2017-05-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Men herregud, man ska inte få något att "knäppa" på en bebis.

Vilka jävla idioter.
Alla runtom dessa verkar också vara idioter.
När ska socialen skärpa kontrollen kring olämpliga föräldrar istället för att bara säga hoppsan vad tragiskt när barn till slödder far illa eller dör?
Ang Erika så kanske hon inte aktivt misshandlade barnet men hon är ju i sådana fall tillräckligt mycket av ett mähä att bara det borde vara straffbart.

Jag har själv barn och det är inte direkt svårt att inte vanvårda dem.

Jag håller med dig, extremt obehagligt att pappan får det att knäppa i barnet och mamman bara rycker på axlarna, för det "verkade inte göra ont".

Och pappan berättar för sin mamma att babyn är blå pga hans lek med det och att han tagit för hårt i huvudet och och mamman bara säger "aja baja" typ och i resten av förhöret skryter hon om hur mogen han blivit och hur trevligt det var när de åt räkmackor och tittade på Hailey. En anonym soc anmälan hade varit på plats.
Citera
2017-05-07, 12:38
Medlem
prostataks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Herregud du verkar sitta inne med all sanning, men gör det då och skit i vad jag skriver om du inte tror detsamma, hur svårt kan det vara? Sen kan du ens veta att jag ögnat igenom hela FUP eller inte?
Det verkar det däremot som du har gjort?

Jag tror fortfarande att mamman är den mest skyldiga men pappan skyldig till viss del och jag skiter i vad du tycks tro/veta. ( kaka söker maka )
Jag har läst om allt det du skrivit om pappan, inget nytt för mig, så knip!! Du verkar däremot inte läst ett dugg om mamman.

Du kan ta din magkänsla vart du vill, för jag har min!
Vi kanske får veta en dag vem som har rätt?
För hur kan du besitta mer sanning än någon annan, för det kan ingen annan än en domstol besluta! Om ingen erkänner av dem förstås, knappast troligt?
Vad är du får någon att säga vad fakta är efter att bara läst FUP?
En domstol kan döma utifrån "utom rimligt tvivel" men knappast trolla fram sanningen i alla lägen. Om ingen av de åtalade i detta fall kommer med ett erkännande så förblir sanningen i det fördolda...
Citera
2017-05-07, 12:38
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Vad tror du om det där som stod i FUP om att Alle kunde få revbenen att "knäppa"? Kan det på något sätt har påverkat skadan?
BF: Vad menar du med att han tryckte på revbenen? -Han typ undersökte henne och försökte känna om det var nåt som knäppte, han tog fingrarna på ett sätt så att han fick det att knäppa på beställning. Men det var ingen fara för hon hade inte ont.

Det är mest troligt som jag ser det att det var trasiga revben som knäppte. Hon hade ju vid ankomst till sjukhuset både färska och gamla (1 t.2 v) brott. Tror jag läste nånstans i FUP att ALLA revben hade frakturer efter ankomst till Lund. Att hon inte visade tecken på smärta tror jag beror på att hon helt enkelt "stängt av" Vet ju själv hur jävla ont det gör med ETT trasigt revben. Man skriker eller skrattar inte i onödan...Och eftersom mamman upplevde henne som "trasig" när hon lyfte henne så var det nog inte bara ett revben som var av...
Citera
2017-05-07, 12:52
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostatak
En domstol kan döma utifrån "utom rimligt tvivel" men knappast trolla fram sanningen i alla lägen. Om ingen av de åtalade i detta fall kommer med ett erkännande så förblir sanningen i det fördolda...

Jag har läst det mesta av FUP o regerat på vad lama förhörsledarna varit. De har inte ifrågasatt motsägande uppgifter osv men det kan ju vara taktik att få de att prata så mycket som möjligt för att kunna konfrontera dom hårdare under rättegången.
Förhoppningsvis kan en skicklig förhörsledare knäcka dom under rättegången. Ingen av dom verkar ju direkt överbegåvade och pressen kan nog bli för mycket.

Nu är jag inte alltför bevandrad i juridik men får åklagare använda bevisning som INTE presenterats o redovisats i FUP under rättegången? Finns det en möjlighet att de sitter på några ess i rockärmen som de åtalade o försvar inte fått kännedom om eller måste all bevisning innan presenterats i FUP?
Citera
2017-05-07, 12:54
Medlem
En sak som jag inte kan släppa är blodet i spyan samtidigt som flickan känns sönder.
Citera
2017-05-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
En sak som jag inte kan släppa är blodet i spyan samtidigt som flickan känns sönder.

Det är helt otroligt. Ingen normal förälder åker inte i ilfart till sjukhuset om det är blod i spyor hos sitt barn,samtidigt som hon känns trasig. Antingen är de extremt medicinskt obevandrade eller så ville de inte åka in pga alla blåmärken.
Citera
2017-05-07, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra

Märkligt att Alex berättade det för Erika, och bortförklarade det med "men det var bara jätte jätte jättelite blod", samt att de säkert var för att hon var förkyld.

OM han nu gjort saker medvetet för att skada flickan. Varför påtalar han saker som hade kunnat passera om han var tyst?

Har själv inte satt ihop de båda händelserna. Men du menar alltså att blodet i spyan ska ha upptäckts i samband men att hon "var i sönder"?
Citera
2017-05-07, 13:17
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostatak

Sant det. Men i det här fallet har ju ingen tillgodosett dotterns behov .eller sett till att hon fått vård för de skador de uppenbarligen VISSTE att hon hade. Även om det aldrig kan bevisas vem som orsakade de olika skadorna undgår ingen av de båda ansvar som biologiska och vårdande föräldrar. Och det kommer de i vilket fall som helst med största sannolikhet fällas för. Och eftersom åklagare väljer att åtala båda för synnerligen grov misshandel tillsammans får man förmoda att de har belägg för det. Kan finnas mycket i 5000 sidor FUP som vi som lekmän missat.
Jag är mest rädd för att de på grund av sina diagnoser o klena förstånd kommer att dömas till alltför låga påföljder.
Men man kan ju hoppas att så inte blir fallet. Finns inte tillräckligt hårda straff för det den stackars lilla fick utstå under sitt korta liv.
Citera
2017-05-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Märkligt att Alex berättade det för Erika, och bortförklarade det med "men det var bara jätte jätte jättelite blod", samt att de säkert var för att hon var förkyld.

OM han nu gjort saker medvetet för att skada flickan. Varför påtalar han saker som hade kunnat passera om han var tyst?

Har själv inte satt ihop de båda händelserna. Men du menar alltså att blodet i spyan ska ha upptäckts i samband men att hon "var i sönder"?

Om inte jag har missuppfattat förhöret/ förhören med Erika så nämnde han blodet i spyan under samma tidsperiod som hon kändes "sönder".
Citera
2017-05-07, 13:37
Avstängd
Så imorgon börjar rättegången!
Citera
2017-05-07, 13:39
Medlem
nocoolnamejims avatar
Det gör så jävla ont att läsa detta fall. Mår illa när man bläddrar igenom FUP:en.

Vad fan har gått fel hos dessa två individer dvs mamman & pappan?????
Citera
2017-05-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är helt otroligt. Ingen normal förälder åker inte i ilfart till sjukhuset om det är blod i spyor hos sitt barn,samtidigt som hon känns trasig. Antingen är de extremt medicinskt obevandrade eller så ville de inte åka in pga alla blåmärken.

Nu har inte jag kommit längre än till Erikas förhör men det känns som att Alexander är väldigt emot att söka hjälp för flickan. Hon känns sönder, blod i spyan, ger konstiga ljud (stön) ifrån sig, blåmärken, blodutgjutelse i ögat och enligt pappan så var det inget att oroa sig över? Vi väntar tills BVC nästa vecka...Trodde han att flickan skulle repa sig tills dess? Så ingen skulle märka vad som försigick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in