2017-05-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon blir ju mördad så där upphör ömsesidigheten...

Vilken hon? Långt ifrån alla kvinnor som gifter sig rikt blir väl mördade, den andelen är klart minimal. Nåja.
Citera
2017-05-06, 22:48
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Vilken hon? Långt ifrån alla kvinnor som gifter sig rikt blir väl mördade, den andelen är klart minimal. Nåja.

Haha, och var väl poängen med inlägget? Hon är martins döda ex.

Långt ifrån alla som gifter sig rikt blir mördade, är du säker?
Citera
2017-05-06, 22:54
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Hm, märkligt uttalande. Varför ska du skämmas för att vara kvinna p.g.a eventuella andra kvinnors agerande?! Då ska vi skämmas över att vara kvinnor för att Arbogakvinnan har gjort som hon har gjort, etc etc... Män ska skämmas för att en viss andel män våldtar eller mördar? Näe, skulle aldrig få för mig att skämmas för mitt kön, aldrig. Inte mitt ansvar, inte ditt ansvar. Vad andra gör.

Skam och skuld är inte samma sak. Skam - kanske för att alla kvinnor av många dras över samma kam. Skam kan spilla över på andra.
Skam eller skuld känner jag inte för Arbogakvinnan heller. Hon är ju tvärtemot vad ett offer är. Ett unikum som jag inte tror nån drar nåra paralleller med andra kvinnor.
Usch, jag är trött och har svårt att redogöra för och bena isär begreppen.
Citera
2017-05-06, 22:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Det var två specifika fall jag tänkte på.
Citera
2017-05-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms

Eftersom du inte läser vad La Scala skrev så upprepar jag dennes kommentar som jag svarade på:

"Sak samma gäller de kvinnor som hakar på en karl för att "han är rik". De får (eller kräver?) dyrbara presenter och när mannen fattar att han utnyttjats så slår det slint."

Det var ett generellt uttalande av La Scala, inte om Lotta och Martin, kan du inte se det?
Citera
2017-05-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Skam och skuld är inte samma sak. Skam - kanske för att alla kvinnor av många dras över samma kam. Skam kan spilla över på andra.
Skam eller skuld känner jag inte för Arbogakvinnan heller. Hon är ju tvärtemot vad ett offer är. Ett unikum som jag inte tror nån drar nåra paralleller med andra kvinnor.
Usch, jag är trött och har svårt att redogöra för och bena isär begreppen.

Ok, jag förstår vad du menar, de flesta har en tendens att dra "alla" över en kam, men i realitet ska ingen någonsin skämmas över andras svaga val här i livet.
Inget illa menat heller om jag lät burdus.
Citera
2017-05-06, 23:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Hm, märkligt uttalande. Varför ska du skämmas för att vara kvinna p.g.a eventuella andra kvinnors agerande?! Då ska vi skämmas över att vara kvinnor för att Arbogakvinnan har gjort som hon har gjort, etc etc... Män ska skämmas för att en viss andel män våldtar eller mördar? Näe, skulle aldrig få för mig att skämmas för mitt kön, aldrig. Inte mitt ansvar, inte ditt ansvar. Vad andra gör.

Inte direkt skämmas över vad andra kvinnor gjort. som ex Arbogakvinnan.
Utan skämmas över att många kvinnor försvarar andra kvinnors dålig val och beslut med "att de inte begrep bättre" - inte hade "förmågan att låta bli" eller "inte förstod" - för att de just var kvinnor i relation till en man.

Det är en kollektiv nedvärdering som jag absolut inte delar. Just jag tycker inte att kvinnor har sämre förmåga att förstå, låta bli något farligt eller att de inte begriper bättre. När någon använder dessa formuleringar som ursäkt för exempelvis Lottas beteende - blir jag irriterad. När vederbörande dessutom påstår sig göra det som försvar för alla kvinnor och anser sig vara mån om kvinnors rättigheter - då skäms jag för att en annan kvinna kan uttala sig så dumt och få medhåll av andra kvinnor.

En del av dessa trångsynta postare påstår sig dessutom göra det " för att värna om Lottas minne".
Och för detta är de beredda att dumförklara hela kvinnosläktet!

Att kvinnliga groupies bildlikt står utanför fängelserna och längtar efter Martintyper - just för att dessa män är kriminella är både märkligt och unikt för det kvinnliga könet. Inte står det karlar utanför Hinsan och trånar.

För detta kvinnliga beteende känner jag som kvinna lite skam att kvinnor är beredda att sjunka så djupt. Inte mycket skam - för det är ju inte jag - men lite skämmigt är det. Kanske samma känsla av skam som män känner när de läser om vad andra män gjort i form av våldtäkt, misshandel, etc.
Citera
2017-05-06, 23:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Inte direkt skämmas över vad andra kvinnor gjort. som ex Arbogakvinnan.
Utan skämmas över att många kvinnor försvarar andra kvinnors dålig val och beslut med "att de inte begrep bättre" - inte hade "förmågan att låta bli" eller "inte förstod" - för att de just var kvinnor i relation till en man.

Det är en kollektiv nedvärdering som jag absolut inte delar. Just jag tycker inte att kvinnor har sämre förmåga att förstå, låta bli något farligt eller att de inte begriper bättre. När någon använder dessa formuleringar som ursäkt för exempelvis Lottas beteende - blir jag irriterad. När vederbörande dessutom påstår sig göra det som försvar för alla kvinnor och anser sig vara mån om kvinnors rättigheter - då skäms jag för att en annan kvinna kan uttala sig så dumt och få medhåll av andra kvinnor.

En del av dessa trångsynta postare påstår sig dessutom göra det " för att värna om Lottas minne".
Och för detta är de beredda att dumförklara hela kvinnosläktet!

Att kvinnliga groupies bildlikt står utanför fängelserna och längtar efter Martintyper - just för att dessa män är kriminella är både märkligt och unikt för det kvinnliga könet. Inte står det karlar utanför Hinsan och trånar.

För detta kvinnliga beteende känner jag som kvinna lite skam att kvinnor är beredda att sjunka så djupt. Inte mycket skam - för det är ju inte jag - men lite skämmigt är det. Kanske samma känsla av skam som män känner när de läser om vad andra män gjort i form av våldtäkt, misshandel, etc.

Just så!
Citera
2017-05-06, 23:35
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Eftersom du inte läser vad La Scala skrev så upprepar jag dennes kommentar som jag svarade på:

"Sak samma gäller de kvinnor som hakar på en karl för att "han är rik". De får (eller kräver?) dyrbara presenter och när mannen fattar att han utnyttjats så slår det slint."

Det var ett generellt uttalande av La Scala, inte om Lotta och Martin, kan du inte se det?

Men då är det bättre att du citerar det du svarar på än ett annat inlägg. Jag besvarade den text som fanns i ditt inlägg. I vilket fall handlar denna tråd om martin och lotta, inte om rika snuskgubbar och golddiggers.

Så om jag fattat det rätt är det alltså nya regler om besök på anstalterna. Det låter sunt, det ska vara jobbigt att sitta i fängelse, man ska känna sig utanför och man ska fråntas allt utom basbehoven.
Citera
2017-05-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms

Däremot, blir osedvanligt många mördade, just när dom vill lämna mannen ifråga.

Senast i Muskö.
Citera
2017-05-07, 00:02
Medlem
Kan ju hoppas att denna psykopat aldrig mer kommer ut, men det är kanske inte så troligt.

Har svårt att se att han kan tillföra samhället något den dagen man släpper ut honom, tror inte han någonsin har arbetat utan endast drivit runt på knark och anabola. Vill minnas att jag stötte på honom flertalet gånger under min ungdom och redan då var det tal om droger och anabola. En extremt oberäknelig och obehaglig människa.
Citera
2017-05-07, 00:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Däremot, blir osedvanligt många mördade, just när dom vill lämna mannen ifråga.

Senast i Muskö.

Heter Muskö - är en ö. Tredje ö-linjen ut från fastlandet, näst längst ut i Östersjön sedan kommer Finland.

Du är nog lite felinformerad nu.
Problemet med Lena på Muskö var att hon inte gjorde slut med Benny utan fortsatte relationen. Hon ville göra slut och packade ihop hans saker på en kärra, meddelade honom per telefon från Spanien att han kunde hämta kärran. Men väl hemma igen fortsatta hon att umgås med honom, han bodde hos henne, hon lät honom hjälpa henne i stugan, klippa gräs och delta på fester och middagar. Tog emot hans dyrbara presenter.
Inga klara besked där inte!

Lotta gjorde heller inte slut med Martin. Han gjorde slut med henne ett kort tag när han tillfälligt tyckte bäst om Angelica, men han ångrade sig och gick tillbaka till en välvillig tacksam Lotta igen.
Inga tveksamheter till att planera för gemensam framtid hos Lotta inte!

Det är inte "bara" om kvinnorna vill skiljas som det är farligt. Det kan vara farligt att sända dubbla signaler till någon som inte kan tyda signaler rätt. En sådan som Martin ska undvikas framför allt när han är hög på knark och full av anabola och en person som Benny ska man absolut inte känslomässigt leka med. Två herrar som blev farliga utan att deras kvinnor såg faran.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-07 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in