2017-05-07, 11:54
Medlem
Det låter konstigt pga att de förmodligen tar ljudet direkt från mixerbordet och det gör det enklare att höra när de spelar fel. Men hur man kan tycka att dessa gitarrister är bra förstår jag inte, det spelas ju fel hela tiden?!
Citera
2017-05-07, 11:56
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Det låter konstigt pga att de förmodligen tar ljudet direkt från mixerbordet och det gör det enklare att höra när de spelar fel. Men hur man kan tycka att dessa gitarrister är bra förstår jag inte, det spelas ju fel hela tiden?!
Fel som i att det inte är exakt som på skiva eller som i att de slarvar och gitarrerna skär sig?
Citera
2017-05-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Fel som i att det inte är exakt som på skiva eller som i att de slarvar och gitarrerna skär sig?

Ja både och, lyssna på Youtube-klippet fghtffyrdmns postade. Man är på gränsen till ur takt redan på första riffet, det slarvas med ackord man missar strängar, toner, det skär sig och inte för att bli tjatig men tonerna som ska böjas i solon hittar sällan rätt i något av alla klipp jag sett.
Snacka om B-lag jämfört med innan.
Senast redigerad av bizzon 2017-05-07 kl. 12:34.
Citera
2017-05-07, 12:35
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ja både och, lyssna på Youtube-klippet fghtffyrdmns postade. Man är ur takt redan från start, det slarvas med ackord man missar strängar, toner, det skär sig och inte för att bli tjatig men tonerna som ska böjas i solon hittar sällan rätt i något av alla klipp jag sett.

Jag frågade av ren bekvämlighet, nu väntar jag på någon som gillar den nya sättningen och utgår från någonstans i mitten.
Citera
2017-05-07, 12:39
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Han verkar såld på halvkass EBM.
Fast Youth Code är bättre än Priest.
Däremot verkar det inte helt ovanligt att någon som gjort sig känd för att spela gitarrbaserad musik gör något helt annorlunda, det känns som en naturlig utveckling. Det leder oftast till något positivt.
John Frusciante är väl typ en sån som håller på med lite annorlunda soloprojekt. Jag tycker det är skitbra musik.
Citera
2017-05-07, 13:08
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
John Frusciante är väl typ en sån som håller på med lite annorlunda soloprojekt. Jag tycker det är skitbra musik.

Inte ska man känna sig tvungen att stå och stampa i en genre. Det är nog bara nyttigt för att utvecklas. Sedan är det också inte ovanligt att spela in olika band oavsett genre.
Hu
Citera
2017-05-07, 14:26
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ja både och, lyssna på Youtube-klippet fghtffyrdmns postade. Man är på gränsen till ur takt redan på första riffet, det slarvas med ackord man missar strängar, toner, det skär sig och inte för att bli tjatig men tonerna som ska böjas i solon hittar sällan rätt i något av alla klipp jag sett.
Pröva att kolla på övriga klipp som samma uppladdare har lagt upp innan du börjar gnälla.
Jag tycker att det låter dåligt på alla klippen, men det kanske är för att jag är "fanboy"?
Senast redigerad av Graver 2017-05-07 kl. 14:28.
Citera
2017-05-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Pröva att kolla på övriga klipp som samma uppladdare har lagt upp innan du börjar gnälla.
Jag tycker att det låter dåligt på alla klippen, men det kanske är för att jag är "fanboy"?

Vad menar du? Klart att inspelningen låter lika dåligt på hela giget. Menar du att det är den dåliga inspelningen som gör att de spelar fel/slarvigt stup i kvarten? Vita gitarristen slaktar ju Ritual.
Citera
2017-05-07, 15:35
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Vad menar du? Klart att inspelningen låter lika dåligt på hela giget. Menar du att det är den dåliga inspelningen som gör att de spelar fel/slarvigt stup i kvarten? Vita gitarristen slaktar ju Ritual.
Stup i kvarten? Du får det att låta som att de efter bra spelningar i Europa helt plötsligt förvandlats till ett gäng amatörer.
Citera
2017-05-07, 15:35
Medlem
526s avatar
Citat:
Jag frågade av ren bekvämlighet, nu väntar jag på någon som gillar den nya sättningen och utgår från någonstans i mitten.
Jag tycker de nya är bättre. Mer rockenroll. De rör sig som riktiga musiker och de spelar lite röjigare. Så borde det varit från början. Mer levande
Citera
2017-05-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Stup i kvarten? Du får det att låta som att de efter bra spelningar i Europa helt plötsligt förvandlats till ett gäng amatörer.

Jag jämför med hur det var innan. Jag har klagat på nya gitarristerna sedan start och den här inspelningen gjorde det väldigt tydligt. Det är ju inte ett fel per spelning precis, det låter allmänt slarvigt. Jag förstår att det stör dig att jag är petig och kritisk. Förstår dock inte vad du vill ha sagt.
Senast redigerad av bizzon 2017-05-07 kl. 16:01.
Citera
2017-05-07, 16:18
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:

Bizzon, jag kan kanske hålla med dig i sak i vissa olika inlägg. Men det börjar bli en lång upprepning där det bara letas fel och poängteras brister här och där och överallt. Ghost triumferade stort i Skandinavien för en vecka sedan (och i Europa) - det är ett faktum. De är bra och framgångsrika även med de nya gitarristerna. Jag var själv på plats vid ett av evenemangen: det var ett makalöst ös och högst kompetent framfört.

Dessutom, Mr Persner har ju fått ordning på sitt nu, minst sagt; en intressant och bra EP finns ute. Verkar vara en stor succé. Nyinspelning av "Turn". Med mera, tycker själv att det låter mycket bra, fansen finns där osv. Varför är du inte i det forumet och diskuterar och lyfter den stället för att slänga bort din tid här? När du inte uppskattar den här upplagan musiker i Ghost?

Sedan detta med att alla i forumet tycker samma sak och hyllar Papa Emeritus. Var kanske inte du som påstod det... men det kommer upp titt som tätt. Det stämmer hursomhelst inte. Jag och många håller givetvis på Papa Emeritus och TF, men det innebär inte att 1) vi har samma åsikter i övrigt; jag skiljer mig från t.ex. Marmoth diametralt om vissa saker (han gillar ju Bible, t.ex. - bara en sån sak ) håller med om andra ; på samma sätt med t.ex. pete black och många andra - men vi tjabbar inte, mycket är högst subjektivt, dessutom. Det innebär inte heller 2) att tidigare musiker och medlemmar får ett lägre värde (tvärtom håller jag dem personligen väldigt högt och uppskattar dem än mer idag).

Kan skriva mer om det här, men hur intressant är det egentligen? Finns väl annat kring Ghost som är betydligt mer relevant och spännande?
Senast redigerad av Vansnax 2017-05-07 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in