2017-04-03, 17:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Nej jag undrar jag, dom som ser sig som gangstalkade verkar tämligen psykotiska i dom flesta fall och dessa människor kan ju enkelt ta sig ur sin situation eftersom du inte direkt behöver ha silkesvantar på om någon olagligen stalkar dig, allra minst staten eftersom dom aldrig skulle kunna erkänna vad dom gjort och erbjöd 2 personer som påstod sig vara gangstalkade att lösa deras problem genom att bygga lite fällor osv och då försvann båda dessa personer för alltid. Inte heller hände något mig trots att då dom som gangstalkade dessa människor ju sett vad jag skrivit och sagt till dom.

Tror snarare att dom som påstår sig vara gangstalkade isåfall bedriver en psy-op för att bygga upp den mäktiga staten i vanlig satanistiskt 1984 style. Att denna tråden får vara kvar talar väl för det med eftersom flashback uppenbarligen har noll genuina truthers som mods.
Citera
2017-04-03, 21:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tror snarare att dom som påstår sig vara gangstalkade isåfall bedriver en psy-op för att bygga upp den mäktiga staten i vanlig satanistiskt 1984 style. Att denna tråden får vara kvar talar väl för det med eftersom flashback uppenbarligen har noll genuina truthers som mods.

Intressant, du menar med andra ord att många "targeted individuals" i själva verket är statliga agenter som sprider desinformation? Ja det är ju i alla fall minst lika troligt som att organiserad GS förekommer.
Citera
2017-04-03, 22:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Jag har såklart inte läst vartenda inlägg i hela tråden, men utav det jag har läst så har jag inte sett något som inte är absurt.
Det är inte span från polisen som beskrivs i den här tråden.
Men du får gärna hänvisa mig till ett påstått GS-fall som inte är absurt.

Jag är inte säker på att jag förstår dig rätt här. Menar du att det är konstigt att de med paranoida vanföreställningar kan konversera?
Och vem har ställt upp en falsk dikotomi om att allt eller inget måste vara sant?

Och jag väntar på att du presenterar dina bevis för detta. Påståenden utan belägg har vi redan gott om i tråden.

Om någon säger sig ha iakttagit personer som hen känner igen och som denne uppfattar följer denne så är ju det i sig per automatik inte absurt. Iakttagelssen kan förvisso vara "fel" i så mån att personen/personerna inte följer dem utan kanske bor i samma område, handlar på samma ICA etc. Men är det någon som följer och iakttar så kan det ju vara fråga om span, men kanske en klumpig spanare. Eller om personen som följs i något sammanhang kan ha dragit åt sig någon extremistgrupps intresse? Absurt är det väl hursomhelst inte.

Du verkar ställa upp en förutsättning att allt eller ingenting måste vara sant eller inte.

Nej jag tycker inte det är konstigt att de med paranoida vanföreställningar kan konversera.

Några bevis får du inte av mig. Det är upp till personerna själva att outa sig och berätta men det finns inget tvång till det och jag avser heller inte att råda dem till endera saken. De har haft ett h-e som det är och gör bäst i att tänka på sig själva.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-04-03 kl. 22:54.
Citera
2017-04-04, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om någon säger sig ha iakttagit personer som hen känner igen och som denne uppfattar följer denne så är ju det i sig per automatik inte absurt. Iakttagelssen kan förvisso vara "fel" i så mån att personen/personerna inte följer dem utan kanske bor i samma område, handlar på samma ICA etc. Men är det någon som följer och iakttar så kan det ju vara fråga om span, men kanske en klumpig spanare. Eller om personen som följs i något sammanhang kan ha dragit åt sig någon extremistgrupps intresse?
Citat:
Absurt är det väl hursomhelst inte.
Läs berättelserna i tråden. De är absurda. Det är berättelser om science fiction-vapen, röster i huvudet, inopererade chip, riktade artiklar. Det är påståenden om att tusentals människor stalkar, helt utan anledning. Och det finns NOLL bevis. Det ÄR absurt.

Citat:
Du verkar ställa upp en förutsättning att allt eller ingenting måste vara sant eller inte.
Det är bara något du har fått för dig. Jag har aldrig påstått detta.

Citat:
Nej jag tycker inte det är konstigt att de med paranoida vanföreställningar kan konversera.
Okej, då får du förtydliga vad du ville ha sagt.

Citat:
Några bevis får du inte av mig.
Och inte av någon annan heller. Den enda rimliga förklaringen till att det inte presenteras några bevis av en endaste TI är att det helt enkelt inte finns några att presentera.

Citat:
Det är upp till personerna själva att outa sig och berätta men det finns inget tvång till det och jag avser heller inte att råda dem till endera saken. De har haft ett h-e som det är och gör bäst i att tänka på sig själva.
Det är självklart inget tvång, det har ingen påstått. Men om man inte är intresserad av att bevisa sina påståenden så är det rätt jävla korkat att diskutera i en tråd som specifikt går ut på att ta reda på om GS förekommer eller inte.
Citera
2017-04-04, 08:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Intressant, du menar med andra ord att många "targeted individuals" i själva verket är statliga agenter som sprider desinformation? Ja det är ju i alla fall minst lika troligt som att organiserad GS förekommer.

Ja eftersom dom inte vill ha någon hjälp men psykotiskt fortsätter att prata om ämnet så känns det ju som något pågår eftersom jag sett samma personer prata om samma sak på andra forum, det verkar viktigare att skriva av sig precis överallt än att försöka bli av med sina plågoandar och vilken människa agerar så egentligen. Vissa mår helt klart bara dåligt men att spela med och ge dessa människor felaktig uppmärksamhet hjälper ju dom inte heller.
Citera
2017-04-04, 12:21
Medlem
Citat:
Läs berättelserna i tråden. De är absurda. Det är berättelser om science fiction-vapen, röster i huvudet, inopererade chip, riktade artiklar. Det är påståenden om att tusentals människor stalkar, helt utan anledning. Och det finns NOLL bevis. Det ÄR absurt.

Det är bara något du har fått för dig. Jag har aldrig påstått detta.

Okej, då får du förtydliga vad du ville ha sagt.

Och inte av någon annan heller. Den enda rimliga förklaringen till att det inte presenteras några bevis av en endaste TI är att det helt enkelt inte finns några att presentera.

Det är självklart inget tvång, det har ingen påstått. Men om man inte är intresserad av att bevisa sina påståenden så är det rätt jävla korkat att diskutera i en tråd som specifikt går ut på att ta reda på om GS förekommer eller inte.

Läs mina inlägg, jag tror inte att allt är möjligt. I det jag inte tror på är bl. a. Sci - fi vapen. Däremot har ju den tekniska utvecklingen nått rätt långt så jag håller det inte för omöjligt att människor kan bli avlyssnade eller på annat sätt övervakas elektroniskt av någon obskyr grupp. Det är inte särskilt svårt att göra detta i dag för den som är lite tekniskt intresserad.

Du får tycka precis vad du vill, men sådana som du ska förhoppningsvis inte jobba med något där sekretessklassad information hanteras om du tycker det "är korkat" att inte hänga ut allt på en elektronisk anslagstavla. Bli kvar idin lyckliga sandlåda du.
Och läs mina inlägg igen och koppla på hjärnan (om du har någon) jag kan inte skaffa bevis utifrån vad andra uppger i tråden. Ifall det förbigått dig så har jag skrivit att jag tror det (GS) kan förekomma, jag har också varit tämligen tydlig med att jag dock inte tror på precis allt som exemplifieras i tråden. Jag har inte påstått mig själv vara utsatt. Men jag kan ändå tycka ämnet är intressant (och vara av uppfattning att visst fog finns för vissa delar av det som sägs).

Varför är det också så viktigt för er icke troende att försöka få alla som avviker från er uppfattning att framstå som ovetande om precis allt som vore ni ett gäng kommunister som rymt från 50-talet? Exempelvis att jag skulle tro att en som är paranoid inte skulle kunna konversera? Jag har ju själv diskuterat med en postare i tråden som sagt att hen medicinerar och påtalat att hens uppfattning att folk smyger omkring kanske är bara nyfiken granne?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-04-04 kl. 12:40.
Citera
2017-04-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Läs mina inlägg, jag tror inte att allt är möjligt. I det jag inte tror på är bl. a. Sci - fi vapen. Däremot har ju den tekniska utvecklingen nått rätt långt så jag håller det inte för omöjligt att människor kan bli avlyssnade eller på annat sätt övervakas elektroniskt av någon obskyr grupp. Det är inte särskilt svårt att göra detta i dag för den som är lite tekniskt intresserad.

Du får tycka precis vad du vill, men sådana som du ska förhoppningsvis inte jobba med något där sekretessklassad information hanteras om du tycker det "är korkat" att inte hänga ut allt på en elektronisk anslagstavla. Bli kvar idin lyckliga sandlåda du.
Och läs mina inlägg igen och koppla på hjärnan (om du har någon) jag kan inte skaffa bevis utifrån vad andra uppger i tråden. Ifall det förbigått dig så har jag skrivit att jag tror det (GS) kan förekomma, jag har också varit tämligen tydlig med att jag dock inte tror på precis allt som exemplifieras i tråden. Jag har inte påstått mig själv vara utsatt. Men jag kan ändå tycka ämnet är intressant (och vara av uppfattning att visst fog finns för vissa delar av det som sägs).

Varför är det också så viktigt för er icke troende att försöka få alla som avviker från er uppfattning att framstå som ovetande om precis allt som vore ni ett gäng kommunister som rymt från 50-talet? Exempelvis att jag skulle tro att en som är paranoid inte skulle kunna konversera? Jag har ju själv diskuterat med en postare i tråden som sagt att hen medicinerar och påtalat att hens uppfattning att folk smyger omkring kanske är bara nyfiken granne?

Tillägg, en del grannar kan väl vara nyfikna utan att de nödvändigtvis vill något illa, ifall de vet att personen var sjuk och inte synts till på något tag.
Citera
2017-04-05, 21:38
Medlem
Citat:
Vi är i maskopi för att vi vill ha bevis, eller vad menar du? Har du verkligen förstått vad tråden går ut på?

Nej, det är för att jag kan tänka rationellt och inget annat.

Men specificera då exakt vad det är som just du tror på och presentera sedan dina bevis för det.

Ja, jag gissar på att det aldrig kommer att hända faktiskt.

Att GS förekommer.
Men du får gärna specificera vad du själv menar med GS. Jag utgår givetvis ifrån det som i hundratals poster beskrivits i tråden när jag talar om GS. Och det rör sig om extraordinära påståenden.

Du ställer frågor du redan fått svar på
samtidigt som du frågar om jag vad tråden handlar om, medans
du själv är helt inriktad på att det handlar om psykisk
sjukdom vilket redan nämns i trådstarten att det inte ska handla om.

Gällande vad jag tror på så tror jag på det jag sett.
Har "bekanta" som varit / fortfarande är GS, och även vänner
eller föredetta vänner som varit ti's.

Om jag ska specificera vad jag tror på så skulle jag säga
att, eller orkar inte , tror inte poletten trillar ner ändå.
Men att gangstalking är samma som vanlig stalking, med skillnad från att
det är flera inblandade.

Har läst det mesta som skrivits här, och det som nämnts om vilka
metoder som kan användas är ju trots allt metoder och
redskap som faktiskt finns, även om endel antagligen vore
för kostsamma, och med liten verkningsgrad.
Citera
2017-05-06, 19:13
Medlem
FreedomDeeps avatar
Lockheed Martin (https://sv.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin) har nätverk för organiserad stalking harassment i 47 stater i USA.

Detta diskuteras omkring 44.00 och framåt in i följande video:

BOMBSHELL DISCLOSURE & Appeals - Techno Crime Fighters Forum 7 (Stop 007)
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=tXfHaSEcvU0
Senast redigerad av FreedomDeep 2017-05-06 kl. 19:16.
Citera
2017-05-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja eftersom dom inte vill ha någon hjälp men psykotiskt fortsätter att prata om ämnet så känns det ju som något pågår eftersom jag sett samma personer prata om samma sak på andra forum, det verkar viktigare att skriva av sig precis överallt än att försöka bli av med sina plågoandar och vilken människa agerar så egentligen. Vissa mår helt klart bara dåligt men att spela med och ge dessa människor felaktig uppmärksamhet hjälper ju dom inte heller.

Vad har du för bevis att de som talar/skriver om gang stalking är psykotiska? Visa mig ett endaste så ska jag ändra uppfattning.
Citera
2017-05-07, 07:59
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vilka frivillighetsorganisationer/föreningar skulle man kunna tänka sig håller ett öga på folk ute i samhället. Folk de misstänker för det ena och det andra. För förekommer det stalking i organiserad form så måste det i längden vara på frivillig basis. Det skulle vara för kostsamt att ha evighetsövervakning på folk som bara är misstänkta för något skumt.

Jag tror man får börja där. Tex vilka hjälper Polisen? Eller helknasiga samfund av olika slag. Fullt med ensamma asbergers som vill leka 007.

För det i sin tur kan förklara varför vissa känner sig förföljda och övervakade utan att vara direkt skyldiga till något. Att endera vill övervakarna de skall märkas eller så är det bara så att iom att det är amatörer så är de så klantiga så ATT de märks. Även om inte syftet varit detta.

Så, 1) vilka vet vi snokar på vanligt folk som de misstänker för saker och 2) Anledning?

Jehovas Vittnen? Scientologikyrkan? Föräldrarföreningen mot narkotika? "Stoppa" föreningar av olika slag?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-05-07 kl. 08:24.
Citera
2017-05-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Lockheed Martin (https://sv.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin) har nätverk för organiserad stalking harassment i 47 stater i USA.

Detta diskuteras omkring 44.00 och framåt in i följande video:

BOMBSHELL DISCLOSURE & Appeals - Techno Crime Fighters Forum 7 (Stop 007)
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=tXfHaSEcvU0

Här har du en annan länk med samma person, känns inte helt bra men ger en bra inblick i var ifrån du hämtar ditt material/fakta.

https://www.youtube.com/watch?v=tfhQRqx0n8o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in