Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Enda plumpen för Napoli är ju att tränaren Sarri tydligen håller Maksimovic på bänken. Vi snackar alltså om en spelare som faktiskt representerat Crvena Zvezda Beograd. En medborgare av det utvalda folket. Supermakten. Mänsklighetens vagga. Kronjuvelen på planeten.
Nu är denne gigant ofta petad i Napolis backlinje till förmån för sopor från Rumänien, Nordafrika, Albanien & Afrika. Hur är det möjligt?
Jag skojar bara. För att utreda alla eventuella missförstånd så var mitt snack om Serbien bara ett humoristiskt experiment. Jag hörde i tråden "Serbien - en dålig upplevelse" att det inte gick att ens nämna supermakten på FB utan att bli hotad. Jag ville testa. Blev lite förvånad över att svordomar & hot på serbiska trillade in i PM-lådan så pass tidigt. Trodde man behövde gå ännu längre än vad jag gjorde. Ha Ha! Ibland överträffar verkligheten dikten.
"Dumt & onödigt" är nationalkaraktären för den manliga befolkningen av denna supermakt. Har förstått att "inat" betyder lite av motsatsen till vårt "jante". Att göra saker bara för att det är förbjudet, icke hälsosamt eller icke konstruktivt. Srbija!!!
Avafan, jag gillar Balkan. Som jag nämnt tusen gånger tidigare på FB så tycker jag inte att det var bättre förr då man hade en regel att man bara fick ha tre utlänningar på planen. Jag tycker den begränsningen förstörde fotbollen. Det bästa som hänt är att man plockade bort den. Jag är mycket medveten om att Davor Jozic var en av världens bästa spelare på sin tid. Jag såg VM-90! Det är helt sjukt att han spenderade sin karriär i Cesena. Dagens unga har nog svårt att förstå hur det var. Jozic var bland de bästa i VM & han spelade i Cesena!
Jag vet att man var bättre än Argentina i kvarten & att bosniern Faruk Hadzibegics straffmiss blev ödesdiger & faktiskt kan ha bidragit till det inrikespolitiska händelseförloppet. Hadzibegic bär dock inte skulden för det som hände. Han är numera tränare för Valenciennes. En stad som drabbades hårt av Första världskriget. Det var i den trakten som kampen stod. Ett världskrig som startade med.....ja ni vet vad. Balkan!
FIAT 600 vårdade man ju ömt i Titos imperium. Byggdes ända till 1985 i Kragujevac trots att Gianni Agnelli lade ner modellen i Turin redan 1969. Zastava 750 kallades den i Jugoslavien. Här är Sabrija Vulic med "Pici Fica". Han kommer från Serbien eller Montenegro eller Serbien-Montenegro eller vad landet nu hette den veckan. Den kallades "Fica" på serbokroatiska. Vet inte vad det betyder men det betyder "fitta" på italienska.
https://www.youtube.com/watch?v=OthApJQVOQU
Ha ha jag skrev nedanstånde i tråden
Knullade albaner unga pojkar i hundratals år?
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Det verkar ju vara relativt väldokumenterat, med en mängd olika källor. En snabb googling ger t ex:
A dictionary of Albanian religion, mythology and folk culture - Robert Elsie (s. 115)
http://books.google.se/books?id=N_IXHrXIsYkC&lpg=PA115&ots=JSKltUnIbM&dq= homosexuality%20albania&pg=PA115
Homosexuality in the Ancient World - Wayne R. Dynes, Stephen Donaldson (s. 59)
http://books.google.se/books?id=JrpU6O3VnawC&lpg=PP1&ots=yHOtnIAWlF&dq=Ho mosexuality%20in%20the%20Ancient%20World&pg=PA59
Nu är de flesta krigaralbaner avstängda men låt oss konstatera att det blev ett spektakel I mitt PM. Skiter jag i såklart.
Balkaneser blir ofta jävligt uppörda, vilket ä trist. En sak att var stolt över sitt ursprung en helt annan sak att balkanisera. För 20 år sedan tog de över brottsligheten i Sverige, nu är de en droppe i havet då muslimer sköljer in över oss…
Skiter jag i eftersom det inte längre är mitt problem. Jag har gjort mitt.
Många balkaneser och MENA som utger sig för att vara italienare. Pizzerior och ragg på krogen.
I sverige finns det 1,8 miljoner som är födda utomlands. 11.600 är italienare… Gamlingar som kom under 1950 och 1960-talet. Arbetskraftsinvandrare som gifte sig med svenskor och integrerade sig till att bli svenskar. Barnbarnen funderar inte ens över att de har ursprung från Italien…
Inom Calcio finns det många som ständigt söker rasism. Men poängen är att Ultras inte bryr sig. De letar efter ömma punkter hos motståndaren och de enskilda spelarna. De har fått De Rossi att gråta och Genoa att lämna över sina tröjor.
Muntari som fick apljud emot sig från fyra personer utanför kurvan, blev först avstängd då han lämnade planen. Man vill gärna få det till rasism men då har man inte koll.
Muntari söker en ny arbetsgivare och vände sig till Cagliari som tackade nej. Och nu kom svaret. Jiddrande om rasism. En spelare ställde upp i intervjuer och stöttade Muntari och manade till strejk. Donsah!. Dumjäveln som betraktas som förrädare på den vackra ön.
Antirasister är som vanligt de största rasisterna och försöker skapa en kamp mellan raser. Vi andra genomksådar detta lika lätt som vi genomskådar feminister.