Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Sådär ja...
Många svar i tråden från killar och män, som liksom jag är missnöjda med svenska prinsessor på ärten...
Ni svenska tjejer och kvinnor, vad tycker ni? Behandlar ni svenska män på ett schysst sätt? Om inte, varför i så fall?
Vad tror ni er uppnå med manshat?
Här finns inget manshat, i alla fall. Nu är jag ingen tonåring längre och man bryr sig mindre om en hel del saker som man reagerade på när man var yngre, det hör väl lite till de yngre gissar jag. Men visst, det är mer ego idag än förr, det håller jag med om. För mig är kvinnor och män lika värda men jag kallar mig inte för feminist, inga fack för mig tack. Relationer handlar om att acceptera den andra, på gott och ont, och på riktigt, inte bara uppe i intellektet som en idé. På riktigt. Vara sig själv helt enkelt och låta din man/kille/gubbe vara sig själv, med fel och brister, punkt! Och står du inte ut med det, bryt upp och gå vidare.
Sen ska man komma ihåg att till största delen i människans historia så har det var kvinnan och ingen annan, som har uppfostrat sina söner, så det går inte att skylla på män i det avseendet, kvinnorna hade total kontroll på att uppfostra sina små pojkar! Så har det varit fram till 1960-talet i alla fall. då en viss ändring skedde vad gällde båda föräldrarnas inflytande på barnuppfostran.