2017-05-06, 23:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag tror du kan ha rätt i detta med kniven. Mycket möjlig försvarslinje. "Misstänkt kniv visar sig vara oskyldig" kan vara ett bra litet sidospår för Amanda. Som till vardags har en helt hopplös uppgift.

Det här som kan se ut som "sidospår" i FUP, som t.ex. knivarna hon inte köpt eller kniven som hittats hemma hos JM som inte var den som användes vid mord och mordförsök, kommer väl inte att tas upp i rättegången?

Det redovisas väl ändå i FUP som spår som följts?

Citera
2017-05-06, 23:28
Medlem
letsdoits avatar
Tekn. Prot., s. 308:
MR ska ha en professionellt utförd ryggtatuering: En ylande varg och därunder texten:

Throw me to the wolves and I return leading the pack

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRsz3xP_9kJlwcBTp5P-D5gVPiF_XT6Bqc3GTXIpdJ1Ymz4M2wR

Vi får snart se...
Citera
2017-05-06, 23:37
Medlem
FarbrorAgges avatar
Satan vad sliten och tjock hon ser ut på senaste fotona. Och vad i helvete har hon gjort med ögonbrynen?! Hon ser ju riktigt psyksjuk ut nu.

http://www.vlt.se/vastmanland/ar-hon-spindeln-i-det-bisarra-mordnatet

http://omni.se/jag-skulle-aldrig-be-nagon-hugga-nagon-med-kniv/a/Lrkl9

http://www.vlt.se/blaljus/brott/johanna-moller-jag-skulle-aldrig-skicka-dit-nagon-med-kniv-jag-hade-gjort-det-sjalv
Citera
2017-05-06, 23:42
Medlem
Solglittrets avatar
Johanna gillar ju flärd och lyx, levde över sina resurser enligt föräldrarna - levde dyrt!
Därtill introducerade hon MR i detta lyxliv enligt hennes vittnesmål i FUP.

Lite trist då att införskaffa en mycket billig kniv i billighetsbutiken Willys för ett av de viktigaste stegen till rikedom hon såg framför sig. Så bröts knivbladet också av. Skulle tro att just Ankis överlevnad är på grund av det billiga dåliga mordvapnet som gick sönder.

Tänk om även moden hade dött och Johanna, kanske tillsammans med MR, dagen efter kommit för att hälsa på med tvillingarna och varit först på mordplatsen. De skulle kunnat bryta upp ytterdörren, rumstera om och stjäla saker för att få det att se ut som ett rånmord. MR skulle kunna försöka lyfta upp offren och på så sätt förklara ev hudavskrap, sedan satt sig i firmabilen som förklaring till blodet där.
Hon kunde rott iland detta!!!

Och då kanske ingen heller hade lyssnat på IF framöver.

Allt misslyckades för att hon kanske köpte en för dålig billig kniv?
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-06 kl. 23:55.
Citera
2017-05-06, 23:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Satan vad sliten och tjock hon ser ut på senaste fotona. Och vad i helvete har hon gjort med ögonbrynen?! Hon ser ju riktigt psyksjuk ut nu.

http://www.vlt.se/vastmanland/ar-hon-spindeln-i-det-bisarra-mordnatet

http://omni.se/jag-skulle-aldrig-be-nagon-hugga-nagon-med-kniv/a/Lrkl9

http://www.vlt.se/blaljus/brott/johanna-moller-jag-skulle-aldrig-skicka-dit-nagon-med-kniv-jag-hade-gjort-det-sjalv

Jag vet av vi diskuterat och avfärdat detta tidigare. Men damen ser i mitt tycke ändå fortfarande gravid ut på bilderna. Tjock om bålen men inte tjock i ansiktet. Men det är nog inte så troligt efter 9 månader med totala restriktioner. Hon är märklig men inte så märklig att hon är gravid mycket längre än vi andra.
Citera
2017-05-06, 23:51
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det här som kan se ut som "sidospår" i FUP, som t.ex. knivarna hon inte köpt eller kniven som hittats hemma hos JM som inte var den som användes vid mord och mordförsök, kommer väl inte att tas upp i rättegången?

Det redovisas väl ändå i FUP som spår som följts?

Det kommer förmodligen inte ha någon som helst relevans, du har helt rätt.
Citera
2017-05-06, 23:54
Medlem
letsdoits avatar
Vittnesförhör B, del 1 (2), s. 313ff – MR:s kompis AM blir allt mer konfunderad:
Citat:
På fråga om avlyssningen där det nämns att någon ska köpa en lägenhet för 1,8 miljoner uppger A att MR berättat under sommaren att JM köpt ett hus åt MR för 1,8 miljoner någonstans utanför Malmö, kanske i Halmstad. A tyckte - och tycker - det är jättekonstigt. A uppger att han inte trott att MR varit inblandad i mordet, men att han nu börjar förstå att det nog är så.
/…/
På fråga om han har haft någon kontakt med JM efter mordet så tror inte A det. Han uppger dock att JM ringde honom någon gång efter mordet, han vet inte när. JM sa att MR inte mådde bra utan att denne fick psykoser och höll på att bli galen. A, som inte var i E-tuna, utan han tror att han var på IKEA i Västerås, fick prata med MR i telefon. MR sa då att han hade en skada i hjärnan och skulle han svimma igen skulle JM få lova att kasta kallt vatten på MR. Detta berättade A för JM, men hon ville ändå att A skulle komma, men det kunde han inte.
Citera
2017-05-06, 23:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag vet av vi diskuterat och avfärdat detta tidigare. Men damen ser i mitt tycke ändå fortfarande gravid ut på bilderna. Tjock om bålen men inte tjock i ansiktet. Men det är nog inte så troligt efter 9 månader med totala restriktioner. Hon är märklig men inte så märklig att hon är gravid mycket längre än vi andra.
Venalfaxin 150 mg får hon i medicin. Syns när hon skivit på lapparna. Återanvänt medicin lista/etikett. Även hennes personnummer å namn står tillsammans med dosen.
Mycket stillasittande får vilken kvinna som helst över 40 att lägga på sig.
Citera
2017-05-07, 00:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tekn. Prot., s. 308:
MR ska ha en professionellt utförd ryggtatuering: En ylande varg och därunder texten:

Throw me to the wolves and I return leading the pack

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRsz3xP_9kJlwcBTp5P-D5gVPiF_XT6Bqc3GTXIpdJ1Ymz4M2wR

Vi får snart se...

Några funderingar:
– När kan det ha varit i tråden som vi började fundera på om MR var JMs nästa offer och var det kunde ligga i tiden?
Nu ser det ju ut som om han slogs av samma tankar strax efter mordet på Göran och mordförsöket på Anki?
Han hade väl knappast kommit undan med självförsvar om han tagit livet av JM strax efter 2016-08-03, men vad hade han fått?
Jag tror att hans utsatta position beaktats och att det tagits hänsyn till att han fruktade för sitt liv.

Det dröjde ändå till 2016-12-29 innan han gav en ganska detaljerad beskrivning av vad som hände på kvällen 3/8...

Hur hade JM tänkt om MRs framtid? Att efter föräldrarna var döda (som var avsikten) så behövdes inte han längre? Då hade han väl bara varit en belastning?

MR har sagt att han inte är rädd för svensk polis, så som han var för polis i Iran, t.ex.
Hur rädd var han för JM? Hur rädd hade han anledning att vara för JM?

Ingen morbid fantasi är för morbid – Här!

Citera
2017-05-07, 00:04
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Enligt förhör med Akbari, Hossein / Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_r_B__del_2__2_.pdf / sidan 53 alt 420 kan MR även haft efternamnet Peivandi.
Tack!
Intressant. Måste läsa den bilagan igen!
Citera
2017-05-07, 00:11
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Några funderingar:
– När kan det ha varit i tråden som vi började fundera på om MR var JMs nästa offer och var det kunde ligga i tiden?
Nu ser det ju ut som om han slogs av samma tankar strax efter mordet på Göran och mordförsöket på Anki?
Han hade väl knappast kommit undan med självförsvar om han tagit livet av JM strax efter 2016-08-03, men vad hade han fått?
Jag tror att hans utsatta position beaktats och att det tagits hänsyn till att han fruktade för sitt liv.

Det dröjde ändå till 2016-12-29 innan han gav en ganska detaljerad beskrivning av vad som hände på kvällen 3/8...

Hur hade JM tänkt om MRs framtid? Att efter föräldrarna var döda (som var avsikten) så behövdes inte han längre? Då hade han väl bara varit en belastning?

MR har sagt att han inte är rädd för svensk polis, så som han var för polis i Iran, t.ex.
Hur rädd var han för JM? Hur rädd hade han anledning att vara för JM?

Ingen morbid fantasi är för morbid – Här!

Någonstans nämns det att Johanna ville använda Mohammed för att likvidera afghanerna som läckte sexvideon, eftersom hon ansåg att det var deras fel att hennes värld rasat samman.

Edit: Det rörde sig om Chaled/Calle, som ju varit den som svikit henne genom att kontakta E-kuriren angående asylsexet.

Sid 645 i huvudprotokollet.

Calle säger att han lärt känna Johanna när de jobbat för Andra chansen, alltså det bolag som även Gamalielsson (och Uppsalamaffian...) var involverad i.
Senast redigerad av KeithRichards 2017-05-07 kl. 00:30.
Citera
2017-05-07, 00:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Någonstans nämns det att Johanna ville använda Mohammed för att likvidera afghanerna som läckte sexvideon, eftersom hon ansåg att det var deras fel att hennes värld rasat samman.

När hon låstes in så slutade det.

Tänk om det blir en sådan där osannolik kollektiv hjärnblödning i Västerås i slutet av juni och hon släpps. Vad händer då med alla som hon kommer att vara "ganska arg" på?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in