Citat:
Ursprungligen postat av
kentolle
Några tankar om Erika och Alexanders inställning under förhören?
Erika har ju lagt all skuld på Alexander medan han inte velat anklaga eller smutskasta henne.
Jag tänker lite som så att om han vet att han inte gjort något så måste han ju VETA att det är hon...om han inte tror det är rent medicinska orsaker, sjukdom som orsakat dotterns död. Och vice versa. ..
Och Erika säger ju redan i polisbilen direkt efter gripandet att hon anat att Alex gjort något ont mot Hailey.
Och att hon nappar på förhörsledarnas bete om sexuella övergrepp betyder ju inte att hon nödvändigtvis ljuger om det för att skydda sig själv. De skador hon har och slemmet i munnen osv stämmer ju bra överens med scenariot att han skulle hållit fart henne och, ursäkta språket, munknullat henne med våld. OM hon själv är helt oskyldig att orsakat Haileys skador är det ju inte konstigt om hon verkligen tror det. Vad jsg tycker om att de sår det fröt i henne och låter henne leva i den tron i flera månader utan att det finns minsta tecken på övergrepp är en annan sak.
Ett svårt fall med många frågetecken och två omogna dysfunktionella individer...inte lätt att dra några slutsatser utifrån en (någorlunda iallafall) normal människas horisont...
Finns mycket som talar både för och emot båda tvås skuld
Smart där.
Men OM Alex inte gjort något (förutom det han erkänt) och vet att det är Erika som är boven. Varför i hela fridens namn skulle han vilja skydda henne?! Han var ju såå barnkär och ville ha minst 8 barn.
Är det däremot Alex, enbart, som gjort allt detta, som Erika hävdar. Då kan jag tycka att hon är väldigt lam, när hon uttalar sig om Alex.
Men nu var inte jag där och såg och hörde henne. Och det finns väl ingen mall på hur man reagerar. Men jag läste någonstans i Fup att hon redan hade börjat tänka framåt och planerade för att flytta till sina föräldrar och ta långa promenader med hunden. Ungefär som att nu när det här projektet inte lyckades så får jag hitta på något annat. Personligen hade man ju känt att man nått världens ände och att livet var slut.
I övrigt får jag inget riktigt grepp om Alex när jag läser förhören.
Erika snackar lite mer och är "öppnare".
De är dock mycket märkliga, båda två.