2017-05-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vi har förstått att J. H hade ett brett nätverk kring sig, så klart de också vill bidra med inlägg.
Mannen i masken, han framförde ett minnesvärt inlägg/försvar när sexutnyttjandet på "småpojkarna"var aktuellt. Antar att några i hennes gamla nätverk fortfarande är engagerade.
Intressant - kanske är de kallade som vittnen till rättegången- av försvaret.
Jo, det har jag förstått. Men lägger man ut gåtor typ fågel-fisk-eller-mittemellan så får man räkna med att responserna blir därefter.
Det enda jag kan tänka mig just nu, som skulle vara lite skakigt är att det finns någon expert som knäcker 3-algs-hyoptesen.
Men det hindrar inte att det finns andra fakta som kan ifrågasättas på liknande sätt. Det är bara att grubbla vidare om man ids?

En annan sak som jag glömmer fråga hela tiden, men nu!
Johanna: mord, mordförsök, anstiftan, medhjälp står på misstankelistan.
Hur är det med försvårande av utredning, falska vittnesmål, övergrepp i rättssak och allt vad det nu kan heta.
(Jag är inte juridiskt kunnig, det är jag helt öppen med)

Finns risk att våra diskussioner här är till hjälp för försvaret?
Här kommer så många idéer och infallsvinklar - något är kanske till hjälp utan att vi anar det?
Citera
2017-05-06, 22:41
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Knivar som JM köpt på Willys

Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 152 på mitten (2016-07-27, 15:58, Kockkniv 34 cm, 59:-)
Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 155 på rad 8 (2016-07-28, 15:58, Kockkniv 34 cm, 59:-)
Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 156 på nära slutet (2016-07-29, 15:13, Kockkniv 34 cm, 59:-)

Kniv med avbruten spets som hittades i JMs lägenhet

Kniven påträffades vid undersökning i lägenheten 2016-08-17 - 18.

Protokollbilaga_2017-02-06__Tekniskt_protokoll.pdf, sid 148 bild 129 & 130.

Hmmm…

Tyvärr fel. Läs igen. Kvitton sid 151-157 är Kvitton från allmän sökning av Willys på sålda knivar under perioden före mordet/mordförsöket. Dessa är köpta av andra Willys-kunder både med och utan Willys+ som ingen stämmer med JM's kundnr. Dessa knivar är köpta med diverse Mastercard/Visa som inte är JM's kort.

JM har sina 4 inköp som är kopplade på hennes Willys+ (slutar på 4771) och betalda med hennes Nordea-kort. Dessa kvitton visas på sidan 158-164. Inga knivar där!

Fattar inte var bevisningen finns i detta.

Men det är inte en slump med den kniven utan spets hemma hos JM samt de två knivarna hittade vid E20 i busken.

Får bara inte ihop det. Ursäkta tjatet om knivarna, men jag begriper det inte!

Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Johanna Möllers personnummer kontrollerades mot systemet och det visade att hon är
pluskund, men hon är inte registrerad för självscanning i den aktuella butiken. Hon har gjort
fyra inköp i butiken som klubbmedlem från den 2 juli 2016. Dessa kvitton redovisas i
bifogade dokument. (s 158-164/JLM)

Per gjorde en sökning i kassasystemet mellan 2016-07-15 och 2016-08-03 där han sökte
allmänt på inköp av knivar. Sökningen visade att de sålt tre knivar under perioden. En kniv
per köp 27,28 och 29 juli. Visas i bifogat dokument. (s 151-157/JLM)
Citera
2017-05-06, 22:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
MR använder detta namn själv. Bla har han detta namn på sin senaste Facebook (Johanna har själv också valt sig kalla sig Johanna Taha även på sin nya Facebook).

Johanna säger i förhör att Taha är Mohammads riktiga namn.

Enligt förhör med Akbari, Hossein / Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_r_B__del_2__2_.pdf / sidan 53 alt 420 kan MR även haft efternamnet Peivandi.
Citera
2017-05-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Enligt förhör med Akbari, Hossein / Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_r_B__del_2__2_.pdf / sidan 53 alt 420 kan MR även haft efternamnet Peivandi.
Wow!
Tack! Undrar om det har lett till något när det gäller hans öden och äventyr efter Iran.
Citera
2017-05-06, 22:52
Medlem
lasternassummas avatar
Tack!

Ja, det hade väl varit lite konstigt. Då var det som jag uppfattade det första gången jag läste.
Vad kan jag säga? Det är en omfattande FUP!

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Tyvärr fel. Läs igen. Kvitton sid 151-157 är Kvitton från allmän sökning av Willys på sålda knivar under perioden före mordet/mordförsöket. Dessa är köpta av andra Willys-kunder både med och utan Willys+ som ingen stämmer med JM's kundnr. Dessa knivar är köpta med diverse Mastercard/Visa som inte är JM's kort.

JM har sina 4 inköp som är kopplade på hennes Willys+ (slutar på 4771) och betalda med hennes Nordea-kort. Dessa kvitton visas på sidan 158-164. Inga knivar där!

Fattar inte var bevisningen finns i detta.

Men det är inte en slump med den kniven utan spets hemma hos JM samt de två knivarna hittade vid E20 i busken.

Får bara inte ihop det. Ursäkta tjatet om knivarna, men jag begriper det inte!
Citera
2017-05-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jo, det har jag förstått. Men lägger man ut gåtor typ fågel-fisk-eller-mittemellan så får man räkna med att responserna blir därefter.
Det enda jag kan tänka mig just nu, som skulle vara lite skakigt är att det finns någon expert som knäcker 3-algs-hyoptesen.
Men det hindrar inte att det finns andra fakta som kan ifrågasättas på liknande sätt. Det är bara att grubbla vidare om man ids?

En annan sak som jag glömmer fråga hela tiden, men nu!
Johanna: mord, mordförsök, anstiftan, medhjälp står på misstankelistan.
Hur är det med försvårande av utredning, falska vittnesmål, övergrepp i rättssak och allt vad det nu kan heta.
(Jag är inte juridiskt kunnig, det är jag helt öppen med)

Finns risk att våra diskussioner här är till hjälp för försvaret?
Här kommer så många idéer och infallsvinklar - något är kanske till hjälp utan att vi anar det?
Kan inte tro att spekulation här-kan ha betydelse -däremot så har säkert försvaret kallat in vittnen som stödjer den anklagade. Andra tänkbara gärningsmän-kan pekas ut, men allt som framkommit i J. M,s alla göranden o låtanden det är bara så mycket som pekar mot henne, den unge Afghanen
kommer att ses som offer-(som barnflickan i Knutby. ) Stor skillnad på Knut-barnflickan och -denne unge man som varit helt beroende av J. M- han hade inte ens språket, ingen bostad ingenting.
Barnflickan hon var i alla avseenden förankrad i det svenska samhället.
Citera
2017-05-06, 22:58
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Rohyptnol
Jag kommer inte ihåg i detalj, men jag uppfattade det som att DB hade haft (i sin besittning) roppe i samband med att Aki drunknade.
Min tanke då var att det kan ha blandats i Akis öl för att göra honom lätthanterlig.
Men då borde väl det ha påträffats i Akis blod? Har någon sett någon uppgift om detta?

Intressant, just roppar benämdes som våldtäktsdrogen för en herrans massa år sen då det lades i glasen på krogen för att få offren loja och följa med hem. Men det borde ingå i standardtest som förhoppningsvis utförts.
Citera
2017-05-06, 23:07
Medlem
Citat:
Kan inte tro att spekulation här-kan ha betydelse -däremot så har säkert försvaret kallat in vittnen som stödjer den anklagade. Andra tänkbara gärningsmän-kan pekas ut, men allt som framkommit i J. M,s alla göranden o låtanden det är bara så mycket som pekar mot henne, den unge Afghanen
kommer att ses som offer-(som barnflickan i Knutby. ) Stor skillnad på Knut-barnflickan och -denne unge man som varit helt beroende av J. M- han hade inte ens språket, ingen bostad ingenting.
Så här spontant har jag också svårt att se att ett utpekande om så med hela handen av en annan möjlig gärningsman kan bli avgörande eller ens tillföra allvarliga tvivel på hennes del i det hela.
Det skulle behöva vara något så absurt som att hon påstår att tvillingarna dränkt Aki och hon/de har gjort allt för att skydda dem.
Att Mohammad och hon i själva verket offrar sig för någon annan; att Anki faktiskt varit delaktig i planerna på mordet.
Sent en lördagskväll kan jag också bli mordisk ....
Citera
2017-05-06, 23:08
Medlem
Citat:

Jag misstänker att advokaten inte har så mycket att säga till om. Däremot har klienten desto mer, för att inte säga allt, inflytande och hon vet nog vilka hon har i sitt strama koppel.

EDIT. tär skall. förstås vara för
Senast redigerad av Remark 2017-05-06 kl. 23:18.
Citera
2017-05-06, 23:20
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Icke att förglömma dock är att JM planerat detta på förhand. Hon iscensätter, därför tror jag att detaljen om knivens brutna spets, inköpet av knivar och att en likartad (med bruten spets) fanns i hennes lägenhet. Tror att den kniven mest troligt inte kan kopplas till mordet/mordförsöket på föräldrarna.

Enbart ett villospår.

Eller så övervärderar jag hennes listighet? Alternativt njutningen av att orkestrera ett spel?

Det kommer att visa sig.
Jag tror du kan ha rätt i detta med kniven. Mycket möjlig försvarslinje. "Misstänkt kniv visar sig vara oskyldig" kan vara ett bra litet sidospår för Amanda. Som till vardags har en helt hopplös uppgift.
Citera
2017-05-06, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Har GH alibi för året innan, 2015 då A*i dog eller bodde han inte i Sverige vid den tidpunkten. Kanske JM vill ha honom åtalad för mordet på pappan och mordförsöket på mamman för att slippa oro att något mer ska komma fram om A*i:s dödsfall som GH känner till.
Mycket talar för att GH ankom till Sverige okt/nov 2015: Vittnesförhör B, del 2 (2), s. 374. - JM tycker han är "bergsmänniskoaktig" och säger sig ha sett honom och MR tvätta blodiga mordkläder mitt i natten vid 01.30-tiden. - Men det kan ju också ha varit GH:s kusin; här gäller det att skrapa ihop så många mördare som möjligt.
Citera
2017-05-06, 23:21
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Tack!

Ja, det hade väl varit lite konstigt. Då var det som jag uppfattade det första gången jag läste.
Vad kan jag säga? Det är en omfattande FUP!

Jag håller med! Har villat bort mig några gånger själv och försöker läsa den ofärgat av allt man läst i tråden. Puh!

Men det är trist om vi ger upphov till nya trådsanningar. Har själv gjort detta omedvetet tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in