Citat:
Ursprungligen postat av
bizzon
Vad menar du? Klart att inspelningen låter lika dåligt på hela giget. Menar du att det är den dåliga inspelningen som gör att de spelar fel/slarvigt stup i kvarten? Vita gitarristen slaktar ju Ritual.
Bizzon, jag kan kanske hålla med dig i sak i vissa olika inlägg. Men det börjar bli en lång upprepning där det bara letas fel och poängteras brister här och där och överallt. Ghost triumferade stort i Skandinavien för en vecka sedan (och i Europa) - det är ett faktum. De är bra och framgångsrika även med de nya gitarristerna. Jag var själv på plats vid ett av evenemangen: det var ett makalöst ös och högst kompetent framfört.
Dessutom, Mr Persner har ju fått ordning på sitt nu, minst sagt; en intressant och bra EP finns ute. Verkar vara en stor succé. Nyinspelning av "Turn". Med mera, tycker själv att det låter mycket bra, fansen finns där osv. Varför är du inte i det forumet och diskuterar och lyfter den stället för att slänga bort din tid här? När du inte uppskattar den här upplagan musiker i Ghost?
Sedan detta med att alla i forumet tycker samma sak och hyllar Papa Emeritus. Var kanske inte du som påstod det... men det kommer upp titt som tätt. Det stämmer hursomhelst inte. Jag och många håller givetvis på Papa Emeritus och TF, men det innebär inte att 1) vi har samma åsikter i övrigt; jag skiljer mig från t.ex. Marmoth diametralt om vissa saker (han gillar ju Bible, t.ex. - bara en sån sak

) håller med om andra ; på samma sätt med t.ex. pete black och många andra - men vi tjabbar inte, mycket är högst subjektivt, dessutom. Det innebär inte heller 2) att tidigare musiker och medlemmar får ett lägre värde (tvärtom håller jag dem personligen väldigt högt och uppskattar dem än mer idag).
Kan skriva mer om det här, men hur intressant är det egentligen? Finns väl annat kring Ghost som är betydligt mer relevant och spännande?