2017-05-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Märkligt att Alex berättade det för Erika, och bortförklarade det med "men det var bara jätte jätte jättelite blod", samt att de säkert var för att hon var förkyld.

OM han nu gjort saker medvetet för att skada flickan. Varför påtalar han saker som hade kunnat passera om han var tyst?

Har själv inte satt ihop de båda händelserna. Men du menar alltså att blodet i spyan ska ha upptäckts i samband men att hon "var i sönder"?

Ja inte är hon särskilt smart. Blod i spya har knappast med förkylning att göra, utan det kommer ju ifrån inre organ nedåt buken. Helt annan sak om man fräser ut blod när man är förkyld, men kräkas blod trodde man var common knowledge att då är det fan fara och färde. Det är så konstigt att blåmärken tycks skrämma livet ur henne, då googlas det och skrivs på Familjeliv, men blod i en spya är inte så farligt, då ringer hon inte ens 1177.
Citera
2017-05-07, 13:44
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Så imorgon börjar rättegången!

Detta fall får mig så JÄVLA gärna att införa dödsstraff.
Citera
2017-05-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Nu har inte jag kommit längre än till Erikas förhör men det känns som att Alexander är väldigt emot att söka hjälp för flickan. Hon känns sönder, blod i spyan, ger konstiga ljud (stön) ifrån sig, blåmärken, blodutgjutelse i ögat och enligt pappan så var det inget att oroa sig över? Vi väntar tills BVC nästa vecka...Trodde han att flickan skulle repa sig tills dess? Så ingen skulle märka vad som försigick?

Ju mer jag läser om fallet desto tydligare känner jag att det här med att inte söka vård måste berott på att de inte ville ta flickan till BVC osv när hon var full av blåmärken. På otroligt många fotografier har hon ju blåmärken i ansiktet på olika ställen, ett blåmärke kan knappt ha hunnit blekna förrän nästa kom dit. De kan bara inte varit så korkade att de inte förstod att alla dessa väldigt allvarliga symtom tydde på livsfara, men hoppades väl på det bästa så länge hon andades, som du skriver, att hon skulle läka ihop. De trodde inte att hon hade någon allvarlig sjukdom som fick henne att kännas trasig, på ett eller annat sätt var båda garanterat medvetna om att det berodde på misshandel.
Senast redigerad av Florman 2017-05-07 kl. 13:49.
Citera
2017-05-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim

Ja, tyvärr lär ju straffet snarare bli lågt känns det som, för oklart om båda haft lika stor del i misshandeln eller om någon är helt oskyldig och "bara" låtit bli att ingripa, i USA däremot hade väl båda fått hårda straff kan jag tro.

Det enda goda som kommer ur historien beroende på hur man ser det är väl att de lär ta tag i sina liv efter det här får man hoppas. Tänker främst på mamman vars dröm tidigare var att utan fullföljd gymnasieutbildning eller jobb skaffa en hög med barn, det hade inte blivit ett värdigt liv för någon. Förhoppningsvis får hon åtminstone en periods fängelsestraff så personalen kan tvinga henne att planera sin framtid på ett vettigt sätt.
Citera
2017-05-07, 13:57
Medlem
kentolles avatar
Några tankar om Erika och Alexanders inställning under förhören?
Erika har ju lagt all skuld på Alexander medan han inte velat anklaga eller smutskasta henne.
Jag tänker lite som så att om han vet att han inte gjort något så måste han ju VETA att det är hon...om han inte tror det är rent medicinska orsaker, sjukdom som orsakat dotterns död. Och vice versa. ..
Och Erika säger ju redan i polisbilen direkt efter gripandet att hon anat att Alex gjort något ont mot Hailey.

Och att hon nappar på förhörsledarnas bete om sexuella övergrepp betyder ju inte att hon nödvändigtvis ljuger om det för att skydda sig själv. De skador hon har och slemmet i munnen osv stämmer ju bra överens med scenariot att han skulle hållit fart henne och, ursäkta språket, munknullat henne med våld. OM hon själv är helt oskyldig att orsakat Haileys skador är det ju inte konstigt om hon verkligen tror det. Vad jsg tycker om att de sår det fröt i henne och låter henne leva i den tron i flera månader utan att det finns minsta tecken på övergrepp är en annan sak.

Ett svårt fall med många frågetecken och två omogna dysfunktionella individer...inte lätt att dra några slutsatser utifrån en (någorlunda iallafall) normal människas horisont...
Finns mycket som talar både för och emot båda tvås skuld
Citera
2017-05-07, 14:02
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim

Sjukt överdrivet.
Citera
2017-05-07, 14:06
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Och att hon nappar på förhörsledarnas bete om sexuella övergrepp betyder ju inte att hon nödvändigtvis ljuger om det för att skydda sig själv. De skador hon har och slemmet i munnen osv stämmer ju bra överens med scenariot att han skulle hållit fart henne och, ursäkta språket, munknullat henne med våld. OM hon själv är helt oskyldig att orsakat Haileys skador är det ju inte konstigt om hon verkligen tror det. Vad jsg tycker om att de sår det fröt i henne och låter henne leva i den tron i flera månader utan att det finns minsta tecken på övergrepp är en annan sak.

Å andra sidan har de ju båda fått ta del av FUP o den andras förhör och vad de åtalas för så de misstankarna borde hon ju inte längre ha i vilket fall
Citera
2017-05-07, 14:07
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Sjukt överdrivet.
Du tycker inte det är sjukt överdrivet att misshandla sin egen bebis till döds då?
Jävla sopa.
Citera
2017-05-07, 14:11
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Sjukt överdrivet.

Ja. Hur illa det än är har de ju inte avsiktligt torterat och mördat henne tillsammans för sitt eget höga nöjes skull så dödsstraff känns lite off. Men ett riktigt jävla långt kännbart straff och tvångssterilisering känns rimligt.
Citera
2017-05-07, 14:14
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Du tycker inte det är sjukt överdrivet att misshandla sin egen bebis till döds då?
Jävla sopa.
Förstår hur du känner men... UPPSÅTET måste ju stå lite i proportion med straffet...
MEN ärligt talat skulle inte jag heller sörja någon av dem om de skulle tagas av daga
Citera
2017-05-07, 14:30
Medlem
Citat:
Erika har ju lagt all skuld på Alexander medan han inte velat anklaga eller smutskasta henne.
Jag tänker lite som så att om han vet att han inte gjort något så måste han ju VETA att det är hon...om han inte tror det är rent medicinska orsaker, sjukdom som orsakat dotterns död. Och vice versa. ..
Och Erika säger ju redan i polisbilen direkt efter gripandet att hon anat att Alex gjort något ont mot Hailey.

Ett svårt fall med många frågetecken och två omogna dysfunktionella individer...inte lätt att dra några slutsatser utifrån en (någorlunda iallafall) normal människas horisont...

Alexander utbrister vid något förhör att "då är det ju hon som gjort det" (ang. några blåmärken) men du har rätt i att generellt så gör han inte det och då kan man bara förklara de facto att han inte skyller på henne som nån slags extrem snällhet om han nu skulle fatta att hon är skyldig. Och han verkar inte heller prata en massa om sjukdomsmisstankar, vilket vore rimligt om han nu inte tror att Erika gjort det.

Det är inte normalt att inte söka misstankar om sjukdom om man inte tror att ens partner är skyldig. då vet man ju om att man är skyldig själv. Ta t ex Alex pappa, han kan ju absolut inte tro att Erika och Alex är skyldiga utan funderar i banor om "ärftlighet", att spädbarnet ska ha fått blödningar i hjärnan pga nån genetisk defekt och det relaterar han till Erikas syster som fick en hjärnblödning vid 30 bast. Otroligt långsökt, men ändå mänskligt att söka sådana förklaringar om man absolut inte tror på att en människa är skyldig.
Citera
2017-05-07, 14:34
Avslutad
Citat:

Smart där.
Men OM Alex inte gjort något (förutom det han erkänt) och vet att det är Erika som är boven. Varför i hela fridens namn skulle han vilja skydda henne?! Han var ju såå barnkär och ville ha minst 8 barn.

Är det däremot Alex, enbart, som gjort allt detta, som Erika hävdar. Då kan jag tycka att hon är väldigt lam, när hon uttalar sig om Alex.

Men nu var inte jag där och såg och hörde henne. Och det finns väl ingen mall på hur man reagerar. Men jag läste någonstans i Fup att hon redan hade börjat tänka framåt och planerade för att flytta till sina föräldrar och ta långa promenader med hunden. Ungefär som att nu när det här projektet inte lyckades så får jag hitta på något annat. Personligen hade man ju känt att man nått världens ände och att livet var slut.

I övrigt får jag inget riktigt grepp om Alex när jag läser förhören.
Erika snackar lite mer och är "öppnare".
De är dock mycket märkliga, båda två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in