Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Du säger att jag ljuger, menar du gällande orsakerna till Iranavtalet om kärnvapen? Om nu avtalet kom till pga. att USA var rädda för era "egenutvecklade" flygplan och andra konventionella vapensystem, säg mig då varför ingenting sådant regleras i avtalet utan bara vad ni får göra på kärnteknikområdet.
Hur Iran fått tag på materiel som F-5, J85, Phoenix, T72 m.m. är ju bara direkt löjeväckande att ens fråga om. Sluta förnedra det iranska folket genom att visa sådan dumhet. Eller du kanske är israel och skriver här för att folk ska tro iranier är dummare än de är? Sluta med det i vilket fall som helst.
Du har missat att avtalet följs utav en samlad "resolution" som enligt en del tolkningar förhindrar Iran från att skaffa attackflyg. Du har fel eftersom du inte förstår det egentliga skälet till att anspela på deras kärnkraft.
Allt trams handlar om deras teknologiska förmåga. På grund av dataskydd när det gäller iranska luftvärnsrobotar och flygplan kan korrekt information inte vara tillgänglig inte heller info om deras antal. Vi kan inte veta "när" Qaher testades, men jag är säker på att allt man ser i media har minst en 8-årig fördröjning. Det väsentliga med uppvisningar är "budskapet"; där var vi för 8-år, 16-år eller 25 år tillbaka. Underrättelser som underrättelsetjänster förfogar över är inte baserade på det du ser i media. USA vet vad Iran är kapabel till att bygga och allt annat i media är trams. Det är propaganda.. Hur märker man det? Jo, genom att jämföra deras beteende i MÖ med hur allt var förr..