2017-05-07, 16:52
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Usch, vilken spekulativ artikel - inget nytt och bara snömos från den gaggige professorn... Varför börjar alla gaffla just nu, efter 20 år? Varför har ingen varit inne på detta förrän någon börjar gräva i skiten? Varför har grabbarna ej gjort några ansatser för att få sig själva frikända?

Äh, du och många andra vill ha en rättsskandal - trots att det mest troligt inte finns någon... När du kommer med något som pekar i något annan riktning (det som presenterats hittills räcker inte för att övertyga mig) än mot pojkarna så får du gärna delge mig/oss dessa - annars kan du bara hålla käft!

Kom igen, en tokig snömospsykolog och en narcissistisk förundersökningsledare. Klart det var ett pedofilmord, kan ju vem som helst se. Spotta ur dig bevisen nu, fingeravtryck, dna...
Citera
2017-05-07, 16:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Nej, jag tycker nog att Kevin besatt ett lika stort människovärde som nån annan.

Det verkar inte så på dig som gissar vilt kring den olycka den pojken drabbades av. Besatt är ordet sa Bill. Besatt var det sa Bull.

Citat:
Kom igen, en tokig snömospsykolog och en narcissistisk förundersökningsledare. Klart det var ett pedofilmord, kan ju vem som helst se. Spotta ur dig bevisen nu, fingeravtryck, dna...

Men du behöver inte förete några bevis?
Citera
2017-05-07, 16:55
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det verkar inte så på dig som gissar vilt kring den olycka den pojken drabbades av. Besatt är ordet sa Bill. Besatt var det sa Bull.

Men du behöver inte förete några bevis?
Det är ingen vild gissning, bara en logisk slutledning som leder till den mest troliga förklaringen. Bevis används för att bevisa skuld.
Citera
2017-05-07, 16:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Inte upp till mig att göra - jag tror de är skyldiga, punkt slut - vill du fria dem så är det väl upp till dig att bevisa detta med den bevisning du anser dig sitta på - seså, "befria" telningarna från sina ok nu...

Citera
2017-05-07, 16:58
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Inte upp till mig att göra - jag tror de är skyldiga, punkt slut - vill du fria dem så är det väl upp till dig att bevisa detta med den bevisning du anser dig sitta på - seså, "befria" telningarna från sina ok nu...

Det finns inget som bevisar deras skuld, det är det enda som räknas.
Citera
2017-05-07, 17:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Det finns inget som bevisar deras skuld, det är det enda som räknas.

Ja, enligt dig - rätten anser något annat!
Citera
2017-05-07, 17:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det är ingen vild gissning, bara en logisk slutledning som leder till den mest troliga förklaringen. Bevis används för att bevisa skuld.

Du tycker att det är logiskt. Det som är bortom varje rimligt tvivel är att pojken dog den där olycksaliga dagen för snart 19 år sedan. Att du utan någon som helst insikt i det som hänt talar om logiskt är inte värt mer än vem som helst tyckande och tänkande. Åsikt utan insikt som leder till inget.
Citera
2017-05-07, 17:04
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ja, enligt dig - rätten anser något annat!
Ok, vi får väl se var det här slutar.
Citera
2017-05-07, 17:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ok, vi får väl se var det här slutar.

Det kommer inte att sluta vid en »pedofil«.
Citera
2017-05-07, 17:07
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Du tycker att det är logiskt. Det som är bortom varje rimligt tvivel är att pojken dog den där olycksaliga dagen för snart 19 år sedan. Att du utan någon som helst insikt i det som hänt talar om logiskt är inte värt mer än vem som helst tyckande och tänkande. Åsikt utan insikt som leder till inget.
Du vet inget om min insikt i det här eller nåt annat. Uppenbart är att det inte finns fysiska bevis, och då är allt spekulationer. Också det som rätten anser.
Citera
2017-05-07, 17:22
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Det kommer inte att sluta vid en »pedofil«.
Jag ser framför mig hur du polerar din bländande kristallkula. För övrigt så är psykologi som vetenskapligt område inte värt mycket mer än parapsykologi. Rätten kunde lika gärna spå i vassen när de ändå var nere vid vattnet och kikade.

Men min gissning är att du har rätt, det finns inget att gå på så fallet förblir olöst.
Citera
2017-05-07, 17:30
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Nej, de är inte skäligen misstänkta när utredningen är avslutade. De är skäligen misstänkta när utredningen inleds. Sedan är inte misstankegraden intressant längre. När utredningen är slut vet utredarna mer än de visste när utredningen inleddes.

De avslutar utredningen med att knyta bröderna vid brottet, inte att säga att de fortfarande är skäligen misstänkta. Om de fortsatt vore skäligen misstänkta skulle de inte knyta dem till brottet.
Det är det intryck även jag fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in