2017-05-07, 00:27
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Kan ju hoppas att denna psykopat aldrig mer kommer ut, men det är kanske inte så troligt.

Har svårt att se att han kan tillföra samhället något den dagen man släpper ut honom, tror inte han någonsin har arbetat utan endast drivit runt på knark och anabola. Vill minnas att jag stötte på honom flertalet gånger under min ungdom och redan då var det tal om droger och anabola. En extremt oberäknelig och obehaglig människa.

Det tillhör inte vanligheterna att Riksåklagaren rycker in för att få ett mordfall prövat i HD. Det sker när rättsläget är oklart eller när domen står i skarp kontrast till det allmänna rättsmedvetandet. Om domstolarna har gjort sitt jobb och HD vägrar prövningstillstånd så finns det bara den lagstiftande församlingen som kan förändra situationen. Inte i Lotta Rudholm- fallet, men i framtida fall. Att vägra låta honom träffa kvinnor är bara ett tillfälligt säkerhetstänk så länge kriminalvården har ansvar för honom. Han kommer nog att sköta sig bra när han inte är drogpåverkad och kommer nog att vara ute om fjorton år.
Citera
2017-05-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Kan ju hoppas att denna psykopat aldrig mer kommer ut, men det är kanske inte så troligt.

Har svårt att se att han kan tillföra samhället något den dagen man släpper ut honom, tror inte han någonsin har arbetat utan endast drivit runt på knark och anabola. Vill minnas att jag stötte på honom flertalet gånger under min ungdom och redan då var det tal om droger och anabola. En extremt oberäknelig och obehaglig människa.

Jaså..Jag såg dock inga anabola i samband med honom då han brukade köra rollerblades som ung.

Sen håller jag med solglittret att om man ger sig i lag med denna typ av människor så ska man nog fundera några gånger innan vilken sin partner är.
Finns massor liknande dessa ute i sammhället, men att latja med deras känslor är som att leka med dynamit vilket dom också märkte tillslut.
Citera
2017-05-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det tillhör inte vanligheterna att Riksåklagaren rycker in för att få ett mordfall prövat i HD. Det sker när rättsläget är oklart eller när domen står i skarp kontrast till det allmänna rättsmedvetandet. Om domstolarna har gjort sitt jobb och HD vägrar prövningstillstånd så finns det bara den lagstiftande församlingen som kan förändra situationen. Inte i Lotta Rudholm- fallet, men i framtida fall. Att vägra låta honom träffa kvinnor är bara ett tillfälligt säkerhetstänk så länge kriminalvården har ansvar för honom. Han kommer nog att sköta sig bra när han inte är drogpåverkad och kommer nog att vara ute om fjorton år.

Precis som hans bror som jag senast såg idag
Citera
2017-05-07, 01:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Att vägra låta honom träffa kvinnor är bara ett tillfälligt säkerhetstänk så länge kriminalvården har ansvar för honom. Han kommer nog att sköta sig bra när han inte är drogpåverkad och kommer nog att vara ute om fjorton år.

Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Precis som hans bror som jag senast såg idag

Ja jag tror också Martin sköter sig bakom murarna och är ute igen om 11år.
Kriminellt våldsbeteende avtar ju med åldern. Han kanske lugnar ner sig både när det gäller missbruket och våldet. Om järnstångs-brodern kan hålla sig ute, kanske Martin också kan det.
Citera
2017-05-07, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Chansen att moosky ska lyssna på dina kloka ord är nog i paritet med chansen att martin kommer ut som en mysig kille utan aggressionsproblem. Någon stans är detta ändå Darwin in action, trasiga kvinnor får vila i frid och våldsverkare avskiljs från samhället.

Trots att det borde vara tvärtom.

Det värmer mitt hjärta att läsa om Martins motgångar.
Ni Lottahatare borde ju tycka att dessa kvinnor ska få träffa Martinar, då de tydligen förtjänar sitt öde. Så vad sitter ni och surrar om nu?

Mooskey är en mycket vettig och sansad skribent. Hatten av för denne!
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-05-07 kl. 09:05.
Citera
2017-05-07, 09:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
"sitter och klankar på dem som skriver till dömda personer"

Menar du att du tycker det är normalt med groupie-beteendet att bli förtjust i någon för att han är kriminell?
Inte trots att han är kriminell - utan förtjust i verderbörande just för att han sitter inne?

Det är ju en psykologisk störning, begriper du inte det? En idee om att man är en slags moder Theresa som kan hjälpa och helst omvända det onda. Man tror att man är unik som kvinna om man klarar att få denne man på rätt köl med kärlek och omtanke.
Samma tanke som en del som hållit farliga husdjur haft. Till slut ihjälbiten av tigern, lejonet eller ormen.

Lägg där till pirret att ha en riktigt farlig varelse/man nära sig. En karakarl som skulle försvara sin kvinna om det behövs. Sexigt!

Du och dina gelikar i denna tråd som inte har velat erkänna Lottas eget ansvar och misstag och vägrar att framhålla henne som ett mycket bra exempel på hur dåligt det kan bli när man beter sig som en idiot - ni bär en del skuld att andra kvinnor nu står i kö till Martin. Ni har, med stor hjälp av vissa media och Lottas anhöriga, velat försköna beskrivningen av vad som hände.

Lotta skulle beskrivits som den kvinna hon var, som naivt försökte bygga ett liv med Martin helt klar över vad han gjort tidigare, som förlät hans misshandel gång på gång, som deltog i hans missbruk och som absolut inte ville göra slut. Trots det slog han ihjäl henne.
Precis som de kvinnor som kommer i hans väg i framtiden också kommer att försöka göra - och kanske också kommer skadas.

Ja, det är juhelt sanslöst hur tongångarna gått i den här tråden, kvinnor är ansvarsbefriade våp som inte kan fatta egna rationella beslut utan det är alltid den starke "mannen" som fattar besluten åt dem, om de överhuvudtaget tänker och reflekterar så är det inte med hjärnan de reflektionerna sker utan med en helt annan kroppsdel som helt har tagit överhand " galet sex" var ju en ständigt återkommande beskrivning från Lotta, summa summarium, fattar man sina livsbeslut på de premisserna och totalt skiter i den cv som den tilltänkte partnern har så kan det ju bara gå åt helvete.

Hur fan ska någon kvinna kunna lära sig något av den här tragedin när hela den historia som media spelar upp bygger på lögner?
Citera
2017-05-07, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det är juhelt sanslöst hur tongångarna gått i den här tråden, kvinnor är ansvarsbefriade våp som inte kan fatta egna rationella beslut utan det är alltid den starke "mannen" som fattar besluten åt dem, om de överhuvudtaget tänker och reflekterar så är det inte med hjärnan de reflektionerna sker utan med en helt annan kroppsdel som helt har tagit överhand " galet sex" var ju en ständigt återkommande beskrivning från Lotta, summa summarium, fattar man sina livsbeslut på de premisserna och totalt skiter i den cv som den tilltänkte partnern har så kan det ju bara gå åt helvete.

Hur fan ska någon kvinna kunna lära sig något av den här tragedin när hela den historia som media spelar upp bygger på lögner?

ALLT media skriver bygger ju på agendor och lögner.
Hur klarar du av din vardag?

Och nej, "galet sex" var inte "ständigt återkommande". Läs om Fupen.

Att ni orkar sitta och hata på en kvinna som är död, ännu efter ett år.
Ingen har heller sagt att Lotta var rationell eller på något vis hyllat hennes val av Martin.
Ni har fastnat i ett svart/vit-tänk. Och tror att alla som inte skriver negativt om Lotta och/eller har viss förståelse för hennes situation promotar dessa förhållanden. Ni kan inte ha två tankar i huvudet samtidigt.

Jag skäms inte å mitt köns vägnar, som vissa nötter här.
Men jag är djupt orolig för mänskligheten, när jag ser hur vissa lägger ner mycket möda, energi och tid på att ihärdigt framhäva en, för dem, okänd människas negativa sidor.

Återigen, vill ni rädda dessa kvinnor. Så lägg er energi på de som ännu är i livet. Ut och informera dem om era "kloka" insikter och rädda liv!
Applådera att Martin nu inte tillåts träffa några nya kvinns, och se det positiva i att de kvinnor som trots allt vill träffa honom nu inte kan/får göra så.

Vad är problemet?
Citera
2017-05-07, 10:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
ALLT media skriver bygger ju på agendor och lögner.
Hur klarar du av din vardag?

Och nej, "galet sex" var inte "ständigt återkommande". Läs om Fupen.

Att ni orkar sitta och hata på en kvinna som är död, ännu efter ett år.
Ingen har heller sagt att Lotta var rationell eller på något vis hyllat hennes val av Martin.
Ni har fastnat i ett svart/vit-tänk. Och tror att alla som inte skriver negativt om Lotta och/eller har viss förståelse för hennes situation promotar dessa förhållanden. Ni kan inte ha två tankar i huvudet samtidigt.

Jag skäms inte å mitt köns vägnar, som vissa nötter här.
Men jag är djupt orolig för mänskligheten, när jag ser hur vissa lägger ner mycket möda, energi och tid på att ihärdigt framhäva en, för dem, okänd människas negativa sidor.

Återigen, vill ni rädda dessa kvinnor. Så lägg er energi på de som ännu är i livet. Ut och informera dem om era "kloka" insikter och rädda liv!
Applådera att Martin nu inte tillåts träffa några nya kvinns, och se det positiva i att de kvinnor som trots allt vill träffa honom nu inte kan/får göra så.

Vad är problemet?

"Ut och informera".
Om vadå?

Lottas anhöriga, media och en del av er här i tråden har ju i månader framhållit att Lotta inte valde Martin, att de inte var tillsammans, att hon inte ville träffa honom, inte ville ha en framtid med honom och i stället flydde honom, var rädd för honom och gömde sig.

De kvinnor som idag står i kö till Martin tänker ju inte bete sig så. De planerar att ge honom sin kärlek och visa honom empati och trofasthet. Kanske följa med in i hans liv med vänner och i värsta fall missbruk. Saker som ni påstår att Lotta inte gjorde.

De här groupi-brudarna har en idee om hur slipstenen Martin ska dras - de tänker inte göra samma misstag som den svekfulla Lotta som lämnade Martin, svek honom och gjorde honom ledsen och illa.
Ni har påstått att Lotta var lite "finare" och inte var tillsammans med Martin, ville fly från honom och inte nedlät sig till att delta i hans liv med vänner och missbruk, till och med att han var en "stalker" som bröt sig in hos henne. Dessa brudar tänker inte behandla Martin så.

Med ert synsätt att dölja verkligheten för att "inte tala illa om Lotta" - kan vi ju inte informera någon och använda Lottas öde som exempel. Det är ju för vad han gjorde Lotta som Martin sitter där.
Om vi nu dolt och ljugit hur det gått till - har vi ju grovt lurat dessa nya Martin-kvinnor.

Vi var några som ville använda sanningen om Lottas öde för att rädda de tjejer som fortfarande är i livet från att göra samma misstag. Ni var några som tyckte de var viktigare att dölja sanningen för att "inte tala illa om en död".

Begriper inte du och dina gelikar hur dumt detta har varit?
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-07 kl. 11:00.
Citera
2017-05-07, 10:59
Avslutad
Citat:
"Ut och informera".
Om vadå?

Lottas anhöriga, media och en del av er här i tråden har ju i månader framhållit att Lotta inte valde Martin, att de inte var tillsammans, att hon inte ville träffa honom, inte ville ha en framtid med honom och i stället flydde honom, var. Rädd för honom och gömde sig.

De kvinnor som idag står i kö till Martin tänker ju inte bete sig så. De planerar att ge honom sin kärlek och visa honom empati och trofasthet. Kanske följa med in i hans liv med vänner och i värsta fall missbruk. Saker som ni påstår att Lotta inte gjorde.

De här groupi-brudarna har en idee om hur slipstenen Martin ska dras - de tänker inte göra samma misstag som den svekfulla Lotta som lämnade Martin, svek honom och gjorde honom ledsen och illa.
Ni har påstått att Lotta var lite "finare" och inte var tillsammans med Martin, ville fly från honom och inte nedlät sig till att delta i hans liv med vänner och missbruk, till och med att han var en "stalker" som bröt sig in hos henne. Dessa brudar tänker inte behandla Martin så.

Med ert synsätt att dölja verkligheten för att "inte tala illa om Lotta" - kan vi ju inte informera någon och använda Lottas öde som exempel. Det är ju för vad han gjorde Lotta som Martin sitter där.
Om vi nu dolt och ljugit hur det gått till - har vi ju grovt lurat dessa nya Martin-kvinnor.

Begriper inte du och dina gelikar hur dumt detta har varit?

Om att Lottor är dumma? För det är det enda argument du hela tiden drar upp och har. Du är som trasiga grammofonskivor.
Ja, Lotta var lite "finare" än Martin, ingen har påstått att de inte var tillsammans (åtminstone inte jag).

Tror jag tipsat dig tidigare om att du får ta striden mot media. Men du nappade inte av någon anledning. Det var väl för jobbigt?

Alla vet att det inte är bra att beblanda sig med kriminella. Du har inte uppfunnit hjulet på nytt. Alla vet också att människor har fel och brister. Även du. Och gör felval ibland. Det kan vara dumt, men är mänskligt.

Du eftersöker en utopisk drömvärld där alla handlar korrekt i alla lägen.
Så ser inte verkligheten ut.

Ogillar du Lottor så starkt, så tycker jag att du ska promota för att Martin ska få ta emot kvinnligt besök. På så vis får de ju det straff du anser dem behöva, för att de är så "dumma".

Jag bjöd på det här inlägget.
Nu återgår jag till att ignorera dig.
Vilket inte är någon större förlust då du fortfarande sitter och maler på i samma anda.
Konstruktivt? Inte så mycket...
Citera
2017-05-07, 11:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Om att Lottor är dumma? För det är det enda argument du hela tiden drar upp och har. Du är som trasiga grammofonskivor.
Ja, Lotta var lite "finare" än Martin, ingen har påstått att de inte var tillsammans (åtminstone inte jag).

Tror jag tipsat dig tidigare om att du får ta striden mot media. Men du nappade inte av någon anledning. Det var väl för jobbigt?

Alla vet att det inte är bra att beblanda sig med kriminella. Du har inte uppfunnit hjulet på nytt. Alla vet också att människor har fel och brister. Även du. Och gör felval ibland. Det kan vara dumt, men är mänskligt.

Du eftersöker en utopisk drömvärld där alla handlar korrekt i alla lägen.
Så ser inte verkligheten ut.

Ogillar du Lottor så starkt, så tycker jag att du ska promota för att Martin ska få ta emot kvinnligt besök. På så vis får de ju det straff du anser dem behöva, för att de är så "dumma".

Jag bjöd på det här inlägget.
Nu återgår jag till att ignorera dig.
Vilket inte är någon större förlust då du fortfarande sitter och maler på i samma anda.
Konstruktivt? Inte så mycket...

Inte mindre än elva gånger använder du orden "du/dig" när du påstår saker vad jag gör och tänker.
Vi diskuterar inte mig här, men du kan inte låta bli att försöka.
Det kanske blir så när argumenten tryter.

Att ljuga om bakgrunden till ett brott för att man vill låtsas att BO inte tog dumma beslut är som att ljuga om smittovägen för gonnore. Vi lär oss inget eller fel saker.

Nu står nästa grupp kvinnor utanför Martins dörr, sannolikt felinformerade om det brott som Martin sitter inne för. Alla ni - anhöriga, Lottas vänner, media och postare här som ljugit och förskönat Lotta och Martins historik - har ett ansvar för att dessa tjejer kanske gör om Lottas misstag.
De vet nämligen inte att de gör samma misstag som Lotta - för hon påstods ju inte frivilligt ha haft en kärleksrelation med Martin.

Ni kommer bildligt talat ha nästa misshandlade Martin-kärestas blod på era händer!
För ni ljög och dolde verkligheten!
Citera
2017-05-07, 11:23
Avslutad
Citat:
Inte mindre än elva gånger använder du orden "du/dig" när du påstår saker vad jag gör och tänker.
Vi diskuterar inte mig här, men du kan inte låta bli att försöka.
Det kanske blir så när argumenten tryter.

Att ljuga om bakgrunden till ett brott för att man vill låtsas att BO inte tog dumma beslut är som att ljuga om smittovägen för gonnore. Vi lär oss inget eller fel saker.

Nu står nästa grupp kvinnor utanför Martins dörr, sannolikt felinformerade om det brott som Martin sitter inne för. Alla ni - anhöriga, Lottas vänner, media och postare här som ljugit och förskönat Lotta och Martins historik - har ett ansvar för att dessa tjejer kanske gör om Lottas misstag.
De vet nämligen inte att de gör samma misstag som Lotta - för hon påstods ju inte frivilligt ha haft en kärleksrelation med Martin.

Ni kommer bildligt talat ha nästa misshandlade Martin-kärestas blod på era händer!
För ni ljög och dolde verkligheten!

Om dessa kvinnor känner till fallet Lotta överhuvudtaget, så vet de också hur utgången blev.
Om Lotta förskönats eller inte i media, lär inte påverka deras beslut.

Vääldigt få människor i Sverige väljer partner efter rekommendationer.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-05-07 kl. 11:26.
Citera
2017-05-07, 11:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Om dessa kvinnor känner till fallet Lotta överhuvudtaget, så vet de också hur utgången blev.
Om Lotta förskönats eller inte i media, lär inte påverka deras beslut.

Vääldigt få människor i Sverige väljer partner efter rekommendationer.

Det är självklart att den bild som media målade upp att Lotta inte var tillsammans med Martin gör att dessa nya kvinnor tror sig kunna klara av Martin bättre - för de tänker ge honom kärlek, empati och förståelse. Något som de tror Lotta inte gjorde för hon ville ju inte ha honom!

De tror att de gör annorlunda än svekfulla Lotta som gjorde Martin illa och ledsen när hon inte ville ha honom. Han kanske också drar en vals om hur falsk och svekfull hon var, hur sårad han var när han hade satsat på förhållandet med framtida barn och ny lägenhet - men att hon lurade och svek honom.

Allt påstående som också kommer från anhöriga och media. Varför skulle dessa tjejer inte tro på det?

Om det vore minsta moral och ruter i Lottas så mediesugna syster Camilla, borde hon idag gå ut med en insändare om hur illa det gick när hennes syster valde Martin som partner, delade hans liv och missbruk och ville ha en framtid med honom. Som ett varnande exempel för dessa nya Martin-kärestor.

Men det kommer hon inte göra. För hon vill nämligen, precis som en del postare här, fortsatta att med näbbar och klor försvara den utopiska bilden av oskyldiga, renlevnads Lotta. Detta är viktigare än att man räddar nästa misshandlade kvinna. Så omtänksam och medkännande är hon!

Och ni vill gärna också förklara att Lotta inte valde själv - för kvinnor kan inte bättre. Det starke listige mannen tog över. Hela kvinnosläktet ska förklaras dumma och mindre begåvade än en man som Martin - hellre än att erkänna att en enda individ - Lotta - gjorde något idiotiskt. Snacka om att bita sig i svansen!
Man skulle skratta åt detta om det inte var så sorgligt med en död kvinna och kanske redan nästa på tur.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-07 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in