2017-05-06, 20:42
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Det jag menar var att det kanske inte är konstigt om folk vill samarbeta med varandra om dom uppskattar varandras grejer. Förlåt att jag försökte förklara mig för lilla dig.
Nu var det ju inte det som det handlade om, utan att någon ansåg att SS + Little Jinder är ett konstigt samarbete för oss utomstående. Då kom du genast med din rustning och din lans för att du troligtvis uppfattade det som något negativt om SS.
Citera
2017-05-06, 20:44
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Nu var det ju inte det som det handlade om, utan att någon ansåg att SS + Little Jinder är ett konstigt samarbete för oss utomstående. Då kom du genast med din rustning och din lans för att du troligtvis uppfattade det som något negativt om SS.
Jäpp. Där kommer jag med min lans och petar till folk. Som tur är kommer ju du och försvarar

Ett konstigare samarbete vore väl om man skapade något med någon person som inte alls var aktiv inom musikens värld. Typ kungen sjunger nationalsången och SS lirar gitarr till. Det är väldigt udda.

Jag tycker inte direkt att två olika musiker väljer att jobba ihop och lira är något direkt jättekonstigt. Båda är ju inom samma bransch.

Jag förmodar att du inte alls känner som jag gör ang. detta.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-05-06 kl. 20:52.
Citera
2017-05-06, 21:03
Medlem
SS måste ju försörja sig precis som alla andra. Kanske har han något vanligt kneg idag eller så kanske han proddar lite band om han kvar sin studio. Ronnie James Dio backade ju Lill-Babs på bas på folkparksturnéer så konstigare saker har väl hänt.
Citera
2017-05-06, 21:08
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
SS måste ju försörja sig precis som alla andra. Kanske har han något vanligt kneg idag eller så kanske han proddar lite band om han kvar sin studio. Ronnie James Dio backade ju Lill-Babs på bas på folkparksturnéer så konstigare saker har väl hänt.
Han verkar hålla på i studion med något band som heter Youth Code samt Henrik Palm enligt hans IG
Citera
2017-05-06, 21:16
Medlem
Citat:
Han verkar hålla på i studion med något band som heter Youth Code samt Henrik Palm enligt hans IG

Då får man hoppas att han tar betalt den här gången så han får någon inkomst.
Citera
2017-05-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
SS har tydligt visat att han är en musiker som klarar av flera olika stilar utan problem. Det tycker jag är värt en eloge.

Man måste inte vara fullblodsvirtuos för att vara en bra musiker. Det handlar utöver teknik även om hur man synkar ihop med de andra i bandet. Alpha och Omega funkade riktigt fint som gitarrduo. De var samspelta och lät fantastiskt tillsammans. Framförallt 2015-16.

Flera här i tråden tycker att de nya gastarna låter förträffligt och har ett underhållande scenspråk. Fine. Men glöm inte att de är utbytbara och troligtvis enbart ställde upp på Popestar-turnén för att få den att rulla. De gastar vi kommer att få se på Gröna Lund, Liseberg och kommande turné är troligtvis några helt andra så fäst er inte för mycket vid dem ni ser nu.

Ghost var, är och kommer uppenbarligen att förbli ett enmansprojekt. Kanske kommer nästa sättning enbart bestå av kvinnliga musiker utklädda till nunnor. Det hade väl varit något?

Det låter faktiskt som en rolig och spännande tanke att de byter ut folk ganska ofta. Kan ju bli så att varje turné känns mer unik. Ghosts musik är ju ganska stolpig, typ som en motsats till Deep Purples jams på 70-talet där varje konsert var unik. Då de spelar till klick och backingtracks samt att det är ganska simpel musik så hade det ju passat sig väl.

Å andra sidan är det väl precis som med andra band där det är en enväldig bandledare (Megadeth, Death osv) att bandet har olika sättningar över tid där vissa sättningar håller lite längre än andra.
Citera
2017-05-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyspunk
Rumour has video being filmed in Detroit Michigan is for He Is.

That was the first thing i thought about when i heard about Detroit. Smart move with a new video for the commercial Ghost song next to cirice. To feed the new Ghost fans and to maintain interest in the band during recording of the new album.
Citera
2017-05-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
That was the first thing i thought about when i heard about Detroit. Smart move with a new video for the commercial Ghost song next to cirice. To feed the new Ghost fans and to maintain interest in the band during recording of the new album.
I always wondered why they didn't do a vid for this.
And yes this is good timing especially with the Maiden tour.The exposure will be huge and with the new video it will bring in more fans.
You here it all the time "I didn't think I'd like the band then I heard _______and now I'm a huge fan".
Citera
2017-05-07, 10:26
Medlem
https://youtu.be/U5t9qnL3cTI

En dålig dag på jobbet? Det låter märkligt, eller är det bara jag?
Citera
2017-05-07, 10:45
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghtffyrdmns

Hela(?) konserten här, ca 40 minuter:

https://www.youtube.com/watch?v=b520aKKbEyQ

Bland kommentarerna står bland annat:

Check out other bands from this festival. It's the mix. The mix is absolutely fucking terrible, just like most South American live streams.

Förhoppningsvis är det förklaringen.
Citera
2017-05-07, 11:13
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghtffyrdmns

Låter alltid märkligt på de flesta livestreamsen eftersom ljudet är mixat för att låta bra på plats, ej för de som tittar genom streams.
Är ju bara att titta på andra klipp som samma användare laddat upp.
Citera
2017-05-07, 11:50
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:

Han verkar såld på halvkass EBM.
Fast Youth Code är bättre än Priest.
Däremot verkar det inte helt ovanligt att någon som gjort sig känd för att spela gitarrbaserad musik gör något helt annorlunda, det känns som en naturlig utveckling. Det leder oftast till något positivt.
Senast redigerad av Black.Lips 2017-05-07 kl. 11:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in