2017-05-06, 17:41
Medlem
PapaEmeritus99s avatar
Ja men det är en ganska stor skillnad på musiken där av mitt "wtf"
Citera
2017-05-06, 17:53
Medlem
Rumour has video being filmed in Detroit Michigan is for He Is.
Citera
2017-05-06, 18:06
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag ser inga konstigheter i att SS spelade med Little Jinder. Dels kan han ju ha tyckt att det var en kul grej, sedan ska även cashen in och räkningar betalas. Om nu TF har hållit gastarna lågavlönade så är det inte konstigt om de tar jobb utanför Ghost.

SS + Jinder är inte en konstigare kombination än många andra samarbeten där olika genrer möts eller där hårdrocksband får låtar skrivna av popsnickrare eller där någon extern från en annan skola/genre förstärker ett liveband eller som studiomusiker o.s.v.

Han KAN ju ha tyckt att hon gör bra musik och att det är en jävligt kul grej.

Ja, allt är möjligt. Jag förstår inte varför en del inte verkar greppa att folk inte bara behöver vara intresserad av en genre.
Det jag tycker vi mest kan ta med oss av det klippet är att SS är en kepskille.
Citera
2017-05-06, 18:21
Medlem
mymy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyspunk
Rumour has video being filmed in Detroit Michigan is for He Is.

Hej is? Nu? Va fan, låten är ju snart två år, och det har släppts en EP efter.. skumt
Citera
2017-05-06, 18:21
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapaEmeritus99
Ja men det är en ganska stor skillnad på musiken där av mitt "wtf"
SS har tydligt visat att han är en musiker som klarar av flera olika stilar utan problem. Det tycker jag är värt en eloge.

Man måste inte vara fullblodsvirtuos för att vara en bra musiker. Det handlar utöver teknik även om hur man synkar ihop med de andra i bandet. Alpha och Omega funkade riktigt fint som gitarrduo. De var samspelta och lät fantastiskt tillsammans. Framförallt 2015-16.

Flera här i tråden tycker att de nya gastarna låter förträffligt och har ett underhållande scenspråk. Fine. Men glöm inte att de är utbytbara och troligtvis enbart ställde upp på Popestar-turnén för att få den att rulla. De gastar vi kommer att få se på Gröna Lund, Liseberg och kommande turné är troligtvis några helt andra så fäst er inte för mycket vid dem ni ser nu.

Ghost var, är och kommer uppenbarligen att förbli ett enmansprojekt. Kanske kommer nästa sättning enbart bestå av kvinnliga musiker utklädda till nunnor. Det hade väl varit något?
Citera
2017-05-06, 19:27
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag ser inga konstigheter i att SS spelade med Little Jinder. Dels kan han ju ha tyckt att det var en kul grej, sedan ska även cashen in och räkningar betalas. Om nu TF har hållit gastarna lågavlönade så är det inte konstigt om de tar jobb utanför Ghost.

SS + Jinder är inte en konstigare kombination än många andra samarbeten där olika genrer möts eller där hårdrocksband får låtar skrivna av popsnickrare eller där någon extern från en annan skola/genre förstärker ett liveband eller som studiomusiker o.s.v.

Han KAN ju ha tyckt att hon gör bra musik och att det är en jävligt kul grej.
Haha. Varför skulle det vara konstigt om SS gillar att lira mer än bara hårdrock liksom. Att man ens tänker tanken.

Bara för att han lirarade i Ghost så betyder det inte enbart att han inte kan spela något annat än just rock på gitarren. Ska inte folk klaga på att han har single coils i sin Telecaster när man ändå är igång. Det är ju inte alls lika tungt som humbuckers.

Själv tycker jag det är jävligt tråkigt att bara begränsa sig till ett visst område.

Btw, kommer ni inte ihåg att Little Jinder blev rätt glad då Ghost tog hem något pris. Tror det var P3 guld. Hon satt ju precis bakom Ghost och hejade på.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-05-06 kl. 19:33.
Citera
2017-05-06, 20:14
Medlem
Brymans avatar
Har inte detta varit uppe flera gånger innan?

https://www.facebook.com/littlejinder/photos/a.257825837604012.81131.208593919193871/927639580622631/?type=1&theater
Citera
2017-05-06, 20:28
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Haha. Varför skulle det vara konstigt om SS gillar att lira mer än bara hårdrock liksom. Att man ens tänker tanken.

Bara för att han lirarade i Ghost så betyder det inte enbart att han inte kan spela något annat än just rock på gitarren. Ska inte folk klaga på att han har single coils i sin Telecaster när man ändå är igång. Det är ju inte alls lika tungt som humbuckers.

Själv tycker jag det är jävligt tråkigt att bara begränsa sig till ett visst område.

Btw, kommer ni inte ihåg att Little Jinder blev rätt glad då Ghost tog hem något pris. Tror det var P3 guld. Hon satt ju precis bakom Ghost och hejade på.
Det är ett konstigt samarbete för att det inte är det första man kan tänka sig att SS hoppar in i.
Ungefär som Metallica och Lou Reed, är inte det ett konstigt samarbete?
Citera
2017-05-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Har inte detta varit uppe flera gånger innan?

https://www.facebook.com/littlejinder/photos/a.257825837604012.81131.208593919193871/927639580622631/?type=1&theater

Jo.
Citera
2017-05-06, 20:33
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Det är ett konstigt samarbete för att det inte är det första man kan tänka sig att SS hoppar in i.
Ungefär som Metallica och Lou Reed, är inte det ett konstigt samarbete?
Varför skulle det vara konstigt. Dom lirade ju nyss ihop med Lady Gaga.
Tror du att James Hetfield inte gillar Abba också? Det vore ju väldigt konstigt om han gjorde det med tanke på att det inte är thrashmetal.

En annan artist som gjorde ett ganska udda sammarbete var Joakim Berg som sjöng en låt till den svenska versionen av filmen Cars. Det är en barnfilm och anledningen till varför han gjorde det var för att hans barn uppskattade dom filmerna såpass mycket och han själv tyckte att Disney Pixar gjorde många bra filmer.

Man måste ju förstå att även musiker har bredare musiksmak än den musik som dom just spelar. Dom är ju vanliga människor.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-05-06 kl. 20:37.
Citera
2017-05-06, 20:37
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Varför skulle det vara konstigt. Dom lirade ju nyss ihop med Lady Gaga.
Tror du att James Hetfield inte gillar Abba också? Det vore ju väldigt konstigt om han gjorde det med tanke på att det inte är thrashmetal.
Vem pratar om vad de gillar och inte gillar? Lär dig läsa.
Det ÄR ett konstigt samarbete, tycker du inte det så vet du inte vad som menas med ordet konstigt.
Bara för att det är konstigt så betyder det inte att det är fel, vilket du verkar tro.
Citera
2017-05-06, 20:39
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Vem pratar om vad de gillar och inte gillar? Lär dig läsa.
Det ÄR ett konstigt samarbete, tycker du inte det så vet du inte vad som menas med ordet konstigt.
Tyck du att det är samarbetet är väldigt konstigt om du vill. För många andra är det inte direkt jättekonstigt.

Det jag menar var att det kanske inte är konstigt om folk vill samarbeta med varandra om dom uppskattar varandras grejer. Förlåt att jag försökte förklara mig för lilla dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in