Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
ALLT media skriver bygger ju på agendor och lögner.
Hur klarar du av din vardag?
Och nej, "galet sex" var inte "ständigt återkommande". Läs om Fupen.
Att ni orkar sitta och hata på en kvinna som är död, ännu efter ett år.
Ingen har heller sagt att Lotta var rationell eller på något vis hyllat hennes val av Martin.
Ni har fastnat i ett svart/vit-tänk. Och tror att alla som inte skriver negativt om Lotta och/eller har viss förståelse för hennes situation promotar dessa förhållanden. Ni kan inte ha två tankar i huvudet samtidigt.
Jag skäms inte å mitt köns vägnar, som vissa nötter här.
Men jag är djupt orolig för mänskligheten, när jag ser hur vissa lägger ner mycket möda, energi och tid på att ihärdigt framhäva en, för dem, okänd människas negativa sidor.
Återigen, vill ni rädda dessa kvinnor. Så lägg er energi på de som ännu är i livet. Ut och informera dem om era "kloka" insikter och rädda liv!
Applådera att Martin nu inte tillåts träffa några nya kvinns, och se det positiva i att de kvinnor som trots allt vill träffa honom nu inte kan/får göra så.
Vad är problemet?
"Ut och informera".
Om vadå?
Lottas anhöriga, media och en del av er här i tråden har ju i månader framhållit att Lotta inte valde Martin, att de inte var tillsammans, att hon inte ville träffa honom, inte ville ha en framtid med honom och i stället flydde honom, var rädd för honom och gömde sig.
De kvinnor som idag står i kö till Martin tänker ju inte bete sig så. De planerar att ge honom sin kärlek och visa honom empati och trofasthet. Kanske följa med in i hans liv med vänner och i värsta fall missbruk. Saker som ni påstår att Lotta
inte gjorde.
De här groupi-brudarna har en idee om hur slipstenen Martin ska dras - de tänker inte göra samma misstag som den svekfulla Lotta som lämnade Martin, svek honom och gjorde honom ledsen och illa.
Ni har påstått att Lotta var lite "finare" och inte var tillsammans med Martin, ville fly från honom och inte nedlät sig till att delta i hans liv med vänner och missbruk, till och med att han var en "stalker" som bröt sig in hos henne. Dessa brudar tänker inte behandla Martin så.
Med ert synsätt att dölja verkligheten för att "inte tala illa om Lotta" - kan vi ju inte informera någon och använda Lottas öde som exempel. Det är ju för vad han gjorde Lotta som Martin sitter där.
Om vi nu dolt och ljugit hur det gått till - har vi ju grovt lurat dessa nya Martin-kvinnor.
Vi var några som ville använda sanningen om Lottas öde för att rädda de tjejer som fortfarande är i livet från att göra samma misstag. Ni var några som tyckte de var viktigare att dölja sanningen för att "inte tala illa om en död".
Begriper inte du och dina gelikar hur dumt detta har varit?