2017-05-05, 18:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Vet inte hur du funkar men för mig är det ganska avtändande att runka med ens barn i ens närhet. Vem fan gör så?

De som har spädbarn lägger som regel inte bebisen i ett eget rum när de har sex. De vill ha det nära om det börjar skrika. Även om jag själv inte har några barn, så vet jag att föräldrar genom alla årtusenden (och även nu) haft sex med sitt barn i samma rum eller grotta. Så att runka i samna rum som sitt sovande spädbarn borde inte vara konstigare.
Citera
2017-05-05, 19:03
Avslutad
Det verkar som att Erika helt och fullt ut litat på Alex kunskaper om barn. s. 1133... förhör med Erika där hon hela tiden hänvisar till Alex, när det frågas om skötslen av dottern. Hon verkar otroligt osäker och Alex framstår som någon slags självutnämnd expert.

Micro113 hade någon teori om att Alex var/är kontrollerande? Och även jag får den känslan, ju mer jag läser.

Jag tror att Alex är boven här. Och att han kontrollerat både Erika (som led/lider av förlossningsdepression) samt dottern. Ibland har dottern varit besvärlig, när han varit inne i sina spel, och då har han tagit sig friheter. Erika är livrädd för att bli själv och mista Alex, så hon gör som han säger. Hennes anknytningsproblematik med dottern, gör det lättare för henne att lämna över ansvaret, samt att kontrollera för Alex.

Det var min senaste teori.
Citera
2017-05-05, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Jag skulle bli tokig om du satt barnvakt hos mig. Du verkar inte riktigt frisk!
Man ligger såklart inte när man är barnvakt hos någon annans barn.

Självklart har föräldrar sex i samma rum som sina barn. Men vi snackar varken tonåringar eller förskolebarn. Dessa sover brukligt i sina egna sängar. Utan spädbarn, som inte har begrepp om sex och kan uppfatta vad som sker. Och, man är givetvis diskret och plockar inte fram piskorna vi de tillfällena.

Det är absolut hälsosamt och friskt att ha sex. Trots att man är förälder.
Citera
2017-05-05, 19:12
Medlem
Att hemmet var så sparsmakat har sin förklaring i försörjningsstödet...exempel: 100 kr beviljat för inköp av dammsugare...(existerar det ens dammsugare för så lite pengar, kvast ligger väl närmre till hands?) gardiner 50 kr, gardinstång 30 kr...Ja, tanken är väl att man ska leta på loppisar, men hur lätt är det utan bil och körkort? Ja, inte har de levt något lyxliv inte...jag hade nog också blivit galen under de usla omständigheterna...observera att jag aldrig slagit ihjäl mitt barn, men mått rejält kasst hade jag.
Citera
2017-05-05, 19:14
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att hemmet var så sparsmakat har sin förklaring i försörjningsstödet...exempel: 100 kr beviljat för inköp av dammsugare...(existerar det ens dammsugare för så lite pengar, kvast ligger väl närmre till hands?) gardiner 50 kr, gardinstång 30 kr...Ja, tanken är väl att man ska leta på loppisar, men hur lätt är det utan bil och körkort? Ja, inte har de levt något lyxliv inte...jag hade nog också blivit galen under de usla omständigheterna...

Japp det är usla omständigheter.
Kan man inte själv kontakta soc och be om hjälp om man inte kan ta hand om sitt barn?
Citera
2017-05-05, 19:16
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Som expert (???) på mäns sexualitet (sålt sex i 6 år), så handlar de filmerna om vuxna - inte barn. Det betyder inte automatiskt att man gillar incest och skulle vilja utöva incest. Det är förbjudna rollspel som många mån tänder på. Just fejkade incestfilner är mycket stora på nätet. Väldigt populära. Något han kan ha kollat på i många år utan längtan efter att förgripa sig på barn inklusive hans egna. Det är en fantasi.

Hade han däremot surfat efter barnporr hade det varit mycket mer alarmerande.

I den mån du är någon expert alls, så är du expert på män som köper sex. Om man nu ska kalla det sex - onani i levande objekt är mer korrekt.

Och inte alla män vare sig köper eller vill köpa sex, tro´t eller ej. Med andra ord är din expertis ganska meningslös.

Och nej, inte alla fantasier omsätts i verklighet och/eller resulterar i övergrepp men alla övergrepp, våldtäkt, incest, pedofili etc börjar med fantasier.
Citera
2017-05-05, 19:18
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Jag skulle bli tokig om du satt barnvakt hos mig. Du verkar inte riktigt frisk!

Tror du småbarnsföräldrar skaffar barnvakt så fort det ska knullas?
Citera
2017-05-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Japp det är usla omständigheter.
Kan man inte själv kontakta soc och be om hjälp om man inte kan ta hand om sitt barn?

Det märkliga är att de hade ju kontakt med soc. Nu har jag inte hunnit läsa hela FUP, så vet inte om de hade kontakt med mer än biståndshandläggare, men nog är det jävligt märkligt att inte en "vanlig" handläggare kopplades in när de t ex blev utkastade på gatan då Erika var höggravid och Alles mamma av flippade och slängde ut dem. Att ingen socialtjänsteman tog sig tid att utreda hela den sociala situationen utöver ekonomin? Erika var ju i socialtjänstens vård sedan tidigare och att hon börjat få det struligt på äldre dar som gravid borde väl fått varningsklockor att ringa och man borde rimligtvis låtit en socialtjänsteman följa upp parets situation med babyn också och undersöka hur de klarade av att ta hand om den?
Citera
2017-05-05, 20:18
Avslutad
Citat:
E: Jag funderar på… om den dagen när hon inte sov då. Jag funderar på om det var den dagen
som… som hon somnade när jag var hade henne hos mig i soffan. För jag har för mig att
jag… för när Alle kom och så sa jag någonting om att hon vart väldigt trött. Och att hon inte
sovit så mycket och sånt. Och vi hade det så mysigt, när hon låg hos mig i soffan. Men Alle
ville att hon skulle ligga i vagnen, och han tjatade hela tiden om att han kunde ta henne och
lägga henne i vagnen. Men att jag ville ju ha henne hos mig, för jag tyckte det var mysigt när
hon sov hos mig. Men jag vet inte om det var den dagen över huvudtaget. Anledningen till att
jag minns det var väl för att jag blev… lite upprörd på honom att… att han inte ville att jag
skulle liksom låta henne sova i min famn hos mig.
FL: Varför ville han inte det då?
E: Han ville väl att jag skulle kunna göra saker. Att liksom inte… vara fast i soffan med
henne eller nåt. Jag bara vet att han tjatade på mig att jag inte gillade det. Men han fick ta
henne till slut i alla fall, och då vaknade hon. Jag tror det är därför jag minns det för att jag
vart upprörd av det.
FL: Mm
E: Var ledsen på honom. Men jag har ingen aning om det är samma dag.
FL: (ohörbart)
Förhör med Abrahamsson, Erika Mirjam; 2016-11-08 09:25 diarienr: 5000-K1118392-16
237
(tystnad i cirka 11 sekunder)
FL: Men var det… har det hänt fler gånger då att du har haft henne hos dig och han tycker att
hon inte ska var hos dig då… att du blir låst?
E: Ja, alltså han… han ville inte att hon skulle… han ville att hon skulle sova i sin vagn. Jag
vet inte… men det kan ha och gör med att han inte ville att hon skulle bli sån att hon inte kan
somna själv… typ. Han pratade mycket om det. Om att det är viktigt att hon lär sig att… att
liksom somna själv. Men jag vet inte.
FL: Gjorde hon det då?
E: Ja, hon var… hon var duktig. Och det ibland. Och sova.
(tystnad i cirka 12 sekunder)
FL: Men du fick lov och sova på nätterna och Alexander han fick gå och lägga sig på
morgonkvisten då, så sov han. Han var ju inte tvungen och sova då.
E: Mm. Det var olika tider han gick och la sig. Ibland så… var det jätte tidigt på morgonen
och ibland så var det mitt i natten… sent, mitt i natten.
FL: Och det var egentligen inte för och ta hand om Hailey då utan (ohörbart) ville sitta vid
datorn och (ohörbart)?
E: Alltså jag tror ju att egentligen var på grund av att han ville sitta vid datan. Men han sa att
han gjorde det för att jag skulle få sova. Men jag tror att det var liksom baktanke med det hela var att han skulle få spela.

s. 1161-62 Fup

Varför är snubben så närig på att bestämma allt om dottern?
Barnet är i princip nyfött och självklart vill man ha det hos sig så mycket och så nära sig som möjligt.

Erika verkar ha behandlat honom som en allvetande kung. Och nu när dottern kom så blev han väl orolig för att han skulle behöva dela hennes uppmärksamhet med en ny familjemedlem.

3 blåmärken har han erkänt/förklarat. Detta har skett under 1 månad, och då har de varit på sjukhus en del av den tiden. Inte en chans att det är slumpen eller otur.

Jag har egna barn och haft hand om många andra. Inte en enda gång har jag tillfogat alla dessa ungar något blåmärke!
Citera
2017-05-05, 20:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
I den mån du är någon expert alls, så är du expert på män som köper sex. Om man nu ska kalla det sex - onani i levande objekt är mer korrekt.

Och inte alla män vare sig köper eller vill köpa sex, tro´t eller ej. Med andra ord är din expertis ganska meningslös.

Och nej, inte alla fantasier omsätts i verklighet och/eller resulterar i övergrepp men alla övergrepp, våldtäkt, incest, pedofili etc börjar med fantasier.

Jag säger det igen. Pappan i fråga har inte kollat på barnporr. Om sen andra här i tråden tillhör kristna högen och vill bestämma vad fullvuxna människor får och inte får fantisera om, så går det utmärkt att starta en tråd om det. I detta fall var det porrfilmer där vuxna människor låtsas vara släkt med varandra och sen har sex med vandra

1) Visste pappan att det var fejkfilmer? Självklart. Något annat skulle förvåna mig stort.
2) Såg pappan på barnporr? Nej, bara vuxna personer som hade sex.

Om någon kan få det till ett tecken på att han automatiskt munknullat sin dotter så tycker jag de människorna har en märklig syn på sex. Om han hade tittat på barnporr hade jag förstått. Men han hade ju inte det..

Jag är mer intresserad av Haileys svåra skador och vem/vilka av föräldrarna som orsakade det än vad pappan tittade på för porr. Det spelar ju ingen roll i detta fall eftersom han inte tittat på barnporr eller det på något vis påvisats att flickan utnyttjats sexuellt. För det finns inget bevis. När det gäller misshandeln finns det definitivt bevis på att den skett.

Men hans porrtittande, runkande och dataspelande kan ha gjort att Hailey försummades och eventuellt misshandlades - och det måste väl åndå vara det viktigaste få reda på. Varför försöka hitta bevis för det som polis, rättsläkare och åklagare inte sett ett enda bevis för när det finns MASSOR av brutna revben att fundera över? Det verkar som att Haileys smärtor inte är lika mycket värda som diskussioner kring om att det är sjukt att se på en viss sorts porr.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-05 kl. 20:34.
Citera
2017-05-05, 20:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Finns det någon barnporr i den misstänktes sökhistorik då?

Nej, ingen barnporr alls.
Citera
2017-05-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
s. 1161-62 Fup

Varför är snubben så närig på att bestämma allt om dottern?
Barnet är i princip nyfött och självklart vill man ha det hos sig så mycket och så nära sig som möjligt.

Erika verkar ha behandlat honom som en allvetande kung. Och nu när dottern kom så blev han väl orolig för att han skulle behöva dela hennes uppmärksamhet med en ny familjemedlem.

3 blåmärken har han erkänt/förklarat. Detta har skett under 1 månad, och då har de varit på sjukhus en del av den tiden. Inte en chans att det är slumpen eller otur.

Jag har egna barn och haft hand om många andra. Inte en enda gång har jag tillfogat alla dessa ungar något blåmärke!

Jag håller med dig. Jag tror som hon säger att han ville spela ostört och därför skulle Hailey lära sig att sova själv, inte vänjas vid att ligga i famnen, för då kunde hon ju börja kräva det av honom också på nätterna när han ville spela...

Erika nämner vid ett tillfälle att han är spelberoende och hon säger det med självklarhet och som om det inte är särskilt konstigt. Hon verkar medberoende och helt nedtryckt av honom.

Väldigt mycket dåligt händer kring Hailey just när han är i närheten, hon trillar ned ifrån soffan och skadar sig, hon får en fjärrkontroll i ansiktet så skada uppstår, han råkar ta i henne lite för hårt "på skoj" så blåmärke uppstår och det är han som har huvudansvaret sista natten hon är i livet hemma. Det är han som kikar ned i vagnen och upptäcker att hon beter sig konstigt och mest troligt beror det på att han stunden innan försökt få tyst på henne lite väl hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in