2017-05-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soldier9
Har tagit Elvanse några månader nu. De första dagarna/veckorna fick jag en aningen euforisk effekt och kände mig extra taggad och engagerad men just den effekten försvann ju så småningom (som förväntat) och efter det har den huvudsakliga effekten varit en del ökat fokus helt enkelt. Är det någon som har provat att ta regelbundna Elvanse-pauser och ersatt Elvanse med typ metylfenidat under några dagar för att sen återgå till Elvanse och därigenom känna den där "extra" kicken igen som man får i början? Det är ju i regel helt meningslöst att jaga euforin men om man kan göra det genom "pauser" så känns det okej tycker jag! Och för just min del så är det nog extra riskfritt eftersom jag inge ens kan ta högre än nuvarande dygnsdos pga. biverkningar. Så berätta gärna om era erfarenheter av Elvanse-pauser! (Och även metamina/attentin)

Hur lång tid verkar elvanse för dig?
Citera
2017-05-05, 12:41
Medlem
Ok, det var 30mg Elvanse jag fick utskrivet på recept, inte 50mg som jag först trodde.

Men iallafall så tog jag den allra första kapsylen idag på morgonen och jag måste faktiskt säga att jag inte känner mig så annorlunda. Kanske lite mera observant, uppmärksam och klarar av att fokusera på flera saker samtidigt. Känner mig också lite lugnare i allmänhet. Inga särskilda biverkningar ännu förutom lite torrare mun vilket jag faktiskt tycker är bra så jag slipper svälja så jävla ofta. Min matlust kvarstår fortfarande.

Däremot har jag inte känt något rus, eller eufori, eller någon form av hög ännu. Är det vanligt att när man första gången provar Elvanse vid låg dos att man inte upplever det här?
Citera
2017-05-06, 00:35
Medlem
Är det vanligt att med 30mg Elvanse att man fortfarande känner sig väldigt pigg och vaken även fast det har gått över 14 timmar sedan man tog det?

har faktiskt svårt som fan att somna.
Citera
2017-05-06, 12:23
Medlem
-spitzlix-s avatar
Få detta eller metamina utskrivet lätt?
Har självmedicinerat Metylfenidat i diverse preparat; Equasym, Ritalin och concerta från 40mgs doser upp till 180mg utan framgång, blev bara skitnödig.

Dock självmedicinerat Amfetamin/Tjack, Amfetaminanaloger och andra liknande CS som gett bra resultat förutom att det är olagligt. Är Elvanse eller Metamina något för mig, min störda ADD och mitt Autistiska drag? Tacksam för svar. Trött på ofokuset osv som ADDn ger, hyperaktiviteten autistiska draget ger åh annan skit.
Citera
2017-05-07, 05:35
Medlem
FashionMonsters avatar
Äter inte regelbundet men vill veta hur det blir om man äter en 50's om dagen i t.ex 20 dagar i streck, hur mår man egentligen dagarna/ veckan efter man klipper så direkt?

Vet ju att en liter energidryck per jobbdag var ganska tråkigt att bli utan efter en period.

Min uppfattning vad som krävs för en problemfri andvändning: Elvanse starter kit:
Vätskeersättning- Resorb (den med magnesium för käkspänningar ofc)
Saliv-stimuleratabletter, helst utan aspartam wtf. Torr och halsont annars.
Ett trevligt hasch, enda som hjälper med aptiten. Alternativ väldigt mkt frukter.

Är detså för er som äter dagligen också, omständigt med alla attrialjer, funderar på att köra metamina istället - är det alltså 5st 10mg Metamina som motsvarar en 50's elvanse?
Lol vad jag känner på mig svaren redan finns i denna tråden, grejen att aptit-förlusten är så himla kvarliggande trots att själva speedet är över, metamina kanske är hårdare at men som iaf är över snabbt?

Ja utan detta staring kit går det inte
Citera
2017-05-07, 07:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Är detså för er som äter dagligen också, omständigt med alla attrialjer, funderar på att köra metamina istället - är det alltså 5st 10mg Metamina som motsvarar en 50's elvanse?
Metamina finns inte att få och ~20.9gram motsvarar 70mg elvanse

Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Få detta eller metamina utskrivet lätt?
Inga licenser godkänds för metamina.
Citera
2017-05-07, 08:50
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Metamina finns inte att få och ~20.9gram motsvarar 70mg elvanse

Inga licenser godkänds för metamina.
Ah,måste fått Metamina om bakfoten då.
Men Elvanse då, skulle det vara något?
Citera
2017-05-08, 05:51
Medlem
Har letat på hela tråden om högre doser. jag åt 7-8 elvanse 50mg idag. aldrig tagit det förut bara läst på fass. vad är en stor dos, jag har inte adhd. men har tagit mycket CS tidigare så ruset är inte någong kioskvältare, men helt ok. vad jag är intrsserad av är hur många mg elvanse man måste äta för att det ska va en fara. tack
Citera
2017-05-08, 08:54
Medlem
4 xanor 5 mg för att somna också recommenderar o mixa?
Senast redigerad av xBeentherex 2017-05-08 kl. 09:13.
Citera
2017-05-08, 17:41
Medlem
lmnees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Du kan vara lugn. 70mg är typ en tiondels 1mg lina.

fett dum jävla kommentar. Av vilken anledning postar du fullständigt felaktig information som kan leda till jävla problem om den som läser inte förstår överdriften heller. Håll tyst med sådana här korkade kommentarer som vissa nya och ovetandes kan ta seriöst.
Citera
2017-05-09, 17:33
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Känner av 50mg redan efter 30-60min, verkar ta upp mot 1,5-2h för de flesta?

Ger sen mild eufori första 2-3h, sen ökad vakenhet & fokus ca 3-4h.

Sen dippar det ganska snabbt, totalt räcker 50mg i 6-7h, sen behöver jag fylla på med lika mycket till för att "hålla det uppe"
Är det ett återdoseringsbehov/"jagande" från min sida eller är effekt runt 12-14h bullshit?
Den "ska" sitta i runt 12h, men det är väl som med allt annat väldigt individuellt.

Första veckan på 50mg fick jag väldigt mycket biverkningar som svettningar, hjärtrusningar och ångest i vågor, iskall kropp, extrem muntorrhet etc.

Nu efter tre veckor så är det endast sämre blodcirkulation och minskad aptit som kvarstår, bortsett från de positiva effekterna som jag tycker sitter kvar, mindre eufori möjligen, eller kortare. Är dock uppe i doser runt 100mg/dygn.

Är det en bra ide att hålla upp några dagar här och där för att inte utveckla mer tolerans?
Eller blir det bergochdalbana och missbruksbeteende? Gillar i regel inte substanser som ger en kännbar kick.

Har alltid haft sömnproblem men även fast jag återdoserar denna på eftermiddagen så somnar jag i tid varje kväll, dock med sömntabletter men så var det innan elvanse med.
Citera
2017-05-09, 17:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Känner av 50mg redan efter 30-60min, verkar ta upp mot 1,5-2h för de flesta?
Verkar som magsyra och om elvanse tas på tom mage eller vid måltid spelar stor roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in