2017-05-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vid den första obduktionen, som kanske var ganska summarisk, så fastställdes väl drunkning som dödsorsak?

Eter (dietyleter) skulle väl kunna fungera. Men jag gissar att det lämnat spår som borde upptäckts? Finns det andra ämnen med liknande egenskaper som är svårare att spåra?
Droger verkar ju cirkulerat i överflöd i JMs omgivningar. Utom möjligen nära Aki, som var "ren", utom att han troligen drack sina öl, bl.a.

Jag förstår bara inte att han låg som han gjorde?
Undrar om hon förankrat kroppen med något, som de inte tänkte på när de tog upp honom. Det behöver inte ha varit något märkvärdigt tungt alls, inget direkt i ögonfallande. Något som höll den redan döda kroppen på plats. Hade han verklgien drunknat där, då hade det krävts stenar e.d. för att hindra honom från att sprattla.
Så tänker jag, helt amatörmässigt, men ändå med någon kunskap i bakhuvudet som jag inte kan få fatt i just nu.
Citera
2017-05-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Går väl men man tycker ju det borde ha upptäckts vid obduktionen. Verkar farligt. 😏

Ja, nog finns det åtskilligt med konstigheter. Inte svårt att förstå alla misstankar mot henne. Jag vill ha en diagnos!
Har hon multipel personlighetsstörning eller som det också kallas dissociativ identitetsstörning kan hon få fängelseförbud.
Citera
2017-05-07, 15:22
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Kan någon förklara realistiskt hur johanna trodde att hennes lappar i häktet skulle nå ut till den designerade destinationer när hon sitter isolerad med fulla restriktioner?

Hon trodde att hennes granne var mohammad. Var det en fiktiv person häktespersonal spelade teater kring för att få henne tro det var MR? Med andra ord bevisprovokation.

Hur gick det till efter hon skrev lapparna? Gav hon dem till häktespersonal i tron att de accepterat mutan ?Låtsades häktespersonalen vidareföra lapparna för att hon skulle skriva mer lappar?

Om hon gömmer lapparna, varför tror hon att de ska hittas av nån annan än häktespersonal?
Det var en intressant tanke att polisen i samarbete med kriminalvården sökt provocera JM till lappskrivande.

I duschrummet så har tydligen de intagna små lådor med sina namn på. Syftet med det är, antar jag, att de där kan förvara schampo och liknande. En av dessa lådor ska ha varit märkt med namnet Mohammed. JM antog då att det var den Mohammed hon känner. Därför gömde hon lapparna i duschrummet eftersom hon hoppades att Mohammed skulle hitta dom. Hon hade ju även skrivit ett meddelande på väggen inne i duschrummet (J 🖤 M). Syftet med det var antagligen att signalera till Mohammed att hon hade varit där och att han skulle fatta att det kunde finnas gömda lappar.

Hon skrev även meddelanden i det Svensk-Persiska lexikonet i häktets bibliotek. Hon hoppades väl att han skulle nyttja lexikonet och då se hennes meddelanden.

Polisen lät henne tro att Mohammed fanns på hennes avdelning. När de till slut avslöjar att så inte är fallet säger JM att hon hört personalen prata om Mohammed. Förhörsledarna säger då att det finns ju fler som kan heta så. Huruvida det verkligen fanns en Mohammed på hennes avdelning eller om de flyttade dit någon med det namnet just för att söka provocera henne till lappskrivning kan man ju undra. Det är ju inte bara psykopater som kan luras och manipulera, även snutar kan trixa om dom vill!

Citat:

J: Mohammad har ju berättat för mig. Mohammad tänkte inte erkänna det här brottet. Jag
lade en lapp i hans låda, du måste erkänna. Då erkände han, han hade inte tänkt.

B: Han har inte fått någon lapp.

F: Han har inte fått lapp. Nej, nej

B: Dom har vi i beslag varenda lapp så att…

J: Nej, inte den.

B: Jodå, han har inte fått någon lapp.

J: Men den lappen har (ohörbart)

F: Men Johanna, ni har inte ens suttit på samma avdelning.

J: Jo

F: Nej

B: Nej, det är det ni inte har gjort.

F: Du tror det.

J: Men jag har ju hört.

F: Ja men du tror det, det är en annan Mohammad. Du har trott och han har suttit på helt
andra sidan.

J: Nej, jag pratar ju med personalen, de har berättat det här för mig.

F: Ja, då ljuger de i så fall eller så har du missuppfattat för så är det inte. Vi har jobbat med
det här från början och han har suttit på A och du har suttit på B-sidan. Det är helt olika
sidor. Ni har suttit 50 meter minst ifrån varandra, kanske 60 meter.

B: Och med ett antal dörrar emellan så att ni har inte varit närheten.

F: Du har trott det för att det har stått Mohammad. Det är fler som heter Mohammad om
man säger så.

J: Ja, ja det är många, men jag har ju hört honom.

B: Nej

J: Nähä

B: Det har du inte gjort.

J: Nähä.

B: Garanterat så det stämmer inte Johanna utan jag tycker det att…jag tycker faktiskt…nu
har du suttit sedan i augusti. Jag tycker det är dags som Pether säger, att vi skippar alla
lögner och alla historier och det nu. För din egen skull och för allas skull berätta hur det har
gått till. Berätta precis hur det har gått till. Just nu så är det faktiskt så att Mohammads
historia finner stöd i våran utredning i övrigt, medan din histo…dina historier inte finner
stöd i någonting hos oss, ingenting.

J: Johanna, F: Förhörsledaren, B: Biträdande förhörsledare. Från sidan 450 i huvudprotokollet.

I citatet ovan så ser vi att JM:s patologiska ljugande är hejdlöst. Hon menar inledningsvis att Mohammeds erkännande var en order från henne, det hade hon beslutat om via de lappar hon menar att Mohammed har fått. I en annan del av förhören, som ej ingår i citatet ovan, så hävdar JM att kriminalvården ej har funnit alla lappar - hon berättar angående en lapp som kriminalvårdarna missat att "jag stoppade den i min kexchoklad". Naturligtvis innehöll just den lappen som hon hävdar undkom upptäckt särskilt mycket text.

I andra delar av sina förhör så kallar hon Mohammed för golare. Han "golar ned henne". I den hemliga telefonavlyssningen så kan man se att JM i samtal med Julia kallar en bekant till Jafar för "snitch". Denne "snitch" (amerikanskt slanguttryck som motsvarar svenskans golare) som är bekant med Jafar ska vara en tatuerare...

...på vilket sätt han är en snitch framkommer dock inte men detta visar på att JM slänger sig med ett språkbruk som är typiskt för kriminella.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-07 kl. 15:30.
Citera
2017-05-07, 15:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiobutton
Enligt den sista länken försöker hon misstänkliggöra sonen. Dock är väl inte DB blond och blåögd:

Nej det är den yngste sonen hon försöker sätta dit, den stackare som är tretton år.

Vilket djävla praktarsle JM är, man blir fan helt förstummad.
Citera
2017-05-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag förstår bara inte att han låg som han gjorde?
Undrar om hon förankrat kroppen med något, som de inte tänkte på när de tog upp honom. Det behöver inte ha varit något märkvärdigt tungt alls, inget direkt i ögonfallande. Något som höll den redan döda kroppen på plats. Hade han verklgien drunknat där, då hade det krävts stenar e.d. för att hindra honom från att sprattla.
Så tänker jag, helt amatörmässigt, men ändå med någon kunskap i bakhuvudet som jag inte kan få fatt i just nu.

JM påstod att Aki, som inte ens gillade fiske, skulle lägga ut nät. Borde det inte funnits något nät i båten eller i närheten? Har inte sett någonstans att det nämns.

Får en känsla att JM roar sig med att medvetet slänga ur sig en massa felaktiga detaljer enbart för nöjes skull. Hon kan inte låta bli helt enkelt.
Citera
2017-05-07, 15:36
Medlem
Girighet.. den klassiska orsaken till de flesta brott. I detta fall hade / har hon precis allting och lite till... JM har odlat egenskapen i sina barn och mycket bra lyckades skörda äpplen av samma sort som henne... Såå synd om alla drabbade som ändå trodde på henne till sista minuten..
Mamman är jobbigast för mig att läsa om.. typ förhör m henne och allra första chocken samt hur hon börjar minnas vissa fragment.. När jag såg sedan bilderna blev jag totalt rörd för man såg exakt hur chockad hon var men ändå samlad... Det som påverkar mig personligen är att hela bunten inte ens har känslor förutom den andra dottern.. barnbarnen är stora nollor som Big moma JM.. trots allt de fått av offren under hela sina liv... Hoppas vi får höra hur deras dagar blir förgiftade för evigt.. Hoppas vi får se hur olyckliga de blir

Dessa berg-afganer: vem har lett dessa varelser till Paradisets portar? Just de har förstört hela mellanöstern m hasch och canabis odlingar .. Jag fattar inte att de tillåts ens komma till Europa.. de är föraktade av sina egna landsmän.. de tillhör grott-folket.. JM är bra medveten om det och därför hittade hon o de till varandra... hon förstod att det bästa de kan ha ägt är en get..
För dessa varelser önskar jag att Sverige kunde bjuda in två FL fr Afghanistan som får förhöra i ett låst rum: inom max 3 timmar får man svart på vitt och lite till

Ghasem är inblandad.. varför var det plötsligt bråttom att åka tillbaka och lämna paradiset Sverige? Det får JJ svara på .. Skräpet JJ m den sjuka JB: tror de verkligen att de kommer att leva lyckliga och hinna se sin son stor?.. det tror inte jag, sådana människor lyckas inte m något m så mycket på samvetet.. JJ kommer att fly m barnet: är det bästa han kan åstadkomma

Min stora fråga: när slutade sådana planera / skaffa alibin innan de skaffade sig självaste brottet? var det typ sista gången i Oceans-filmerna lr? ! JM är manipulativ ok.. men ändå såååå dum: åka till Norge? "långt upp" säger hon till MR.. hmmm inte ett dugg genomtänkt... borde ha anlitat JJ men han kostar säkert betydligt mer...
När kommer folk att fatta att all apparatur som används går att följa / hitta / spåra?
Citera
2017-05-07, 15:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det är den yngste sonen hon försöker sätta dit, den stackare som är tretton år.

Vilket djävla praktarsle JM är, man blir fan helt förstummad.

Hon kanske är "ganska arg" på honom för att han inte höll fast vid det falska alibi som hon instruerat honom att ge henne för var hon var på mordkvällen?

Ordet du skriver är målande, men räcker det?

En detalj om dödsorsaken när det gäller Aki
Så här skriver SDS:
"Dödsorsaken är inte fastställd, men mycket talar för drunkning."
http://www.sydsvenskan.se/2017-05-07/arbogakvinnan-vi-maste-neka

Stämmer det?

Citera
2017-05-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det var en intressant tanke att polisen i samarbete med kriminalvården sökt provocera JM till lappskrivande.

I duschrummet så har tydligen de intagna små lådor med sina namn på. Syftet med det är, antar jag, att de där kan förvara schampo och liknande. En av dessa lådor ska ha varit märkt med namnet Mohammed. JM antog då att det var den Mohammed hon känner. Därför gömde hon lapparna i duschrummet eftersom hon hoppades att Mohammed skulle hitta dom. Hon hade ju även skrivit ett meddelande på väggen inne i duschrummet (J 🖤 M). Syftet med det var antagligen att signalera till Mohammed att hon hade varit där och att han skulle fatta att det kunde finnas gömda lappar.

Hon skrev även meddelanden i det Svensk-Persiska lexikonet i häktets bibliotek. Hon hoppades väl att han skulle nyttja lexikonet och då se hennes meddelanden.

Polisen lät henne tro att Mohammed fanns på hennes avdelning. När de till slut avslöjar att så inte är fallet säger JM att hon hört personalen prata om Mohammed. Förhörsledarna säger då att det finns ju fler som kan heta så. Huruvida det verkligen fanns en Mohammed på hennes avdelning eller om de flyttade dit någon med det namnet just för att söka provocera henne till lappskrivning kan man ju undra. Det är ju inte bara psykopater som kan luras och manipulera, även snutar kan trixa om dom vill!

J: Johanna, F: Förhörsledaren, B: Biträdande förhörsledare. Från sidan 450 i huvudprotokollet.

I citatet ovan så ser vi att JM:s patologiska ljugande är hejdlöst. Hon menar inledningsvis att Mohammeds erkännande var en order från henne, det hade hon beslutat om via de lappar hon menar att Mohammed har fått. I en annan del av förhören, som ej ingår i citatet ovan, så hävdar JM att kriminalvården ej har funnit alla lappar - hon berättar angående en lapp som kriminalvårdarna missat att "jag stoppade den i min kexchoklad". Naturligtvis innehöll just den lappen som hon hävdar undkom upptäckt särskilt mycket text.

I andra delar av sina förhör så kallar hon Mohammed för golare. Han "golar ned henne". I den hemliga telefonavlyssningen så kan man se att JM i samtal med Julia kallar en bekant till Jafar för "snitch". Denne "snitch" (amerikanskt slanguttryck som motsvarar svenskans golare) som är bekant med Jafar ska vara en tatuerare...

...på vilket sätt han är en snitch framkommer dock inte men detta visar på att JM slänger sig med ett språkbruk som är typiskt för kriminella.
Jag har också reagerat på hennes språkbruk- det är mycket ovanligt för en kvinna i den åldern som inte levt livet med kriminella eller vuxit upp på låsta institutioner -fängelser. Hon har arbetat som tjänsteman, men dribblar med kåkspråks uttryck- låter som en tonåring - hon uttrycker sig på intet sätt åldersadekvat, undrar var hennes mognadsnivå ligger
hennes barn har bättre språkbruk- lille Alexanders uttryck och tal står ut gentemot sina syskon, han låter riktigt klok i tankegången dessutom.
Vad gäller drunkningen av Aki -så lär väl inte några nya bevis komma fram.
Dock hade hon kontakter bland kriminella-svårt för polis att hitta dessa?
Nåväl de andra brotten hon figurerar i lär vara solklara. Johanna kommer att platsa bra med sitt språk -dit hon förpassas- då får hon sova och slipper jaga pistoler o sexkunder och får dessutom studera och förkovra sig både verbalt och socialt.
Senast redigerad av moshes 2017-05-07 kl. 16:03.
Citera
2017-05-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM påstod att Aki, som inte ens gillade fiske, skulle lägga ut nät. Borde det inte funnits något nät i båten eller i närheten? Har inte sett någonstans att det nämns.

Får en känsla att JM roar sig med att medvetet slänga ur sig en massa felaktiga detaljer enbart för nöjes skull. Hon kan inte låta bli helt enkelt.

Jaa eller hur? .. det nämner tom läkaren som kom dit att det inte fanns några fiskeredskap.. en fr RT tillfrågas samma sak och svarar lika att det inte fanns ngt sånt.. JM tillfrågas bl a om vad de gjorde tills de satt för att äta osv.. jo, de har varit visst och lagt ut nät för det gillar barnen bla bla
Men hennes 100 o 1 natt berättelser har tagit slut .. JJ måste knäckas för att få ett avslut
Citera
2017-05-07, 15:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hon kanske är "ganska arg" på honom för att han inte höll fast vid det falska alibi som hon instruerat honom att ge henne för var hon var på mordkvällen?

Ordet du skriver är målande, men räcker det?

En detalj om dödsorsaken när det gäller Aki
Så här skriver SDS:
"Dödsorsaken är inte fastställd, men mycket talar för drunkning."
http://www.sydsvenskan.se/2017-05-07/arbogakvinnan-vi-maste-neka

Stämmer det?

Nej, det ordet räcker ju inte egentligen men det är trots allt Söndag och vår herre ska få den respekt han förtjänar så de verkliga orden som beskriver JM får vänta tills i morgon men då är det ord jag använde nyss bara en mjukstart på beskrivningen av kräket JM.

Drunkning har ju varit huvudlinjen hela tiden och jag ser inget skäl till att något därvidlag ska ha ändrats, frågan är ju om han fick hjälp eller inte.
Senast redigerad av Reimer 2017-05-07 kl. 16:00.
Citera
2017-05-07, 15:48
Medlem
afKnollentotts avatar
[quote=lasternassumma|60654991]Borde inte vatten till just detta "badkar" tagits från sjön i stället för från brunnen?

En del av bevisningen, som jag uppfattar det, går ju ut på att bevisa att Aki dränktes med brunnsvatten och inte med sjövatten.

Har någon sett någon liten barn-"pool" i närheten av husen, på någon bild?

Om det var något uppblåsbart så kan det jag tagits med av de som lämnade med bil, troligen långt innan Aki anmäldes som försvunnen. Om det var något i hårdplast kan det ju tömts och stoppats undan i ett förråd.

Iofs. behöver det inte vara så stort. Det kan säkert gå med en hink, som någon föreslagit.

Ordet som Leif GW använde, att Aki var "inkapaciterad" kan jag inte släppa. Frågan, om han nu var det, är ju hur?

Men inkapacitering, då? – Förmodligen är det en märkvärdisering av fängelsestraff / se: http://www.sprakbruk.fi/index.php?mid=2&pid=13&aid=3474
Citera
2017-05-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Girighet.. den klassiska orsaken till de flesta brott. I detta fall hade / har hon precis .....

Ghasem är inblandad.. varför var det plötsligt bråttom att åka tillbaka och lämna paradiset Sverige? Det får JJ svara på .. Skräpet JJ m den sjuka JB: tror de verkligen att de kommer att leva lyckliga och hinna se sin son stor?.. det tror inte jag, sådana människor lyckas inte m något m så mycket på samvetet.. JJ kommer att fly m barnet: är det bästa han kan åstadkomma

Min stora fråga: när slutade sådana planera / skaffa alibin innan de skaffade sig självaste brottet? var det typ sista gången i Oceans-filmerna lr? ! JM är manipulativ ok.. men ändå såååå dum: åka till Norge? "långt upp" säger hon till MR.. hmmm inte ett dugg genomtänkt... borde ha anlitat JJ men han kostar säkert betydligt mer...
När kommer folk att fatta att all apparatur som används går att följa / hitta / spåra?
Kan du och någon annan bekräfta att det finns bild på Ghasem på någon av de facebooksidor jag visade igår?

Om det är han, så tror jag att han fortfarande är kvar i Sverige. Eller har jag sett en dubbelgångare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in