ledigt fredag för att fiska. Om det stämmer så var det ju planerat med Granliden. Han dubbelspelade då Nadja. Att jag skiver om det stämmer är för att T Carenry* gett uppgiften. Samme man som startat bolag med Julia Blomsterlun* 2016.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-07 kl. 22:53.
Citera
2017-05-07, 22:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Julias vittnesmål (om Aki) tror jag har sitt ursprung i något som Johanna har förmedlat. Julia är dömd för narkotikainnehav och bruk därav liksom till behandlingsvård.

Bl.a. för just Rohypnol (innehavet), som hon påstod tillhörde Johanna.

En blandning av olika droger
Vänta nu...

JB, då 16 år, dom B 1000-14, 2014-09-16 åkte dit på innehav av Tramadol (0,5g) och kniv.
Hon hade också spice.

JB erkände detta.

Vid husrannsakan hittades ytterligare 30 gram som JB förnekade att det var hennes. Hon bodde då hemma hos JM.

JB åtalades också för denna större mängd, för överlåtelsesyfte, trots att hon förnekade att den var hennes.

Citera
2017-05-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ingenting förvånar längre i detta fall. Helt sanslöst allt som kommer upp!
Nu blir man ju möjligen ännu mer konspiratorisk. Vem var Göran otrogen med??
En person vet vi som samtidigt påstås ha blivit helt personlighetsförändrad, tappat alla hämningar och blivit kriminell. Vill inte ens skriva ut det för det är så absurt om GM skulle haft förhållande med JM. Det borde inte kunna vara sant - även om JM sålde sig för pengar så borde i vart fall Göran haft sans och vett att inte hamna där.

Helt fel fokus.

Nu handlar allt, skulle jag vilja påstå, om JM och mordet/mordförsöket på hennes föräldrar samt mordet på maken Aki.

Börjar imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in