2017-05-07, 21:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
jag reagerade på sms konversation mellan alex och hans mamma, där han skriver att de är på sjukhuset och barnet är i kritisk tillstånd
och hans mamma säger bara något lamt.... " aha ok, tråkigt " . frågar inga detaljer eller reagerar speciellt
frågar om de ska komma eller om de stör... som om det handlar om en jävla fika
Det är väl en rätt naturlig fråga. Att man är på sjukhus eller har fått åka till sjukhus med sitt barn är ju inte detsamma som att man vill ha släktsamling där.
Av ren hänsyn så frågar man alltså ...
Citera
2017-05-07, 21:15
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Jag har några förhör kvar att läsa med både Erika och Alexander, men jag har ett par frågor och orkar inte vänta, så om någon som läst allt kanske kan svara så blir jag glad :-)

1. Hunden. Det sas någon gång att Alexander hade med hunden, rastade hunden samtidigt som han var ute och rökte precis innan den påstådda händelsen där Hailey plötsligt slutade andas, men varje gång han i förhören ombeds att återberätta kvällen och händelseförloppet så är det som att Texas inte finns. Alexander nämner aldrig Texas i de förhör jag hunnit läsa. Tas detta upp senare? Får man svar på det? Är det förresten någon som påpekar för Alexander att hans inblåsningar vid HLR på sin månadsgamla späda dotter, bestod av gammal cigarettutblås från han nyss varit och rökt. Han blåste in gift i hennes lungor, istället för syrerik luft.

2. Är det någon som till slut faktiskt upplyser föräldrarna om att de är lata, vidriga idiotjävlar som ger ett nyfött barn ersättning gjord på varmvatten direkt ur kranen och att varmvatten ur kranen inte håller måttet att dricka överhuvudtaget? Är det någon som till slut upplyser Alex om att ersättning och välling är två TOTALT olika saker och om det stämmer att han gett henne välling (som han hela tiden påstår) så kan han ha trasat sönder hela hennes tarmsystem och orsakat obeskrivlig smärta och komplikationer. Det gäller även för varmvattnet förresten, beroende på om de har kommunalt vatten eller ej och hur ledningarna ser ut osv.
Citera
2017-05-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl en rätt naturlig fråga. Att man är på sjukhus eller har fått åka till sjukhus med sitt barn är ju inte detsamma som att man vill ha släktsamling där.
Av ren hänsyn så frågar man alltså ...

Men det är ju ändå en otroligt lam reaktion, "ok tråkigt" , själv hade man ju skrivit "fruktansvärt, vad har hänt, hur mår hon, vad säger läkarna?" osv Det är för fan hennes barnbarn. Nä, blir inte klok på den familjen.
Citera
2017-05-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Sen är jag lite nyfiken på vad i det slutgiltiga medicinska utlandet som fått åklagare att släppa anklagelsen om mord alt.dråp. Som jag förstått det var det efter det inkom som de åtalspunkterna togs bort på föräldrarna. Men det kan ju också vara en rent juridisk manöver... men ända till sista häktingsförhandlingen var de ju med om jag inte tar helt fel så någon bra anledning att släppa de anklagelserna måste ju finnas liksom det måste funnits skäl att häktat dom på de grunderna under 8 månader.
Nån juridiskt bevandrad som har tankar om det?

Min teori kan ju vara helt felaktig, men jag har fått för mig att åklagaren inte anser att hon kan leda i bevis att de planerade att mörda Hailey och för mordåtal så krävs uppsåt, dvs en plan. Nu har jag inte lusläst FUP:s varje sida, men min uppfattning är att det nog blir svårt att leda i bevis att någon planerat att mörda Hailey, utan detta känns som en kombination av okunskap, dumhet och spontana, regelbundna vansinnesutbrott som till slut förorsakat barnets död.
Citera
2017-05-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Jag hittat det inte nu heller. Är ju några tusen sidor. Men det var när de bodde hemma hos Alexanders mamma och hennes sambo o Erika hamnade i bråk med deras (gemensamma?) dotter som var, om jag inte minns fel runt 10 då.
Hände inte mer än att polis tillkallades utan åtgärd. Alexander och Erika fick kontakt med socialjouren o bodde på hotell nån vecka innan de fick lägenheten. Det var innan Hailey var född men vet inte i vilken månad Erika var då
Är inte säker om det var den gången Erika rev henne i munnen. Det var ganska ofta bråk mellan Erika o de andra familjemedlemmarna när de bodde där

När jag läste FUP fattade jag inte vad bråken med Erika handlade om, det verkar väldigt vagt "de gick inte ihop" sammanfattar man det med, nähä, varför då? Vad var det Erika irriterade sig på hos dem och dem irriterade sig på hos Erika?
Citera
2017-05-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Jag har några förhör kvar att läsa med både Erika och Alexander, men jag har ett par frågor och orkar inte vänta, så om någon som läst allt kanske kan svara så blir jag glad :-)

1. Hunden. Det sas någon gång att Alexander hade med hunden, rastade hunden samtidigt som han var ute och rökte precis innan den påstådda händelsen där Hailey plötsligt slutade andas, men varje gång han i förhören ombeds att återberätta kvällen och händelseförloppet så är det som att Texas inte finns. Alexander nämner aldrig Texas i de förhör jag hunnit läsa. Tas detta upp senare? Får man svar på det? Är det förresten någon som påpekar för Alexander att hans inblåsningar vid HLR på sin månadsgamla späda dotter, bestod av gammal cigarettutblås från han nyss varit och rökt. Han blåste in gift i hennes lungor, istället för syrerik luft.

2. Är det någon som till slut faktiskt upplyser föräldrarna om att de är lata, vidriga idiotjävlar som ger ett nyfött barn ersättning gjord på varmvatten direkt ur kranen och att varmvatten ur kranen inte håller måttet att dricka överhuvudtaget? Är det någon som till slut upplyser Alex om att ersättning och välling är två TOTALT olika saker och om det stämmer att han gett henne välling (som han hela tiden påstår) så kan han ha trasat sönder hela hennes tarmsystem och orsakat obeskrivlig smärta och komplikationer. Det gäller även för varmvattnet förresten, beroende på om de har kommunalt vatten eller ej och hur ledningarna ser ut osv.

Jag reagerade på precis samma saker. Har tyvärr inte hittat några svar i FUP:en.
Citera
2017-05-07, 21:48
Medlem
Jag har bara läst dryga 400 sidor än så länge men jag har läst många kommentarer här på fb som pratar om att mamman skulle varit manipulerad och svag och pappan skulle bära den största skulden. Men han verkar ju, hittills ha varit den enda som skött om barnet ? Morsan varken matade eller böt blöja och i fupen har flera sjukvårdspersonal reagerat på hur känslokall och oberörd hon verkat. Att hon knappt velat hålla flickan och att hon inte brydde sig vad de gjorde med henne när de skulle ta prover då de var inlagda.
Citera
2017-05-07, 21:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Om det var ditt barn -- hade du då sett till att fokusera på att få hunden med i återgivningarna? Varför?

Och nej -- det är självklart inte som du hävdar vid HLR ..

Citat:
Det är ganska vanligt att folk kallar ersättningen för "välling" ...
Citera
2017-05-07, 21:55
Medlem
Citat:
Det är ganska vanligt att folk kallar ersättningen för "välling" ...

Det tror jag faktiskt aldrig att jag har hört någon göra. Och det där med varmvatten direkt ur kranen är verkligen inte bra.
Citera
2017-05-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Jag har bara läst dryga 400 sidor än så länge men jag har läst många kommentarer här på fb som pratar om att mamman skulle varit manipulerad och svag och pappan skulle bära den största skulden. Men han verkar ju, hittills ha varit den enda som skött om barnet ? Morsan varken matade eller böt blöja och i fupen har flera sjukvårdspersonal reagerat på hur känslokall och oberörd hon verkat. Att hon knappt velat hålla flickan och att hon inte brydde sig vad de gjorde med henne när de skulle ta prover då de var inlagda.

Mamman har ju skött barnet på dagarna och hennes rumpa var väl inte hur sårig som helst, så man får förmoda att blöjan bytts.

Dessutom har ju mamman tydligen knäppt ca 900 (!) bilder på baby och flertalet är arrangerade och redigerade. På nåt sätt var hon ju uppenbart involverad i barnet.
Citera
2017-05-07, 22:03
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Om det var ditt barn -- hade du då sett till att fokusera på att få hunden med i återgivningarna? Varför?

Och nej -- det är självklart inte som du hävdar vid HLR

Varför svarar du, när min fråga riktades till dem som läst FUP och du uppenbarligen inte gjort det eftersom du dels inte vet hur förhören gått till och dels inte vet hur ett förhör går till överhuvudtaget.

Svaret på din fråga är dock ja. Jag hade tveklöst berättat om hunden i min återberättelse när jag 10 gånger ombeds att i exakt detalj återberätta händelseförloppet.

Dvs om nu ens hunden varit med. Det är ju hela min poäng. Om hunden inte varit med är de lämnade uppgifterna motsträviga.

Och jo, självklart är det visst så vid HLR. Enligt Alexander hinner det gå 30-90 sekunder från han fimpar och går in tills han har 112 i luren och påbörjar HLR.

Eftersom du är efterbliven så kan jag upplysa dig om att rökare både andas och svettas ut gifter. Han kommer in direkt från att ha rökt.
Citera
2017-05-07, 22:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför svarar du, när min fråga riktades till dem som läst FUP och du uppenbarligen inte gjort det eftersom du dels inte vet hur förhören gått till och dels inte vet hur ett förhör går till överhuvudtaget.

Svaret på din fråga är dock ja. Jag hade tveklöst berättat om hunden i min återberättelse när jag 10 gånger ombeds att i exakt detalj återberätta händelseförloppet.

Dvs om nu ens hunden varit med. Det är ju hela min poäng. Om hunden inte varit med är de lämnade uppgifterna motsträviga.

Och jo, självklart är det visst så vid HLR. Enligt Alexander hinner det gå 30-90 sekunder från han fimpar och går in tills han har 112 i luren och påbörjar HLR.

Eftersom du är efterbliven så kan jag upplysa dig om att rökare både andas och svettas ut gifter. Han kommer in direkt från att ha rökt.
Det är nog bra om någon upplyser dig om att du överlever bättre med syre från en rökare, än utan syre alls om du slutar andas.
Och nej rökare "läcker inte gifter" ..

Jag tror dig - du skulle säkert lägga stort fokus på just hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in