Citat:
Återigen frågan var är dagens kristendom i rakt nedstigande led samma "lära" som Jesus lärde ut?Läs på om kristendomens historia. De tidiga kyrkorna grundades av apostlarna och deras efterträdare. De mer kända exemplen är kyrkorna i Rom och Antiokia som grundades av Petrus, samt kyrkan i Alexandria som grundades av Johannes Markus.
Aposteln Paulus tar upp homosexualitet. Och Kristus själv tar upp att det korrekta sättet för samlevnad är en man som förenas med en kvinna och blir ett.
Kristus utsåg endast män till sina apostlar. Varför utsåg han inte kvinnliga apostlar om hans tanke var att också kvinnor ska kunna vara apostlar?
Du ropar islamofobi när andra kritiserar islam. Men du tillåter dig själv uttrycka dig väldigt negativt om religion, i synnerhet kristendom.
Aposteln Paulus tar upp homosexualitet. Och Kristus själv tar upp att det korrekta sättet för samlevnad är en man som förenas med en kvinna och blir ett.
Kristus utsåg endast män till sina apostlar. Varför utsåg han inte kvinnliga apostlar om hans tanke var att också kvinnor ska kunna vara apostlar?
Du ropar islamofobi när andra kritiserar islam. Men du tillåter dig själv uttrycka dig väldigt negativt om religion, i synnerhet kristendom.
Mitt svar är nej...självfallet inte, den har som precis alla övriga religioner och ideologier ändrat efter tid.
Liksom inget konstigt.
Vilka som verkligen var Jesus apostlar är man ju inte säkra på. Finns viss forskning (baserat på äldre funnen textmaterial från Jesu tid) som antyder att ex Maria Magdalena kan ha varit en av apostlarna som följde Jesus.
men att hon senare blivit bortstruken (oj så udda i sånt fall!)
Ge mig källan på att det var Jesus som sa detta.
Och återigen ska vi verkligen idag lyssna på Paulus? i denna fråga? Vem är han liksom? Vem har givit honom denna auktoritet bestämma om homosexualitet ska vara accepterat idag eller inte?
Sen måste jag säga att du helt enkelt har för vinklade öron för att fatta nyanserna i vad jag skriver ibland...lite tröttsamt.
jag blir ständigt sittandes här och försvarar mulsimer, eftersom detta är rasisterna högborg och föraktet, hatet, islamofobin är massiv här inne....det är INTE motsvarande för kristendom.
Däremot försvara jag INTE överhuvudtaget något av vad jag betraktar som rena dumheter , kvinnohat, sexualskräck och allmän trams från båda religioner.....
Dock försvarar jag bådas rätt existera, jag bara hoppas att de fasen reformerar sina religioner till att bli mer humana, rättvisa och demokratiska.
För inte är det så att alternativmedia och Flashback är sajter där det är gångbart att sprida uppdiktade faktoider utan någon grund i källor, där man kan lita på att läsarna inte kommer bemöda sig att göra en bedömning av sanningshalten i uppgifter som stödjer deras förvridna världsbild? Nej, självklart inte, här är det inte gångbart att förfäkta någon ideologi, ni lyssnar bara på "sakliga argument", som dina inlägg så utmärkt bevisar.